Gå til innhold

ASUS G1S:God allround bærbar til en rimelig penge!


Torgard

Anbefalte innlegg

"Asus G1s er overlegen hvis du skal bruke maskinen til spilling til

sammenligning med Asus C90s."

 

Dette er vel helt på jordet? Asus C90 har kraftigere CPU, men kanskje litt dårligere GPU. 8600GT 512mb ddr2 vs 8600GT 256mb ddr3! Er vel ikke alt for store forskjellen?

 

Dessuten kan C90 oppgradere GPU/CPU så det trengs, så jeg ville ikke sagt at G1s er overlegen. Tvert imot er det kanskje C90 som er best når man ser på maskina i seg selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en G1S og lurer på om noen vet om det er noen spesielle problemer med biosen som følger med den.

Har jo hørt om det der ladeproblemet. Er det fikset?

 

Lurer også på en ting til: På denne siden kan man laste ned ny BIOS, men holder det å oppdatere med bare den siste versjonen? Ser at den tar mindre plass enn noen tidligere versjoner, og da kan den vel ikke ha med alt som er i de tidligere skulle man tro.

Endret av GW
Lenke til kommentar
Du får gjøre det :) Vurderte å bestille den med 250gb på Amentio, men orker ikke vente for lenge og ønsker 7200rpm HD samt 4GB RAM. Er ganske sikkert på at Multicom er blandt de få som oppgraderer slike laptoper også.

 

Kan legge ved ordren så du ser hva du betaler for detaljert (om du ikke har fått denne). Er vel 50kr gebyr i tillegg.

 

Hei!

 

Maksinen leveres med Windows Vista 32 bit. Det betyr at en maks får nyttegjort seg av 3250 ram:(

Blir nok å bestille denne maskinen allikevel. Bedre med 3250 enn med 2 eller 3 gb. Koster 700 for en ekstra brikke.

1 gb er nok ikke spesielt billigere.

 

Mvh.

Sempai

Lenke til kommentar

Vil gjerne dele med andre forumbrukere bilder i høy oppløsning av Asus G1S, som jeg fant på nettet mens jeg bladde igjennom titallsvis av nettsider og forumer.

 

Trådstarteren kan gjerne legge linken til denne posten i første posten.

 

Here comes the lowdown:

post-5450-1192496388_thumb.jpg

post-5450-1192496396_thumb.jpg

post-5450-1192496406_thumb.jpg

post-5450-1192496490_thumb.jpg

post-5450-1192496514_thumb.jpg

post-5450-1192496527_thumb.jpg

post-5450-1192496536_thumb.jpg

post-5450-1192496549_thumb.jpg

post-5450-1192496557_thumb.jpg

post-5450-1192496567_thumb.jpg

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

jo takk vet forsjell på bærbar og stasjonær hd

 

men er bare hvis jeg kjøper ny disk at jeg kan få xp

multicom sa at det var forhånd instiltt eller må jeg nedgrader?

 

hei hvis dere kan kjøpe anna harddisk på denne kan man gå også kjøpe xp istede for vistA?

+ er det hdmi port på denn?

 

Ja til begge deler, men pass på at du kjøper en 2,5 tommers harddisk hvis du skal kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Blir nokk til å legge inn 64bit OS om en stund, men ikke med det første. Tipper det er billigere å betale 700kr nå, enn å kjøpe 2x2GB brikker senere og sitte igjen med to ubrukte 1GB brikker :)

 

Går det an å oppgradere fra 32bit til 64bit forresten (tenker da på lisensen, ikke selve windows installasjonen)?

 

Takk for bildene.

 

Edit: Man kan faktisk konfigurere denne laptopen som produksjons pc på Multicom nå ;)

Endret av klo
Lenke til kommentar
Blir nokk til å legge inn 64bit OS om en stund, men ikke med det første. Tipper det er billigere å betale 700kr nå, enn å kjøpe 2x2GB brikker senere og sitte igjen med to ubrukte 1GB brikker :)

 

Går det an å oppgradere fra 32bit til 64bit forresten (tenker da på lisensen, ikke selve windows installasjonen)?

 

Takk for bildene.

 

Edit: Man kan faktisk konfigurere denne laptopen som produksjons pc på Multicom nå ;)

 

Bare hyggelig! :)

 

Takk for informasjonen om konfigureringen! Synd at det er så lite man kan konfigurere på. Kun fem enkle valg muligheter. Egentlig bare fire, siden den antivirus pakken er bortkasta penger.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...