Gå til innhold

Oppgradering av cpu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare gjøre oppmerksom på at hvis du bytter hovedkort (til socket AM2) kan du risikere å måtte bytte minnebrikker også (DDR -> DDR2). Heldigvis er slikt minne billig i disse dager.

 

Hvis du vil gjøre oppgraderingen billigst mulig finnes det fremdeles dual core-prosessorer til hovedkortet du har i dag (socket 939). I forhold til ytelse er de imidlertid dyrere enn AM2-prosessorene og det er ikke sikkert du ser den store ytelsesforbedringen hvis programmet/spillet ikke støtter flere kjerner. Hvis du i utgangspunktet har mindre enn 2 Gb minne tror jeg heller jeg ville oppgradert alt først som sist.

 

Økonomien er jo avgjørende, men hvis jeg skulle hatt nytt hovedkort/prosessor/minne i dag hadde jeg nok sett på en Intel-variant da disse for tiden generelt yter bedre enn AMD (eller kan overklokkes til å gjøre det).

 

Men for all del, prosessoren du linket til er meget bra. Når det gjelder det du faktisk spurte om, kan jeg ikke gi noen gode råd :D. De kommer vel nedenfor her etter hvert...

Lenke til kommentar

Hadde nok brukt hovedkortet jeg har nå hvis jeg kunne gjort det men det støtter kun AMD64/FX.

Har kun 1GB ram også,så jeg måtte nok kjøpt nytt minne også.

Men jeg tenkte jeg skulle prøve og bruke prossesoren jeg linket til og kjøpe et hovekort om minne i tillegg.

Er ikke veldig datakynding men jeg spiller endel,og jeg føler nå at det er på tide å oppdatere maskinen da jeg føler at spillene tar all kraft. Dersom jeg skal gå ut i win mens jeg spiller wow f.eks tar dette grusomt lang tid

Lenke til kommentar

hallo, her er det et greit hovedkort og minne til den cpu'en.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335663

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054

 

her er enda et hovedkort men det er litt dyrere:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321031

 

Jeg har det hovedkortet delv og er kjempefornøyd med det. ikke noe feil og veldigt enkelt og sette opp.

 

ABIT og Asus leverer hovedkort av kvalitet og ikke noe untak med disse hovedkortene.

Lenke til kommentar

Nå ser det egentlig ut til at jeg venter med cpu osv og heller går for et nytt skjermkort. Er det noen som kan anbefale meg et.

Grunnen til denne oppgraderingen er at jeg får en ny skjerm snart (syncmaster 245b) og jeg får ikke riktig oppløsning med kortet jeg har nå. tenkte jeg skulle bruke max 2000,-

Lenke til kommentar
Nå ser det egentlig ut til at jeg venter med cpu osv og heller går for et nytt skjermkort. Er det noen som kan anbefale meg et.

Grunnen til denne oppgraderingen er at jeg får en ny skjerm snart (syncmaster 245b) og jeg får ikke riktig oppløsning med kortet jeg har nå. tenkte jeg skulle bruke max 2000,-

9572427[/snapback]

 

Ja hurra, og takk for alle svar :ermm:

Uansett så ble det et MSI 8800GTS 320mb OC, fikk det for 2000 kr så da synes jeg det var greit. Noen som har erfaringer med kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...