Gå til innhold

Hjelp med Acer 5720ZG


DoubleIce

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte en Acer 5720ZG fra elprice til en rimelig penge. Problemt er at når jeg starter den, står den på svart skjerm med en liten bindestrek som blinker øverst i venstre hjørne. Den står sånn i ihvertfall en time men da gadd jeg ikke vente lenger så jeg bare skrudde den av. Hva skal jeg gjøre? er det meningen at den står sånn? står ingenting i bruksanvisningen.......... help..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til det er en feil på maskina da ja, når du starter en maskin skal den starte opp helt normalt. Har vel tilfeldigvis ikke mistet den i gulvet eller noe sånn ?

 

Tror du skal ta å levere den inn til elprice å forklare problemet til dem, så får du nok en ny en ellers blir den sendt på rep om dem ikke finner ut av problemet.

 

EDIT: Har du prøvd å starte den med tilkoblet strøm? Kan jo hende batteriet er tomt siden det er nytt.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
har ikke mistet den i bakken, nei.. fikk den i går på døren så kan jo være han som leverte den har gjort det... skal ringe elprice senere i dag og klage, ladet batteriet helt opp før jeg startet den så det burde ikke være noe problem.

takk :)

9549524[/snapback]

 

Første gang du startet skal strømkabelen være tilkoblet.

Lenke til kommentar
har ikke mistet den i bakken, nei.. fikk den i går på døren så kan jo være han som leverte den har gjort det... skal ringe elprice senere i dag og klage, ladet batteriet helt opp før jeg startet den så det burde ikke være noe problem.

takk :)

9549524[/snapback]

Okey, da er det klart en garanti sak, siden du har ladet opp batteriet før du starta den og den ikke ville fungere. Tenker Elprice fikser biffen.

Lenke til kommentar
har ikke mistet den i bakken, nei.. fikk den i går på døren så kan jo være han som leverte den har gjort det... skal ringe elprice senere i dag og klage, ladet batteriet helt opp før jeg startet den så det burde ikke være noe problem.

takk :)

9549524[/snapback]

Okey, da er det klart en garanti sak, siden du har ladet opp batteriet før du starta den og den ikke ville fungere. Tenker Elprice fikser biffen.

9549939[/snapback]

Det gjør de sikkert, men de må sende pc-en fra seg til verksted for å få avkreftet brukerfeil, så dette er en lang og treg prosess. Da jeg oppdaget prosedyrene de brukte, benyttet jeg meg av angreretten og bestilte ny fra MPX. Slik unngikk jeg å være uten pc i 3 uker som det ville tatt Elprice å levere meg en ny. På hjemmesidene opererer Elprice med et angrefristgebyr på 700,- hvis man har startet PC-en før den blir returnert. Dette er helt klart i strid med angrefristloven, og dette er noe man selvfølgelig ikke skal betale. Er det feil på PC-en skal tilogmed Elprice koste returporto. Synes Elprice er meget raske med å henvise til angrefristloven når den er i favør av dem, men der kunden har rettigheter forbigås angrefristloven i stillhet. Nå skal det sies at saken løste seg tilfredsstillende i mitt tilfelle, men da først etter å tatt kontakt med dem 3-4 ganger via telefon. Da jeg prøvde å løse saken via e-post, fikk jeg et meget lite hyggelig svar tilbake...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...