Gå til innhold

The Experience: 125 megabyte per sekund!


Gilgamesj

Anbefalte innlegg

Kanskje noen hadde brydd seg for noen år tilbake når det var uvanlig på klientswitcher  :ermm:

9529717[/snapback]

Har ikke aktiviteten i denne tråden vist at folk faktisk bryr seg? Jeg syntes det. :)

Dessuten, som Ueland sier er The eXperience det første partyet på denne størrelsen som leverer gigabit til hver bruker. Hvertfall som jeg vet om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det er ikke du? :whistle: (Ref signaturen din).

9530700[/snapback]

 

CCIE ja.. har tenkt på å forsøke meg på dette selv..

Er vel bare 50-60 stk i landet tror jeg..

9530816[/snapback]

CCIE er ikke hva det en gang var. Nå kan man jo laste ned komplette autentiske CCIE-labber og simulere i dynamips og pugge seg i hjel på ekte CCIE-oppgaver og være helt forberedt på spørsmålene man får på eksamenen. Misforstå meg rett, CCIE er fortsatt en respektert og bra sertifisering, men et par av de jeg kjenner som har best greie på nettverk har knapt CCNA. ;)

Endret av elfkin
Lenke til kommentar
CCIE ja.. har tenkt på å forsøke meg på dette selv..

Er vel bare 50-60 stk i landet tror jeg..

9530816[/snapback]

 

 

57 stk som har "dagens" CCIE eller alle som har tatt CCIE i norge gjennom tidene?

 

Vet om folk som tok CCIE på tidlig 90tallet som var 1/4 av CCNA nå med tanke på hvor hardt det er.

 

 

CCNA var jo hardt nok, når jeg aldri hadde vært borti det før.

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg har ingen av disse eksamenene, men har ikke noe særlig problemer med å løse testeksamener innenfor emnet.. Heldigvis så jobber jeg mye med Cisco i jobbsammenheng, så det blir litt mer enn bare teori..

 

Jeg er egentlig motstander av sertifiseringer i utgangspunktet da.. men Cisco sine er vel "litt verdt" enda.. jeg kjenner altfor mange som har MS sine, og jeg er IKKE imponert over hva de kan (får ikke til å løse problemer I PRAKSIS)

 

edit: sikkert 57 stk som har "resertifisert" seg.. Dvs "oppdatert" sertifisering. Er sikkert MAAANGE flere som har hatt det opp gjennom tidene..

 

edit: sorry! mye off topic!

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Det så imponerende ut.

 

Dere burde skrive en skikkelig artikkel om nettverket på Lanet etter at det er fullført,  om oppsett, config, kabling og resultat, så de av oss som er litt nettverks intreserte kan få sikle litt ekstra:P

9529141[/snapback]

Hadde vore tøft med ein god, utfyllande artikkel om nettverket på lanet ja.,

Lenke til kommentar
Det så imponerende ut.

 

Dere burde skrive en skikkelig artikkel om nettverket på Lanet etter at det er fullført,  om oppsett, config, kabling og resultat, så de av oss som er litt nettverks intreserte kan få sikle litt ekstra:P

9529141[/snapback]

Hadde vore tøft med ein god, utfyllande artikkel om nettverket på lanet ja.,

9531095[/snapback]

 

Ja.. Særlig er det interessant å se config for QOS.

Lenke til kommentar
Det så imponerende ut.

 

Dere burde skrive en skikkelig artikkel om nettverket på Lanet etter at det er fullført,  om oppsett, config, kabling og resultat, så de av oss som er litt nettverks intreserte kan få sikle litt ekstra:P

9529141[/snapback]

Hadde vore tøft med ein god, utfyllande artikkel om nettverket på lanet ja.,

9531095[/snapback]

 

Ja.. Særlig er det interessant å se config for QOS.

9531258[/snapback]

Dette tar vi til etterretning! Skriv gjerne om det er noe spesielt dere interesserer dere for, så skal vi prøve å få med dette! Kanskje vi til og med klarer å få til et lite foredrag om det er stor nok interesse for det. :)

Lenke til kommentar

hva er galt med dynamips? det gjør det bare mer tilgjengelig for folk uten å investere 100.000kr. Workbooks har eksistert i mange år og er vanlig framgangsmåte å øve seg på.

 

om du referer til black certs så er nok det mer vanlig i kina. Og om du jukser deg til ett ccie nummer blir du ganske fort avslørt. Du kan ikke bare pugge det til nummeret. Det blir sefølgelig mye lesing av mange tykke bøker, men hvis det er pugging, er ikke det bra? elkin: jeg får inntrykk av deg at det er kun en teoritest man skal igjennom. Å stå på teori testen er det samme som å ha fått nøkkelen til bilen. Du kan enda ikke kjøre.

 

Du må fremdeles invistere i 1000-1500 timer i labb uannsett. Og av en eller annen grunn så er de flinkeste jeg vet på cisco også CCIE. Og hvis de CCNA folka hadde vært så flinke hadde dem tatt nummeret de også. Koster for mye penger å la være.

 

Cisco er ikke alltid de beste boksene men det finnes alltid folk som kan skru på dem. Om man skal ha gigaporter på cisco bokser må du grave dypt i lommene. Dlink for befrifter er bedre enn boksene som selges på hjemme markedet. Skal ikke så mye til, litt P2P så har dlink en tendens til å tryne, pga dårlig prossesor.

 

Så kanskje når linksys skifter merke til Cisco, kanskje de gjør noe med innmaten også. Hadde vært fint om de kunne komme med Cisco IOS uten at prisen skulle gå oppover.

Endret av Happyone3
Lenke til kommentar
hva er galt med dynamips? det gjør det bare mer tilgjengelig for folk uten å investere 100.000kr. Workbooks har eksistert i mange år og er vanlig framgangsmåte å øve seg på.

 

om du referer til black certs så er nok det mer vanlig i kina. Og om du jukser deg til ett ccie nummer blir du ganske fort avslørt. Du kan ikke bare pugge det til nummeret. Det blir sefølgelig mye lesing av mange tykke bøker, men hvis det er pugging, er ikke det bra? elkin: jeg får inntrykk av deg at det er kun en teoritest man skal igjennom. Å stå på teori testen er det samme som å ha fått nøkkelen til bilen. Du kan enda ikke kjøre.

9532230[/snapback]

Det er nettopp det. Det er ikke uendelig forskjellige laboppgaver/scenarioer på CCIE-labben og de aller fleste er mulige å oppdrive på internett og vips sitter an med autentiske CCIE-oppgaver som gjør så an kan pugge seg til svarene uten å faktisk ha ekstremt mye kunnskaper.

 

Du må fremdeles invistere i 1000-1500 timer i labb uannsett. Og av en eller annen grunn så er de flinkeste jeg vet på cisco også CCIE. Og hvis de CCNA folka hadde vært så flinke hadde dem tatt nummeret de også. Koster for mye penger å la være.

9532230[/snapback]

Nei, det koster faktisk ikke mye penger å la være. En ordentlig arbeidsgiver betaler deg utifra hva du kan, ikke hvilke sertifiseringer du har. Og de so faktisk har peiling VET de har det og kan faktisk kreve minst like høy lønn som CCIE'r. Det er hvertfall min erfaring.

 

Men nå sklir dette veldig off topic, men opprett gjerne en tråd i rett underforum dersom du ønsker å ta denne diskusjonen videre. :)

Lenke til kommentar

vel kan ta den bitte litt videre, en arbeidsgiver som er distributør av cisco vil gjerne at du sertifiserer deg fordi da får de større rabatter på produktene. Og ja de betaler deg for hva du kan uannsett. Men jeg tror også at de ville ha lært litt ekstra om de hadde gått for det. Fordi man blir testet på ting man ikke gjør i arbeidssammenheng. Også på det som kanskje ting som ikke er relevant men fordi du skal bli expert på det.

 

Workbooks er alltid blitt brukt. Du på ikke tro at de gir deg svar. De med løsninger viser deg måter å gjøre ting på. De trenger ikke å være riktige. Routing og switching tester deg på reachability ikke design. Så om du sier at ccie ikke var engang som det var, de labbet med workbooks i gamledager også.

 

Så om du forstår en teknologi og hvordan de egentlig fungere så kan de bombadere deg med hva som helst. Så lenge du har forståelse så kan du komme med løsningene. Forståelsen får du kun om du labber på det og har solid teori i bunn. Mange har mye praksis men må gå til bøkene og omvendt.

 

beklager off topic, men måtte bare.

Endret av Happyone3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...