Gå til innhold

En LCD skjerm som ble svart [LØST]


Rage_Hunter

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Er så heldig at jeg har hatt to skjermer nå en stund (Samsung 226BW & BenQ 937s), men i går så stoppet det opp for BenQ'en. Den "flimret" litt for så å bli 100% svart. Skjermen viser at den har strøm (grønn lampe lyser), men det virker som at skjermen er helt død. Er dette fiksbart eller snakker vi skraphaug/sleggehamring? Også hvordan er det med garanti på dette området? Alle svar godtas med takk :)

Endret av Rage_Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve når kommer hjem, problemet er at jeg har _ingen_ dokumentasjon på når jeg kjøpte den fordi jeg tenkte "haha, MPX er jo så greie med at man kan skrive ut kvitteringer på nett". Det jeg ikke visste var at MPX var større fan av å "kutte ut" brukere som ikke har vært i bruk og derfor brant jeg meg denne veien. Har jeg fortsatt rett til å få pengene igjen/kompensasjon.

 

Skjermen er tre-fire år gammel :)

Lenke til kommentar

Tror du ikke akkurat det samme skjedde hos meg også nylig! Samme skjermen også. Tror ikke den er mer enn 2 år gammel, men det må jeg sjekke.

 

Under bruk slår baklyset seg plutselig av. Skjer oftere hvis det er varmt i rommet virker det som. Kan som regel skru av og på et par ganger samtidig som jeg dasker bestemt skjermen for å få den til å virke igjen.

 

Ingen god eller varig løsning, jeg vet. For meg var dette den siste dråpen som fikk meg til å bestille ny pc. (resten av riggen var betydelig eldre enn skjermen).

Lenke til kommentar

Hehe dasking og kosing har ikke hjulpet stort her da skal det sies, men skal ringe og høre med MPX om hvordan de har tenkt å behandle saken :) Tror ikke har noe med varmen å gjøre siden PC-en står ved et vindu som er konstant åpent. Vil tro den har "perfekt" temperatur om det finnes.

 

 

Kom gjerne med flere tips hvis det er noen der ute :)

Lenke til kommentar

Ser ut som BenQ selv tok til seg problemet og mumlet noe om at det var baklyset som var borte sammen med noen rare ord som jeg ikke forsto (svensk). Skulle hvertfall bare sende den inn og så skulle de fikse den eller ordne kompensasjon :)

 

Edit: BenQ kjørte _3_ års garanti, ikke fem. Det er vel kanskje gjennom salgsstedet det er fem?

Endret av Rage_Hunter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...