Gå til innhold

Hva skal jeg velge Ixus 950IS / Powershot 720IS


Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er det beste kamera av Ixus 75, Ixus 950IS og Powershot 720IS til mitt bruk. Jeg tar som oftest bilder inne og av mitt barn (inne og ute).

 

Hadde tenkt å kjøpe Ixus da jeg synes det gir gode nok bilder til mitt bruk, men så har jeg hørt at Powershot som er både billigere men større skal være bedre.

 

Så da lurer jeg på hva jeg skal velge av disse 3 kamera. Prisforskjellen har ikke så mye og si da jeg vil ha det beste kameraet, men hvis ixus 950 er er bedre en ixus 75 og nesten på høyde med powershot velger jeg muligens det pga formen.

 

Noen som kan hjelpe meg ?

 

På forhånd takk

 

cyn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis bildekvaliteten betyr mer enn skryte-effekten på kafebordet så skal du velge Powershot A 720 IS. Det sier seg selv at det har mye bedre optikk, siden den enkelt og greit er større.

9534410[/snapback]

 

Kvaliteten på bildene betyr mest. Når jeg ser på prisene så lurte jeg på om ixus 950is var nesten like bra, da ville jeg betalt mer for design. Men hvis det er slik at 720IS er mye bedre ?? Så kjøper jeg det.

 

Edit: Skriveleif.

Endret av cynosure
Lenke til kommentar

A720 sin forgjenger A710 fikk gode testresultater hos akam.no, og A720 fikk gode resultater hos cnet.com...

Kameraet har ganske god opptikk og er vel bedre en Ixus 950 på noen områder som optikk, ergonomi, bildekvalitet og sikkert noen ting til jeg ikke kommer på i farten...

Den er også billigere, du får den på komplett nå for 1.895... Jeg bestilte min i går siden det så ut som et bra kamera for pengene og størrelsen er absolutt til å leve med for meg...

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke men det tror jeg ikke, dessuten ville det ta veldig mye lengre tid å lade batteriene i kameraet enn i vanlig lader. Men husk at for å lade via kamera må man uansett ha en del som er like stor som enn batterilader i noen tilfeller og da kan det være like så greit å kjøpe en av GP sine miniladere som er små og rimelige...

 

Nå kommer duracell med nye batterier og ladere som er oppladbare i slutten av måneden som skal være billige, med høy mah og lades på 15minutter tror jeg, dette er ganske bra når noen batterier med like høy mah blir ladet på 18timer i noen ladere...

det fine med AA batterier er at du får kjøpt de overalt så hvis du er på ferie og går tom for batterier på tur eller glemmer laderen så er det ingen krise...

Lenke til kommentar

Fujifilm F40fd får glimrende kritikk i siste nummer av Fotografi, og det befinner seg innenfor prisklassen med 2500 som veiledende pris. Det vil si at prisen er lavere i praksis i butikken.

 

Det er verdt å merke seg for de som mener at optikken ikke er spesielt god i Fujis F-serie, at Sandåler i Fotografi ikke er enig i det. Han skriver:

"Fuji F40fd er særdeles kvikt, har superb optikk, og i denne klassen har det egentlig ingen nevneverdig svake punkter."

 

Han skriver også.

"Et enkelt kamera til rimelig pris med svært mye bildekvalitet for pengene"

 

Det får naturligvis karakteren Topp Valg av Fotografi.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Var inne på komplett og så den brukte AA batterier. Hvis man kjøper oppladbare AA, kan man bruke kameraet som lader? Eller må man lade batteriene utenfor kameraet? For det ser jeg på som et stort minus.

 

Noen som vet ?

9536672[/snapback]

Ja, den bruker AA batterier, men også på Ixus-serien og de aller aller fleste andre kompaktkamera må du ta batteriet ut av kameraet for å lade. Det er faktisk ikke et minus, men en stor fordel. For da låser du ikke kameraet under lading, og kan bruke kameraet med et batteri, mens du lader det andre.

 

Du får ladere til AA batterier som lader på 15 timer, mens andre bruker 15 minutter. Ladere til 3-4 timer til 3-400 kroner (inkludert 2-4 batterier) er stort sett av god kvalitet.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...