Gå til innhold

Team Fortress 2 - the pyro (trenger en buff?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg spillt team fortress 2 i ca 10 timer, og alle klassene virker ganske bra balansert, bortsett fra... the pyro. Er det noen som virkelig klarer å dominere andre spillere med denne klassen? Kan pyro i det hele tatt være bra? Pyro skal være en klasse som er best i nærkamp. Det er meningen at man skal vente bak et hjørne og overraske fienden med en varm velkomst. dessverre har ikke flammekastern noe særlig lang rekkevidde, og det hjelper ikke at pyro løper like raskt som soldier klassen. Hvis jeg klarer å overraske noen, klarer de fleste klassene å løpe vekk.

Ok, så pyro er treig har har elendig rekkevidde, det må jo bety at flammekastern gjør utrolig mye skade? Eh - jeg syns ikke det. Jeg klarer kanskje så vidt å drepe en kar 1v1, etter en releativt lang kamp. Hadde jeg vært heavy weapons guy, hadde jeg gjort kål på vedkommende under 2 sekunder. Kom med deres erfaring som pyro. Hvis du påstår at du klarer å spille bra med pyro, så del med oss, hvordan du klarer det? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer meg ypperlig med Pyro, dreper massevis før jeg blir drept selv. Flammekasteren har høy damage og grei nok rekkevidde. Hvis fienden løper vekk fra deg drar du bare frem hagla og skyter de rett ned. Vanskeligere er det ikke.

Skrevet

Har litt vanskelig for å ta ditt ord for det, har du noe screenshot som bevis? Du mener at det ikke er noe galt med pyro klassen i det hele tatt, ingen justeringer trengs? Jeg får prøve å spille pyro litt til, og prøve å bruke hagla litt mer.

Skrevet

har ikke noe screenshot av det dessverre. Men det du må passe på er å holde deg i bevegelse hele tiden, da Pyro tåler veldig lite, og står du i ro og sprayer fienden er du et veldig enkelt mål. Du må prøve å løpe rundt dem og spraye de i flammer konstant, noe som gjør det vanskelig å få med seg hvor du er.

Skrevet

Pyro er MEGET effektiv brukt som en slags "berseker"... Det vil si at under setup så finner du deg en fin plass, gjerne en medic og når portene åpnes, UNLEASH hell! Er du heldig tenner du på og skader hele motstanderlaget, uheldig for dem, heldig for deg.

Husk, det er ikke BARE kills som teller (selv om denne taktikkeng også gir kills).

Er vel ikke mulig å gjøre dette på alle kart though...

Skrevet

Har selv vært offer for bra pyroer, de dukker opp fra intet og svir av 4-5 stykker i slengen, i de tilfellene jeg har sett dem.

Det har seg vel slik at enkelte klasser krever litt mer av spilleren enn andre. Som f.eks doctor er jo så og si den enkleste klassen å spille. Mens scout kanskje er den vanskeligste (i allefall om man ser på hvor lenge de holder seg i live og får til).

Men, som med alt annet, øvelse gjør mester.

Skrevet (endret)

Det gikk litt bedre nå, men jeg tror det var mest fordi motstander laget sugde villt. Det hjalp litt å trekke frem hagla litt oftere, men jeg synes fortsatt rekkevidden til flammekastern burdte være litt lengere.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-49806-1190224366_thumb.jpg

post-49806-1190224445_thumb.jpg

post-49806-1190224501_thumb.jpg

Soldat og demo klassene drepte meg noen ganger:

post-49806-1190224780_thumb.jpg

Det var en heavy kar på servern som jeg drepte en god del ganger. Strafa som en gal rundt han, for å ikke bli drept. Hadde han vært litt god, hadde han hatt høyere sensitivity på musa. Skal ikke så mye til, for pyro er ikke spesiellt rask.

Det er sant at når man setter fyr på folk, at det bidrar til en viss panikk faktor, men holder man hodet kaldt er det ikke noe problem å følge med hvor pyroen befinner seg.

Endret av Anthropod
Skrevet

Pyroen kan sammenlignes litt med engineer klassen. Hovedvåpenet blir turrets, men hagla blir også hyppig brukt. De beste pyroene tar inn distansen til en spiller med hagle, om han ikke får overrasket de på nært hold. Deretter finisher med flammekasteren. Hovedvåpenet blir brukt når omstendighetene tilsier at det er mest effektivt. :)

Skrevet

Jeg har funnet ut at det funker godt med pyro å sette fyr på folk for så å meie dem ned med enten brannøks eller hagle. Jeg tror det er det at de brenner som gjør mest skade, ikke nødvendigivs direkte treff med en gang.

Skrevet (endret)

pyro kan vel på de rette plasser fungere som en "dotter" (warlock/wow :p )

brenner jo vekk jævli med hp når en først har tatt fyr..

klarer en tenne får på 3-5 stk så snakker vi jo jævli med skade..

Endret av Pheonix
Skrevet (endret)

Jeg liker selv ikke Pyro så veldig bra, men den er OK. Det er klasser det er langt enklere å drepe med, men igjen, i noen situasjoner kan Pyro være veldig god.

Selv syntes jeg at klassevalg kommer veldig an på hva slags bane, om du defender eller skal angripe, og om det er en del medics på teamet ditt.

Hvis det er en del medics, prøver jeg å få en til å følge etter meg, og heale meg, mens jeg angriper/holder igjen, og dreper haugevis uten å dø :p

EDIT: Soldat er også veldig gøy. Spesiellt når man får teken på bazookaen, og treffer folk på rekett etter rakett, selv om de er i bevegelse :) Det er gøy å skyten en opp i luften, for å så treffe han to ganger til, så han er død når han kommer ned igjen (nesten da, bazooka er ikke heelt rask nok)

Uansett, jeg elsker spillet :thumbup:

Endret av _Zeke
Skrevet (endret)
pyro kan vel på de rette plasser fungere som en "dotter" (warlock/wow :p )

brenner jo vekk jævli med hp når en først har tatt fyr..

klarer en tenne får på 3-5 stk så snakker vi jo jævli med skade..

9530743[/snapback]

Tror du det lønner seg i forhold til skade, å først sette fyr på folk, så knerte dem med hagle mens helsa brenner bort?

Edit: Jeg tror jeg må være blind, det var jo akkuratt det "Løve" skrev.

Endret av Anthropod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...