Gå til innhold

ASUS G1S:God allround bærbar til en rimelig penge!


Torgard

Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne muligheten, men tar litt tid å få svar.. Eller så er det bare meg som er ivrig... Hehe

 

Venter nå på en mail før jeg kan bestille, satser på jeg får den tidlig i morgen..

 

Hei!

 

Hvem er det du bestiller maskinen fra?

Multicom, Komplett, andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14500kr for det oppsettet er det en drømmepris! Gratulerer! Takk for at du deler informasjonen med oss andre forumbrukere!

 

Du får jo en PC som er like kraftig som den nye kraftige Dell'en XPS M1730! (bortsett fra GPUen)

 

Ser ganske bra ut, men XPS'en knuser den nok på ytelse jah... 2 x 8700 GT :yes:

Også kan du jo velge farge på XPS'en og den har lys på forskjellige plasser å sånn da...

Lenke til kommentar

største problemet mitt med denne maskinen var at jeg syntes den var så innmari stygg O_o denne PC-en hadde passet meg yppelig forsåvidt, men .... jeg blir nok heller å vente på ett alternativ da denne maskinen absolutt ikke falt i smak med tanke på utseende... >.<

 

selvfølgelig, det er sikkert noen der ute som LIKER utseende på den, og det er jo bra for de! =P er jo trossalt en smaksak ... ^_^

 

Gratulerer til de av dere som har kjøpt denne btw, ser ut som en kjempemaskin! =]

Lenke til kommentar
største problemet mitt med denne maskinen var at jeg syntes den var så innmari stygg O_o denne PC-en hadde passet meg yppelig forsåvidt, men .... jeg blir nok heller å vente på ett alternativ da denne maskinen absolutt ikke falt i smak med tanke på utseende... >.<

 

selvfølgelig, det er sikkert noen der ute som LIKER utseende på den, og det er jo bra for de! =P er jo trossalt en smaksak ... ^_^

 

Gratulerer til de av dere som har kjøpt denne btw, ser ut som en kjempemaskin! =]

 

 

Hei!

 

Vurderer faktisk å kjøpe en Sager NP9261!

Sykt for en maskin, men den koster flesk. Vil uansett få en langt råere maskin enn Dells topputgave til samme pris (ca 25000). http://www.sagernotebook.com/category_brow...&lcdsize=17

Derimot er jeg usikker på hvor mye jeg skal oppgradere den. Hva jeg burde satse på o.l.

Noen forlag? Hva er verdt å oppgradere?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Vurderer faktisk å kjøpe en Sager NP9261!

Sykt for en maskin, men den koster flesk. Vil uansett få en langt råere maskin enn Dells topputgave til samme pris (ca 25000). http://www.sagernotebook.com/category_brow...&lcdsize=17

Derimot er jeg usikker på hvor mye jeg skal oppgradere den. Hva jeg burde satse på o.l.

Noen forlag? Hva er verdt å oppgradere?

 

Den sager-notebooken var faen meg syyyyk!! :thumbup:

Kunne jo få den me Intel Core Quad jo... :ohmy:

Men den var jo ikke i nærhetn like kul å se på som XPS da...

Endret av Supermario911
Lenke til kommentar
Vurderer faktisk å kjøpe en Sager NP9261!

Sykt for en maskin, men den koster flesk. Vil uansett få en langt råere maskin enn Dells topputgave til samme pris (ca 25000). http://www.sagernotebook.com/category_brow...&lcdsize=17

Derimot er jeg usikker på hvor mye jeg skal oppgradere den. Hva jeg burde satse på o.l.

Noen forlag? Hva er verdt å oppgradere?

 

Første som slår meg er at den er utrolig tykk (6 cm!) og at det er utrolig å lage en 17" maskin med 4 USB-porter og plassere samtlige på verst mulig plass...

 

Ytelsen er naturligvis på topp, med stasjonær-brikkesett, stasjonær-prosessor og 8700M GT evt. Go7950GTX i SLI, dette betyr naturligvis mye varme og med hele fire store (til bærbar å være) vifter er vel gaming med headset stort sett det eneste det er praktisk å bruke den til... ingen tvil om at den yter helt rått, men jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg hadde kjøpt den...

Lenke til kommentar

Hei siden det har vært en del snakk om oppgraderinger o.l. kan jeg jo bare si at det kommer en ny modell nå, den har følgende specs, modellnr:

 

Ny! G1S-AK111G, Asus 15.4" GL WSXGA+ T7700 GF8600-256MB 2048MB 250GB DVD-LS WLAN BT Vista U. Cam Gaming-Bag Mouse

 

Ubekreftet leveringsdato inn til meg er 07.11.2007, tror nok kanskje det blir en sånn på meg, fine nye specs. 12487,- inkl mva er ikke galt :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei siden det har vært en del snakk om oppgraderinger o.l. kan jeg jo bare si at det kommer en ny modell nå, den har følgende specs, modellnr:

 

Ny! G1S-AK111G, Asus 15.4" GL WSXGA+ T7700 GF8600-256MB 2048MB 250GB DVD-LS WLAN BT Vista U. Cam Gaming-Bag Mouse

 

Ubekreftet leveringsdato inn til meg er 07.11.2007, tror nok kanskje det blir en sånn på meg, fine nye specs. 12487,- inkl mva er ikke galt :thumbup:

Interessange nyheter! Har du en link eller to til denne maskinen i Norge?

 

På fohånd takk.

Lenke til kommentar
Hei, ser at Amentio har lagt den ut i alle fall, men uten noen dato, faktisk samme pris som jeg får fra levrandør (det må være feil, skynd dere å bestill, de kommer til å sette opp prisen)

Psdata.no selger også denne PC-en. Der er prisen kun 600kr høyere. Så det er neppe en feilprising hos Amentio, ingne grunn til "løp og kjøp" feber.

 

Min antagelse er at slike specs til slike priser viser hva markedsverdien på disse PC-en er og viser også at Asus må selge unna dagens G1S modell før neste modell kommer ut med de nye Penryn prosessorer i Desember/Januar.

 

Psdata.no: http://www.psdata.no/ps.asp?it=135651&pdm=mainspec

Lenke til kommentar
Psdata.no selger også denne PC-en. Der er prisen kun 600kr høyere. Så det er neppe en feilprising hos Amentio, ingne grunn til "løp og kjøp" feber.

 

Min antagelse er at slike specs til slike priser viser hva markedsverdien på disse PC-en er og viser også at Asus må selge unna dagens G1S modell før neste modell kommer ut med de nye Penryn prosessorer i Desember/Januar.

 

Psdata.no: http://www.psdata.no/ps.asp?it=135651&pdm=mainspec

 

Ja, 600kr høyere pris, er nok avansen de billigste nettbutikkene kommer til å ta. Det er ikke lenger mye å tjene på å selge pc utstyr. Jeg har forhandler priser på ASUS bærbare, og kan bekrefte at 12487,- faktisk er innpris til forhandler. Når det gjelder nye cpu'er er jo dette noe man alltid kan tenke. Man kan alltid vente på noe nytt når det gjelder pc/pc-utstyr.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg synes dette virker som en veldig rå maskin samtidig som prisen er fornuftig.

På Komplett.no må jeg ut med følgende for å oppgradere maskinen:

1.) Intel® Core™2 Duo Processor T7700 - Kr. 3.299,-

2.) 4GB DDRII 667MHz - kr 1.090,-

3.) 200 GB (7200 RPM) - kr 1.775,-

 

SITAT fra milrab.no:

"Hei.

 

Vi kan tilby samme oppgradering som Multicom til kr 12486,- (2,4 Ghz

prosessor, 2 gb ram, 250 gb harddisk)

Det er også mulig å oppgradere til 4 gb ram, men dette er uhensiktsmessig

kostbart i forhold til hva du får igjen av multimediaytelse.

 

Asus G1s er overlegen hvis du skal bruke maskinen til spilling til

sammenligning med Asus C90s."

 

Kanskje en fordel og fortelle at jeg sendte en mail til milrab.no og at dette var svaret.

 

 

Hva mener folkens om dette ?

Leveres G1S med oppgradert BIOS nå? Med tanke på ladeproblemene? Eventuell annen løsning på problemet?

Er det verdt å vente på den nye CPU`en?

Endret av bengtostnes
Lenke til kommentar

Fant en konkurrent mot G1S:

 

Sager Notebook HP 2090:

 

- Display: 15.4" WSXGA+ LCD with Matte Finish Surface (1680X1050)[+$100.00]

- Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7700 / 4MB L2 Cache, 2.40GHz, 800MHz FSB[+$140.00]

- Video & Graphics Card: Nvidia GeForce 8600M GT Graphics with 512MB DDR2 Video Memory

- Operating System: Genuine MS Windows® VISTA Home Premium 32/64-Bit Edition

- Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 667MHz - 2 X 1024MB[+$60.00]

- Primary Hard Disk Drive: 200GB 7200rpm SATA 150 Hard Drive[+$190.00]

- Optical Drive: 8X DVD±R/RW/4X +DL Super-Multi Drive & Software

- Wireless Network Card: Intel PRO/Wireless 4965AGN - 802.11A/B/G/N Wireless LAN Module[+$10.00]

- Bluetooth: Internal Bluetooth Module[+$45.00]

- Intel Robson Technology: Intel 1GB TurboMemory Module[+$35.00]

- Primary Battery: Smart Li-ION Battery Pack (9 Cells)

- Warranty: Sager One Year Standard Warranty

- Car Adapter & Additional AC Adapter: ACA-2090, NP2090 110V/220V autoswitch AC Adapter[+$50.00]

$1,829.00

$ 302,19 (frakt)

= $ 2 131,19 = 11 508 NOK :D

Endret av Supermario911
Lenke til kommentar
Da er den bestilt, kom på 13995,- med 2,4 GHz prosessor C2D (T7700), 160 GB 7200 rpm HD og 4 GB RAM. Bra tilbud det :) (Fra Multicom), selv om jeg ser prisen har blitt lavere rundtom (uten oppgraderinger).

 

Hei!

 

Har fått samme tilbudet fra Multicom. Kr. 13995 + porto.

Tror jeg vil gå for den, men skal bruke helgen på å fundere...

Lenke til kommentar

Du får gjøre det :) Vurderte å bestille den med 250gb på Amentio, men orker ikke vente for lenge og ønsker 7200rpm HD samt 4GB RAM. Er ganske sikkert på at Multicom er blandt de få som oppgraderer slike laptoper også.

 

Kan legge ved ordren så du ser hva du betaler for detaljert (om du ikke har fått denne). Er vel 50kr gebyr i tillegg.

post-11420-1192199281_thumb.jpg

Endret av klo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...