Gå til innhold

Hvilken håndkontroll synest du er best?


Bozzeye

Hvilken håndkontroll synest du er best?  

277 stemmer

  1. 1. Hvilken håndkontroll synest du er best?

    • Wii
      39
    • Nintendo Classic controller
      3
    • GameCube
      13
    • Xbox 360
      133
    • Xbox
      11
    • PlayStation 3
      47
    • PlayStation 2
      31


Anbefalte innlegg

Det var ein liten diskusjon i ein tråd om hvilke håndkontroller som var best. Derfor bestemte eg meg for å lage ein tråd om det. No veit eg ikkje om alt her er rett, men her er bilete av nokon kontrollar:

 

Wii

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
nintendo_wii_ohjain_iso-1-tm.jpg

Nintendo Classic controller

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
wii_standard_controller.jpg

GameCube

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
gamecube_controller.jpg

 

Xbox 360

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
360controller.jpg

Xbox

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
control%20original%20s.jpg

 

PlayStation 3

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
control_top.jpg

PlayStation 2

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
dualshock2.jpg

 

 

PS3 kontrollen husker eg ikkje (lenge sidan sist eg spelte), PS3 og Xbox kontrollen har eg ikkje prøvd, GameCube kontrollen var litt tung. Wii kontrollen er grei, men den óg var tung til å byrje med (kanskje fordi den såg lettare ut), men det synest eg ikkje no lenger. Classic controlleren var god den óg, men den kontrollen eg synest er best, er X360 kontrollen. Etter eg blei vane med kvar knappane er og korleis det var best å holde kontrollen o.l. synest eg den var ein av dei beste.

PS3 kontrollen har eg kun prøvd ein gong, i ein butikk. Eg synest L2 og R2 knappane var forferdelege å trykkje med. Dei var liksom for breide.

 

Begrunn svaret ditt på hvilken kontroll du synest er best, ellers blir dette ein rein telletråd.

 

Og skriv viss du vil at eg skal ta med fleire bileter av kontrollar e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii kontrolleren. Hovedargumentet sier seg selv, du kan styre enkelte ting i spill ved hjelp av bevegelse. I mange sammenhenger er dette mer naturlig enn å trykke på en knapp, som f.eks sverdslag i Zelda, hele Wii sports, svinging i Excite Truck o.s.v. En annen ting er at man lever seg mer inn i spill når bevegelsen brukes til å styre ting som normalt hører hjemme på en knapp. Som f.eks de styggeste taklingene i Mario Strikers som utføres ved at man rister fjernkontrollen, eller de fleste mini gamene i Mario Party som krever en eller anna form bevegelse. Den siste grunnen til at jeg foretrekker Wii kontrollene er at man slipper å sitte med hendene nærmest foldet. Etter å ha spilt en god dell med Wii kontrollen var det merkelig å omtrent sitte med begge hendene i fanget å hamre på knapper.

 

Skal dog sies at jeg i øyeblikket hadde foretrukket enn 360, men nå ser det endelig lyst ut på spill himmelen for Wii sin del.

Lenke til kommentar

Står mye mellom Wiimoten og Xbox 360 kontrollen for min del. Begge føles meget naturlig og er god å holde i, jeg kan spille i timesvis uten å få vondt i hendene og knappene sitter godt.

 

PS2 kontrollen utelukker jeg med en gang. Knappene og styreenhetene sitter alt for nært hverandre og er bare ubehagelig å bruke i lengden. Jeg fikk veldig vondt i tommelfestet etter bare 1 time med dualshock kontrollen. Hadde håpet at Sony skulle oppdatere kontrollen sin etter 2 generasjoner med samme kontroll, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Ein poll hadde vert tingen her ja.

 

Gamecube kontrollen ein virkelig favoritt. Utrolig deilige skulderknapper, og utformingen er utrolig deilig. Selv om man ikkje skulle tru det ut ifra designet. Du verden så fæl den egentlig ser ut med knapper i alle regnbuens farger og forskjellige utforminger :p Minuset her er det altfor lille D-padden da.

 

Wii kontrollsettet var eit virkelig friskt pust. Er utrolig delig å spille med wiimote og nunchuck. Personlig meiner eg Nintendo har slurvet litt med plasseringen av D-padden her. Noe tungvindt alt etter spillene du spiller. Men fungerer det bra i spillene er dette ein drøm.

 

Wii Classic kontrollene innbilte eg meg ei stund at de faktis var gode. Men etterhvert som man har lagt ned noen timer med disse sitter eg med motsatt meining. For å vere ærlig er dette forferdelig vondt å sitte med i lengden. Kanskje spesielt i spill som F-Zero. Ingen favoritt dette ihvertfall.

 

Xbox 360 kontrollen har eg innerst inne lyst til å kåre som ein vinner her. Den ligger utrolig godt i hendene. Stikkeplasseringen syns eg er meir komfortabelt enn hos Sony. Trigger og skulderknappene er meget godt plassert og designet. Perfekt motstand i disse. Så er det det evig minuset med denne da..og det er D-padden. Den er rett og slett så forferdelig dårlig at eg har ikkje ord. Mang ein gang i det siste har eg endt om med Nightvision i COD4 BETA`en istedet for å skifte til granatkaster/RPG...Rett og slett fordi den er så pokker unøyaktig. Men bortsett fra dette holder den veldig god kbalitet. Mine kontrollere har fått eom solig omgang juling og knirker ei. Føles som kvalitet rett og slett.

 

Orginale Xbox kontrollene var ufattelig ubehagelige saker..eg lo faktisk ganske hardt når eg skulle teste konsollen og Halo hos noen kamerater. Den var så utrolig stor og hadde knappene spred over heile linja. Men mange timer med Halo multiplayer blei det likevel. Kanskje den dårligste kontrollen ved siden av Sixaxis etter min meining. Controller S har eg aldi testet, men den ser ihvertfall ein god del bedre ut.

 

Dual Shock2/Sixaxis kontrollene er noen finurlige saker. Spesielt sistnevnte. Der DS2 er litt for liten og lett for min del, greier PS3 versjonen å grave seg enda noen fo under jorda. Enda mindre og enda meir ubehagelig i lengden. Og med triggerknapper som er heilt vanvittig designet. Mangel på rumble er heilt klart eit savn, og fører til at kontrollen er veldig lett og føles billig. Tok ikkje mange ukene før den knirket og jamret seg, og dette med vanlig spilling. *frem med skrujernet tå stramme skruene* Så er den faktisk gjennomsiktig også :p Men to ting skal den ha, D-paden er perfekt og batterilevetiden er upåklagelig bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

N64 kontrollen er joe av det verste jeg har sett. Jeg har ikke 3 hender og det tror jeg ikke det er så mange som har heller. Ellers liker jeg best wii-kontrollen. Ikke på grunn av motion sensing, men kun pga det er herlig og kunne bevege hendene fritt. Ligge i sofaen med hendene på hver sin side av kroppen. Virkelig deilig.

Lenke til kommentar

Nintendo 64 kontrolleren var aldri spesielt bra. Har riktignok hatt mange timer moro med den, men den har aldri vært noen optimal kontroller. Det største ankepunktet var kontroll stikka som var slapp etter første dagen. En annen ting er at den ikke var symmetrisk utformet, og jeg syns hendene kom for nært hverandre. Itillegg irriterte jeg meg alltid over D-paden som jeg aldri ble brukt. Kommer ikke på noen spill i farten. Men den var jo selvfølgelig ikke ubrukelig, men langt fra å være best i klassen.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...