Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Mye bra der ja. Heaven and Hell er jo fra tiden da Black Sabbath hadde Dio som vokalist, og dette er i noe senere tid en det jeg personlig vil kalle for klassisk rock/metal. Black sabbath endret jo stilen sin ettersom de fikk nye vokalister. Jeg synes glansperioden var da Ozzy sang (1970-78) :love:

Endret av Addan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Creedence Cleawater Revival er mitt favorittband noen sinne. Det var noe av det förste musikken jeg noen gang hörte faktisk.

Samma her. Fikk det inn med morsmelka så og si. Fattern var/er stor fan.

 

Fattern spilte coverlåter av de lenge för jeg ble födt (han er musiker), så sannsynligvis har jeg hatt Creedence i hue siden dagen jeg ble födt.

 

edit: Uanz, skal begynne å skrive albumguide når jeg har fått litt bedre tid med bandet.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Satt og hørte på radioen, da plutselig denne låten dukket opp. Senere finner jeg ut at bandet er norsk, og heter TNT. Bandet er vel fra 80 tallet (riktig tidsalder) og spiller rock/metal. bandet har også en av verdens beste gitarister, (synes noen) Ronni Le Tekerø. Noen fler som har hørt om bandet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det var Black Sabbath & Ozzy som fikk meg til å begynne å høre på Metal!

De fortjener en stor takk, men hører ikke så ofte på de nå lenger!

Må jo selfølgerlig høre på noen klasikkere som: Snowblind, Symptom of the Universe, Paranoid osv.. innimellom ;)

 

Hører på Iron Maiden, men Metallica er og blir best :)

Endret av TurboHolte
Lenke til kommentar
New Wave of British Heavy Metal \m/

 

 

Underpants: Vokalist Rob Halford er en av de beste heavy metal-vokalistene, han har en syk range som faktisk gruser Bruce Dickinson, tro det eller ei.

(Vet at dette er en gammel post, men jeg må bare svare uten å lese 15 sider for å se om det er tatt opp allerede ;))

 

Forskjellen på Halford og Dickinson er at Dickinson langt på vei har stemmen sin fremdeles i motsetning til Halford. Baserer det på konsertene jeg var på i sommer med hhv Priest og Maiden, + konserten med Maiden i 06 og et liveopptak med Priest på Jimmy Kimmel der de viste et par sanger fra settet på konserten jeg var på (altså spilt inn igjen i USA, men samme sceneshow).

 

De fleste "gode gamle" har ikke stemmen sin lenger, og det er synd. Har sett en del liveopptak av Di'Anno og, han er langt fra hva han var (og han var rå!).. Og Hetfield har jo helt lagt om siden 1990, han var ikke gammel en gang..

 

Men Ozzy høres fortsatt like jævlig ut som han alltid har gjort da, hehe :D

 

Edit, ser man diskuterer AC/DC fremdeles, må si at selv om de er bra så er de veldig monotone. Har mange bra sanger, men hører ikke mange av de på rad før jeg er lei.

Endret av knetrom
Lenke til kommentar
Nå er jo AC/DC som julaften

 

Fortsatt helt konge? Du bare veit at det kommer til å bli bra, :D Og den lille kriblingen i magen idet du knaller på med favorittplaten, minner litt om den før du pakker opp alle gavene? Helt enig !

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...