Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW X3 en bra bil?


Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg har fått lyst på SUV biler og lurer på om BMW X3 er en bra bil?

Hva er forskjell på X3 og X5 ?

 

Er det verdt å betale 400.000 kr for en sånn bil? Kan en få ei slik bil for 200.000 kr?

 

Ser frem til gode råd... :hmm:

9533477[/snapback]

OffT: Hvorfor kjøpe SUV i utgangspunktet når vi nå jobber for å bedre miljøet vårt? SUVer er miljøforsøpler nr. 1 når det kommer til biler.

 

OnT: Størrelsen på selve bilen, comforen og motoralternativene. X5 er større/bedre på alle områder (så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg har fått lyst på SUV biler og lurer på om BMW X3 er en bra bil?

Hva er forskjell på X3 og X5 ?

 

Er det verdt å betale 400.000 kr for en sånn bil? Kan en få ei slik bil for 200.000 kr?

 

Ser frem til gode råd... :hmm:

9533477[/snapback]

 

Miljø kan el-thorre og andre tenke på så kjøp deg SUV du.

 

X3 er en bra bil det men det finnes gode alternativer som Toyota Rav4 og Honda CRV feks som er rimligere og kanskje vel så gode.

 

Man får en fin SUV til 200.000,-

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3cba2p0al943156

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3cba2p0al384217

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

9533477[/snapback]

OffT: Hvorfor kjøpe SUV i utgangspunktet når vi nå jobber for å bedre miljøet vårt? SUVer er miljøforsøpler nr. 1 når det kommer til biler.

 

OnT: Størrelsen på selve bilen, comforen og motoralternativene. X5 er større/bedre på alle områder (så vidt jeg vet).

9534008[/snapback]

 

 

Snakk om dobbeltmoral. Her til lands blir våre skattepenga brukt til å gi gratis SUV biler til kongefamilien. Martha - den sprøe prinsessen bruker VOLVO SUV, noe hun sikkert har fått gratis fra staten og fra ingen andre men våre skattepenger. For de folka har aldri tjent ei krone. Og du skal oppfordre hardt arbeidende folk om å ikke kjøre SUV biler når din Konge gjør det selv. Hele kongefamilien er miljøsvikere, så er han dumme statsminister. :thumbdown:

Endret av Anarkist
Lenke til kommentar

Skattepenger må vi ut med uansett alle mann!

Hvordan disse forvaltes bestemmes av partiet som regjerer.

 

Vil du påvirke nordmens bruk av skattepenger så stem på det partiet som du mener forvalter dette riktig. Finner du ingen parti som du mener gjør dette riktig, så start ditt eget parti.

 

Man kommer ingen vei med å fylle opp denne tråden med slike kopmentarer.

Hvil trådstarter ha seg en SUV så må han da få lov til det. Han betaler jo også desto mer miljøavgifter og annet enn det vi andre gjør.

 

Synes denne posten skal fortsette uten denne miljødebatten. Dette kan jo evt. tas i et annet forum.

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg har fått lyst på SUV biler og lurer på om BMW X3 er en bra bil?

Hva er forskjell på X3 og X5 ?

 

Er det verdt å betale 400.000 kr for en sånn bil? Kan en få ei slik bil for 200.000 kr?

 

Ser frem til gode råd... :hmm:

9533477[/snapback]

 

omg, først, DRIT i den miljødebatten her da !

 

ontopic: X3 er en bra bil det, prøvekjørte den for 2 uker siden og den var bra ! kul og morsom å kjøre osv.. fin er den og.. men du får ingen x3 til 200 000 kr. til 400 000 får du en grei men ikke den beste x3 ...

 

forskjellen på x5 og x3 er mest størrelsen og motor osv..

Lenke til kommentar

X3 er en såkalt premium SUV (Eller SAV som BMW kaller sine "suver") og har meget gode kjøreegenskaper på vanlig vei.

 

 

Plassmessig har den nesten like stor innvendig plass som forrige generasjon X5 - noe å tenke på :) Ville heller hatt X3 enn CRV/RAV4. X3 er spesielt tøff med M-sportpakke, og med lakkerte fangere :dribble:.

 

 

Kjøp 2,0d, og ikke bensin utgaven! :thumbup:

 

 

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
Plassmessig har den nesten like stor innvendig plass som forrige generasjon X5 - noe å tenke på :) Ville heller hatt X3 enn CRV/RAV4. X3 er spesielt tøff med M-sportpakke, og med lakkerte fangere :dribble:.

9535429[/snapback]

 

ja den er drit fet med lakkerte fangere (som om den ikke var kul fra før) men det er ett minus ved de lakkerte fangerne og det er at det blir fort mye merker i dem i form av steinsprut osv.. så er det også mange ganger at bilen står på en lukeparkeringsplass og får noen "dulter" i seg..

Lenke til kommentar
X3 er en såkalt premium SUV (Eller SAV som BMW kaller sine "suver") og har meget gode kjøreegenskaper på vanlig vei.

 

Jeg jobber hos en bilutleier, og har kjørt X3'en vår ganske mye. Det er faktisk en av de kjipeste bilene vi har, synes jeg hvertfall. Da mener jeg i sammenligning med 320/318D , nye Passat, nye Octavia 4x4 og Volvo V70 eller mondeo.

 

Skal man først bruke 400 000 på en bil er det mange bedre biler man kan kjøpe hvis man ser forbi SUV'ene. Jeg spør meg ihvertfall, hvorfor kjøpe den billigste utgaven av en bilmodell, slik som dett blir her. Du får deg jo en splitter ny mondeo, 318D stv for eksempel for 400 000. Da har du i tillegg en bil med masse ekstra dippedutter, istedet for å kjøpe den absolutt billigste utgaven av en større bil, da fullstendig ribbet for nødvendig utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg mener at ALLE kjøper seg en 2.6+ litere bensin motor og kjører rundt. De som prøver å få mindre utslipp i Norge er miljøsvikere selv. :mad:

 

OnT: X3 har noen feil som jeg har bitte litt erfaring med:

* Vinduhviskeren bak

* Når du gir på så hakker bilen (akkurat som om du skulle gasse, slippe gassen, gasse)

* Rar lyd når du girer ned noen ganger

* Og andre små elektriske feil

 

Moren til vennen min solgte sin X3 pga. dette, de har fikset alt sammen, men etter en stund så kom den samme feilen tilbake og da var bilen solgt. Det var en X3 2005 modell, 2.0L som var bare kjørt ca. 50.000 km.

 

Jeg sier ikke at X3 er dårlig, bare nevnte noen feil som jeg har hørt om og lest på internet. Har sittet i den X3'en selv, føles ganske stor og behagelig å sitte i.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Her har vi fire svar som er mulig int for trådstarter og ni har svart :roll: Jeg er virkelig glad jeg ikke trenger hjelp på dette forumet av og til......

9537075[/snapback]

 

Prøvde å holde meg on topic ialelfall :)

 

Det virker som trådstarter er interessert i 4x4 på sin neste bil, så Mondeo og 318d er nok utelukket.

 

 

Alternativer med 4x4 til ca 400 000:

 

- Vw Passat 2,0 TDI 4 motion (Lett brukt Highline/ny Comfortline)

- Mitsubitshi Outlander - velutstyrt til ca 390 000, dog lang leveringstid

- Suzuki Grand Vitara 1,9 DDis - kjip renault motor riktignok, og navigasjonen er en vits.

- Skoda Octavia 1,9 TDI 4x4 - ca 315 000 ny, evt 2,0 TDI 4x4 til ca 370 000 ny

- Toyota RAV 4

- Honda CRV 2,2 CDTi - meget bra motor, ca 415 000

- Volvo V70 D5 AWD, brukt. Min far har en sånn og den er meget bra.

 

 

Ellers kommer jo både Ford og Vw med "folke SUV'er" i nærmeste fremtid med henholdsvis Kuga og Tiguain. Sistnevnte kommer i en spennende pakke til ca 400 000 med 2,0 TDI, 4 motion og 6 trinss tiptronic.

 

 

Mvh

Erik

Lenke til kommentar

BMW er flotte biler det... men akkurat X3 kunne jeg spart meg for.

 

Jeg ville heller gått fpr en bil midt i mellom rent størrelsesmessig og gått for en Passat 4Motion eller en Audi A6 Allroad (ikke helt ny)

 

Personlig hadde jeg også lyst på en SUV for en tid tilbake... men etter en kjøretur i en RAV4 og Honda CRV, så ble jeg skuffet over kjørekomforten.

 

Skal jeg først ha en SUV ville jeg klint til og kjøpt meg en Cayenne eller noe... men dette er bare viss... Ville ikke brukt en mill. på en slik bil

Lenke til kommentar
Jeg ville heller gått fpr en bil midt i mellom rent størrelsesmessig og gått for en Passat 4Motion eller en Audi A6 Allroad (ikke helt ny)

9542543[/snapback]

 

Å kjøpe en 5-6 år gammel Audi Allroad ser jeg på som bortkastet. Sats på så ny bil som mulig, da får du nybilgaranti og større sikkerhet mot rep. kostnader etc.

 

Hvis SUV er tingen, sats på en ny Mitsubitshi Outlander. Bra utseende, godt utstyrt, lavt verditap og 5 års garanti. At motorpressen har gitt den gode kritikker er jo ingen ulempe det heller. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...