Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I gamle dager, når jeg fikk Telenor-dsl var det store problemer med routinga til den europeiske serveren. Trafikken gikk fra tr.heim > oslo > usa > og SÅ til Stockholm, hvor serveren sto.

Nå har jeg flyttet hjemmefra, men har alikevel det samme problemet med nextgentel. Er det b.net som er problemet nå eller?

Om noen har invendinger, forslag eller generell peiling på dette, taes det imot med en stor takk.

Trenger ingen løsning, bare et hvorfor, eller hva.

MVH

YMMIZ

Videoannonse
Annonse
I gamle dager, når jeg fikk Telenor-dsl var det store problemer med routinga til den europeiske serveren. Trafikken gikk fra tr.heim > oslo > usa > og SÅ til Stockholm, hvor serveren sto.

Nå har jeg flyttet hjemmefra, men har alikevel det samme problemet med nextgentel. Er det b.net som er problemet nå eller?

Om noen har invendinger, forslag eller generell peiling på dette, taes det imot med en stor takk.

Trenger ingen løsning, bare et hvorfor, eller hva.

MVH

YMMIZ

9512031[/snapback]

Det høres ut som Nextgentel har routet trafikken feil? Jeg hadde prøvd å sjekke med Nextgentel ;)

Ah, jeg er fornøyd med å endelig å skaffet meg nextgentel. Men jo, skal få klargjort hvor og hva problemet er.

Btw... Flame nextgentel litt. De har 3-ukers leveranse-garantid, tok oss 5 uker. De har også fått for seg at jeg skal ha 2stk 20mbit-linjer, hvor de har en "linjesjekk" på linje nr. 2 nå. Ifølge speedometer-tester, og min erfaring fra å laste ned, ligger jeg på 8mbit.

Nextgentel, pass dere.

Står det at de lover "opptil" 20mbit? Ut ifra kampanjetilbudene jeg har lest, så er det en 20mbit linje som står i fokus, hvorav det ikke er tilført noen fontstørrelse 2 med "opptil 20mbit - kommer an på sentralbeliggenhet" eller hvor en * har vært bak teksten.

Er dette en personlig erfaring, eller vet du at ngt driver sånn dank? XD

ymnaren:

Ang. nedlastingshastigheten din, prøv flere plasser på en gang, det er utrolig sjeldent du får maks hastighet på en nedlasting. Skaff deg et FTP-program og last ned Linux fra flere servere bare på skøy, de har mye båndbredde og da burde det være mulig å se hva du har i realiteten. Stoler ikke på "Speedometer tester" ala Itavisen, har aldri vært rett hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...