Gå til innhold

ASUS G1S:God allround bærbar til en rimelig penge!


Torgard

Anbefalte innlegg

win xp har ikke drivere for sata disker.....hvis du har fått det til å gå før, hadde maskinene faktisk ikke sata, eller så har du brukt en xp plate der driverne var lagt til (usikker ang xp sp2, mulig det ligger et fåtall av satadrivere på den...)

 

jeg måtte i alle fall laste ned sata drivere fra produsentens hjemmeside og slipstreame de inn i en xp plate

 

Maskinene hadde faktisk s-ata disker ;) Har brukt samme versjon av xp på alle de bærbare(Win XP SP2)+ mine 2 stasjonære med s-ata disker uten noe problem ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: HP DV9687 hadde ikke samme skjermkort, men et 8600M GS 256mb, hvor stor er forskjellen mellom det og GT kortet?

 

forskjellen er ganske stor, i nyere spill yter GS inntil 30-40% dårligere enn GT.

 

og problemet med at XP ikke finner noen disker skyldes at maskinen har SATA-disk, som det sies lenger opp her :) det spørres om dette hele tiden, og løsningen er alltid den samme ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det trådløse nettverkskortet på Asusen er bra? Har idag en Tundra 1557 som var veldig populær for noen år siden, men må si at det trådløse kortet er elendig. Sliter med å komme på de fleste nett, og kommer jeg først på så detter jeg ofte ut. Har prøvd ALT og har funnet ut at det er rett og slett kortet som suger.

Vil ikke gå på samme smellen med asusen.

Lenke til kommentar

Vil foreslå endring av emnetittel. Synes det blir feil å kalle PC-en en "god allround bærbar". Den er en av de tyngste 15" bærbare som er å få tak i, og utseende er noe av det mest jålete jeg har sett. Er derimot en flott bærbar til sitt bruk, og da jeg delvis tilhører målgruppen, kunne godt jeg funnet på å kjøpt den selv, om jeg skulle ha ny. Er ikke det. =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som får fatt på nye skjermkortdrivere? Jeg får ikke spillt CoH

 

Ja! Hvis du har Vista så er det null problem å få tak i de nyeste driverne! Har du XP som meg derimot så er det litt værre!! Sliter for å finne nyeste driver sånn at jeg får spilt av hd-dvd via PowerDVD Ultra.. Men, med XP så gikk batteritiden opp fra 1t til 2t og 30min når ejg surfet, var på msn osv, spill går raskere og alt er mye bedre med XP! Lå flere driver pakker til XP ute på nettet, så gikk glatt å installere det!

Lenke til kommentar
Noen som får fatt på nye skjermkortdrivere? Jeg får ikke spillt CoH

 

Ja! Hvis du har Vista så er det null problem å få tak i de nyeste driverne! Har du XP som meg derimot så er det litt værre!! Sliter for å finne nyeste driver sånn at jeg får spilt av hd-dvd via PowerDVD Ultra.. Men, med XP så gikk batteritiden opp fra 1t til 2t og 30min når ejg surfet, var på msn osv, spill går raskere og alt er mye bedre med XP! Lå flere driver pakker til XP ute på nettet, så gikk glatt å installere det!

Av en eller annen grunn har XP sluttet å godta skjermkortdriveren min. Har prøvd å reinstallere og legge inn modifisert inf-fil, men det nyttet ikke. Har du noe tips?

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Noen som får fatt på nye skjermkortdrivere? Jeg får ikke spillt CoH

 

Ja! Hvis du har Vista så er det null problem å få tak i de nyeste driverne! Har du XP som meg derimot så er det litt værre!! Sliter for å finne nyeste driver sånn at jeg får spilt av hd-dvd via PowerDVD Ultra.. Men, med XP så gikk batteritiden opp fra 1t til 2t og 30min når ejg surfet, var på msn osv, spill går raskere og alt er mye bedre med XP! Lå flere driver pakker til XP ute på nettet, så gikk glatt å installere det!

Av en eller annen grunn har XP sluttet å godta skjermkortdriveren min. Har prøvd å reinstallere og legge inn modifisert inf-fil, men det nyttet ikke. Har du noe tips?

 

Daniel :)

 

Hmmm.. det jeg gjorde for å få ting til å funke nå var å laste ned nyeste modda driver fra guru3d.com.. Da skal du inn i:"Videocards - NVIDIA Forceware (Modified)" kategorien og velge første fila.. Den heter:" DNA-Force 4.0.16904x32".. Det funka for meg!

Lenke til kommentar

Ut fra det jeg kjapt har lest her i denne tråden så blir alt bedre med xp. Har en Asus G1s. Har skjønnt at det er problemer med å få diverse drivere til å fungere med xp. Altså, hviss jeg skal installere xp på denne maskinen, vil det da gå smertefritt helt til jeg skal kjøre driver-cden jeg fikk med maskinen eller? Hva må jeg grovt sett gjøre for å få installert xp med oppdaterte drivere til skjermkortet og det hele?

Lenke til kommentar
Ut fra det jeg kjapt har lest her i denne tråden så blir alt bedre med xp. Har en Asus G1s. Har skjønnt at det er problemer med å få diverse drivere til å fungere med xp. Altså, hviss jeg skal installere xp på denne maskinen, vil det da gå smertefritt helt til jeg skal kjøre driver-cden jeg fikk med maskinen eller? Hva må jeg grovt sett gjøre for å få installert xp med oppdaterte drivere til skjermkortet og det hele?

 

Jeg fant en asus g1s driver pakke på nettet med absolutt alle driverne til XP.. så bare å søke på "asus g1s+xp driver pack" ellerno og du finner den.. skjermkortdriver 169.04 til XP finner du på guru3d.com.. nyeste nå er vel 169.21..

 

edit: hvis du ikke finner driverpakka så kan jeg sikkert legge den ut på rapidshare ellerno sånn at du får de =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
"Asus G1s er overlegen hvis du skal bruke maskinen til spilling til

sammenligning med Asus C90s."

 

Dette er vel helt på jordet? Asus C90 har kraftigere CPU, men kanskje litt dårligere GPU. 8600GT 512mb ddr2 vs 8600GT 256mb ddr3! Er vel ikke alt for store forskjellen?

 

Dessuten kan C90 oppgradere GPU/CPU så det trengs, så jeg ville ikke sagt at G1s er overlegen. Tvert imot er det kanskje C90 som er best når man ser på maskina i seg selv :)

 

ja, men g1s får mer i 3dmark06. noe hundre poeng mer.

Lenke til kommentar
Ja, g1s får 4000 orginalt uten noe form for overklokk.. har sett en med C90 her inne få 3700.. om det er orginalt eller ikke vet jeg ikke.. men et par klikk på g1s og maskinen får over 4300 i 3dmark06.. både før og etter overklokk lå tempen på maskinen min på 63 grader..

 

 

Hvordan overklokker man egentlig? Ikke så inn i det der :)

 

Har en g1s selv.. med T7700 og 250gb.. men ingen HD-DVD dessverre..

 

Hvilken oppløsning kjører du i Crysis på medium?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...