Gå til innhold

The Experience: 125 megabyte per sekund!


Gilgamesj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg er ikke serlig god i likninger, kan noen hjelpe meg med å finne X?? :p

9528024[/snapback]

Det er den femte bokstaven i "The eXperience" :yes:

 

 

-------------

 

Lurer forresten på når arrangøren skal ta til vettet og innse at det er cisco-utstyr som er krem. :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men regner med at dette har noe med pris å gjøre ;)
Lenke til kommentar
Herregud som jeg skulle ønske jeg kunne være med å sette opp det nettverket! :dribble:

Har dere lyst til å la oss få en liten kikk på config'en dere har tenkt å sette opp? (Bare scramble den infoen som kan utnyttes :p)

9527890[/snapback]

 

 

Jeg regner med at vi kommer til å legge ut all config etter lanet.

Lenke til kommentar

Lukter et nettverk som kommer til å gå rett til helvette. Ser bare hvilke problemer TG har hatt når dem har kjørt utstyr som ikke er state of the art.. Og Dlink er vel ikke akkuratt kjent for å være klassens beste.. Kanskje man skulle ta med et 3G kort så har man i alle fall backup når nettet går adundas

Lenke til kommentar

Nå blir jeg vel ofte kritisert for å være skeptisk, men shit la gå. Vi snakker her om Totalt ca 100 kantswitcher, hver med en 1Gbit uplink. PCene på en switch vil således (f eks ved filkopiering) overhodet ikke ha noen problem med å få linken til kjerneswtichen til å gå i metning. Mellom skjerneswitchene blir det dog bedre, for her er det i det minste to linker ut av 10Gbit, så de bør klare å ta godt nok unna for det som kommer fra kantswitchene.

 

Hvis uplinken fra kjerneswitchen til hovedswitchen teames blir det dog værre synes jeg. Hvis man antar at den trafikk som er til mottakere på andre switcher (enn den kantswitchen senderen sitter på) fordeler seg jevnt over de andre kantswitchene, så har vi mao f eks 2Gbps fra kantswithch til kjerneswitch, men 20 x 2Gbps x 4/5 = ca 32Gbps, langt mer enn det som kan sendes mellom kjerneswitchene.

 

For all del, vi snakker her om et rimelig rått nettverk som mange norske bedrifter (for ikke å snakke om skoler) vil misunne dere, men jeg synes jeg tror fortsatt at det switchene vil være en flaskehals, og da enten kantswitchene eller kjerneswitchene, avhengig av teamingen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...