Gå til innhold

ASUS G1S:God allround bærbar til en rimelig penge!


Torgard

Anbefalte innlegg

Har fådd et veldig stort problem med min G1s. Forlot den på stuebordet mens jeg dro ut i 4 timer. Da jeg kom tilbake hadde den slått seg av og var helt umulig å få på igjenn. Den har antekelig kortsluttet. Ingen lys slår seg på når jeg kobler i laderen. Nå må jeg sende den inn til reparasjon til multicom og forventer at det kommer til å ta laaaang tid. Typisk at slikt skal skje nå i jula når alle kompisene mine er hjemme og skal spille.

Noen som har opplevd noe lignende med denne eller andre maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er ingen lys i maskinen når laderen er i, så den lader ikke i det hele tatt. Noen anelse om jeg har sjans å få den tilbake fra reparasjon innen en måned??

 

Hæ? asus'en min er skrudd av nå, og laderen står i.. og den lyser ikke den heller! Er jo ikke noe lys på maskinen når laderen står i hvis laptopen er skrudd av! Eneste det er lys på er laderen ;)

Lenke til kommentar
Der er ingen lys i maskinen når laderen er i, så den lader ikke i det hele tatt. Noen anelse om jeg har sjans å få den tilbake fra reparasjon innen en måned??

 

Hæ? asus'en min er skrudd av nå, og laderen står i.. og den lyser ikke den heller! Er jo ikke noe lys på maskinen når laderen står i hvis laptopen er skrudd av! Eneste det er lys på er laderen ;)

 

Nå står den til lading. Har ladet noen timer nå, men skal la den lade til imorgen for å være bombesikker. Nå vet jeg ikke om du har samme asus som meg (en g1s), men min skal vertfall lyse i fronten ved knappene som styrer cd-spilleren når den lader. Vi får se imorgen hva som skjer.

Endret av Undertaker1
Lenke til kommentar
Der er ingen lys i maskinen når laderen er i, så den lader ikke i det hele tatt. Noen anelse om jeg har sjans å få den tilbake fra reparasjon innen en måned??

 

Hæ? asus'en min er skrudd av nå, og laderen står i.. og den lyser ikke den heller! Er jo ikke noe lys på maskinen når laderen står i hvis laptopen er skrudd av! Eneste det er lys på er laderen ;)

 

Nå står den til lading. Har ladet noen timer nå, men skal la den lade til imorgen for å være bombesikker. Nå vet jeg ikke om du har samme asus som meg (en g1s), men min skal vertfall lyse i fronten ved knappene som styrer cd-spilleren når den lader. Vi får se imorgen hva som skjer.

 

Har G1S jeg også gitt.. Og lysene til høyre for play\pause knappen lyser ikke når laderen står i mens PC-en er slått av!

Lenke til kommentar
Der er ingen lys i maskinen når laderen er i, så den lader ikke i det hele tatt. Noen anelse om jeg har sjans å få den tilbake fra reparasjon innen en måned??

 

Hæ? asus'en min er skrudd av nå, og laderen står i.. og den lyser ikke den heller! Er jo ikke noe lys på maskinen når laderen står i hvis laptopen er skrudd av! Eneste det er lys på er laderen ;)

 

Nå står den til lading. Har ladet noen timer nå, men skal la den lade til imorgen for å være bombesikker. Nå vet jeg ikke om du har samme asus som meg (en g1s), men min skal vertfall lyse i fronten ved knappene som styrer cd-spilleren når den lader. Vi får se imorgen hva som skjer.

 

Har G1S jeg også gitt.. Og lysene til høyre for play\pause knappen lyser ikke når laderen står i mens PC-en er slått av!

 

lyser bare frem til den er ferdig ladet... bruk batteri litt, så sett i lader, så er det nok lys..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva dere mener, men Dell XPS m1530 har en del av de samme spesifikasjonene, og den finnes nå for 9500. Den har "kun" 2,0 GHz prosessor, men kan oppgraderes til 2,2 for 800 tror jeg.

 

For å få 4GB ram må du imidlertid ut med 2000, men dette kan evnt gjøres personlig vil jeg tro... XPS har samme skjermkort med GDDR3, og et finere utseende sånn jeg ser det, og den har også 250GB. Noe som er spesielt mye bedre med denne en XPSen?

 

Den har ikke den oppløsningen som Asusen nå, men det ryktes at den kommer med LED og den oppløsningen i januar... Ikke mus eller ryggsekk tho afaik...

 

Noen tanker+ har selv tenkt på XPSen, men hvis denne er mye bedre, og dere mener man får mer for prisen, vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva dere mener, men Dell XPS m1530 har en del av de samme spesifikasjonene, og den finnes nå for 9500. Den har "kun" 2,0 GHz prosessor, men kan oppgraderes til 2,2 for 800 tror jeg.

 

For å få 4GB ram må du imidlertid ut med 2000, men dette kan evnt gjøres personlig vil jeg tro... XPS har samme skjermkort med GDDR3, og et finere utseende sånn jeg ser det, og den har også 250GB. Noe som er spesielt mye bedre med denne en XPSen?

 

Den har ikke den oppløsningen som Asusen nå, men det ryktes at den kommer med LED og den oppløsningen i januar... Ikke mus eller ryggsekk tho afaik...

 

Noen tanker+ har selv tenkt på XPSen, men hvis denne er mye bedre, og dere mener man får mer for prisen, vet jeg ikke...

 

Hmmm... dårligere prosessor(den du nevnte til 9500kr har t7250 cpu), en del dårligere skjerm, dårligere trådløst nettverkskort og færre usb innganger.. utenom det så er de vel ganske like, bortsett fra at jeg personlig foretrekker designet på g1s langt bedre enn xps'en.. også følger det jo med en logitech mx518 mus og ryggsekk med asus'en.. en annen ting å trekke frem er jo at det å oppgradere til 4gb minne på f.eks multicom.no koster 700kr mens på dell koster det samme 2500kr..

 

Det som trekker opp med xps'en er at man kan oppgradere til blu-ray stasjon =)

 

edit: også følger det jo med Vista Ultimate med asus'en =) og til ventle: asus'en virker faktisk veldig solid :) den tåler en trøkk

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Det er ingen ladeproblemer på min ihvertfall! Så regner med at det er løst for lenge siden..

 

I Vista så har du en batteritid på litt over 1t når du kun surfer på nettet, hører på musikk, er på msn osv.. i XP så har du en batteritid på 2 1\2t med samme bruk..

 

edit: jeg kjører riktignok high performance innstillingene hele tiden, kan jo kjøre battery saving osv for å øke batterikapasiteten!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...