Gå til innhold

NRK stopper homofilt barneprogram


Anbefalte innlegg

Enig med Dotten med flere. Dette er nokså hinsides. De snakker om en "kvalitetsvurdering", men sier i samme åndedrag at de vil sende resten av serien så snart kjønnsrollene er fikset. Så kvaliteten blir bedre om man holder seg til tradisjoneller kjønnsroller? Det henger selvsagt ikke på greip.

 

NRK skal ikke være være pliktig til å være "forgangere" for noe som helst, men de skal heller ikke være redskap for reaksjonære strømninger. Det minste vi kan forlange av en kanal som betales av skattepengene til mennesker av alle typer og legninger er at de ikke sensurerer annet enn det som er i strid med loven og presseetiske normer. De skal rett og slett være upartiske nok til å våge å sende alt som ellers holder mål.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barn skal ikke behandles som redskap i homokampanjer.

Men "redskaper" i den evigvarende kampanjen mot normalisering av holdningene til homofili som dette vedtaket er et eksempel på, det er greit?

 

Og å skrive om snehvit er blasfemi. nuff said.

9497431[/snapback]

Skrive om fra hva? Disney-versjonen? Walt D. skrev ikke Snøhvit, det er et eldgammelt folkeeventyr som finnes i tallrike utgaver.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Enig med Dotten med flere. Dette er nokså hinsides. De snakker om en "kvalitetsvurdering", men sier i samme åndedrag at de vil sende resten av serien så snart kjønnsrollene er fikset. Så kvaliteten blir bedre om man holder seg til tradisjoneller kjønnsroller? Det henger selvsagt ikke på greip.

 

NRK skal ikke være være pliktig til å være "forgangere" for noe som helst, men de skal heller ikke være redskap for reaksjonære strømninger. Det minste vi kan forlange av en kanal som betales av skattepengene til mennesker av alle typer og legninger er at de ikke sensurerer annet enn det som er i strid med loven og presseetiske normer. De skal rett og slett være upartiske nok til å våge å sende alt som ellers holder mål.

 

Geir :)

9497434[/snapback]

 

Det var vel ikke snakk om kvaliteten som i faglig dyktighet, men at hele historien var forvirrende pga menn og kvinner som krysset kjønnsroller gjennom hele historien. To prinser osv osv.. Selvfølgelig blir "kvaliteten" bedre når lytterne faktisk forstår handlingen.

Lenke til kommentar
same shit sier jeg bare! Fatter egentlig ikke hvorfor dem skulle skrive om eventyret i første omgang...men jeg tror ikke barn tar skade av "homseeventyr" :hmm:

9497486[/snapback]

Hvert bidige nye skrevne verk er et produkt av alle tidligere skrevne verk. Det eneste som varierer er tydeligheten av inspirasjonen til det nye verket. Dette blir som å klage på hvorfor det skrives eventyr i det hele tatt, for å sette det på spissen :)

Lenke til kommentar
Skrive om fra hva? Disney-versjonen? Walt D. skrev ikke Snøhvit, det er et eldgammelt folkeeventyr som finnes i tallrike utgaver.

 

Geir :)

9497494[/snapback]

 

Det vet jeg, men ingen av de tallrike historiene har en snehvit som heter Per.

Det er i min mening like skammelig som å ødelegge Pippi Langstrømpe for å tekke dagens politisk korrekte ideal.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
same shit sier jeg bare! Fatter egentlig ikke hvorfor dem skulle skrive om eventyret i første omgang...men jeg tror ikke barn tar skade av "homseeventyr" :hmm:

9497486[/snapback]

Hvert bidige nye skrevne verk er et produkt av alle tidligere skrevne verk. Det eneste som varierer er tydeligheten av inspirasjonen til det nye verket. Dette blir som å klage på hvorfor det skrives eventyr i det hele tatt, for å sette det på spissen :)

9497511[/snapback]

 

Hehe der tok du meg sannelig;)

Lenke til kommentar

Det var vel ikke snakk om kvaliteten som i faglig dyktighet, men at hele historien var forvirrende pga menn og kvinner som krysset kjønnsroller gjennom hele historien. To prinser osv osv..  Selvfølgelig blir "kvaliteten" bedre når lytterne faktisk forstår handlingen.

9497498[/snapback]

 

Det er forfatteren sitt privilegium å avgjøre hvordan en historie skal fortelles og hvor forvirrende historien skal være. Om ikke NRK liker det så får de la vær å kjøpe historien, fremfor å gå inn og kreve at historien endres. Har de ikke respekt for integriteten som kulturen er så avhengig av for å ha troverdighet?

 

NRK er ikke fornøyd med budskapet og vil da tilpasse det slik at det passer det budskapet NRK ønsker å formidle. De mister sin egen integritet og de blander sin rolle. De skal formidle budskap, de skal ikke forme budskapet.

 

Om NRK tror deres jobb er å indoktrinere seerne sine så bør kringkastingsavgiften heller gå til noe annet. :)

Lenke til kommentar
Det var vel ikke snakk om kvaliteten som i faglig dyktighet, men at hele historien var forvirrende pga menn og kvinner som krysset kjønnsroller gjennom hele historien. To prinser osv osv..  Selvfølgelig blir "kvaliteten" bedre når lytterne faktisk forstår handlingen.

9497498[/snapback]

Du undervurderer barns fantasi og innlevelsesevne. Barn har i utgangspunktet ikke noe vanskelig for å forstå homofilt samliv, fordi de mangler fordommene mot dem.

 

En del voksne derimot har problemer med det, deriblandt øyensynlig Kalle Fürst...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det var vel ikke snakk om kvaliteten som i faglig dyktighet, men at hele historien var forvirrende pga menn og kvinner som krysset kjønnsroller gjennom hele historien. To prinser osv osv..  Selvfølgelig blir "kvaliteten" bedre når lytterne faktisk forstår handlingen.

9497498[/snapback]

 

Det er forfatteren sitt privilegium å avgjøre hvordan en historie skal fortelles og hvor forvirrende historien skal være. Om ikke NRK liker det så får de la vær å kjøpe historien, fremfor å gå inn og kreve at historien endres. Har de ikke respekt for integriteten som kulturen er så avhengig av for å ha troverdighet?

 

NRK er ikke fornøyd med budskapet og vil da tilpasse det slik at det passer det budskapet NRK ønsker å formidle. De mister sin egen integritet og de blander sin rolle. De skal formidle budskap, de skal ikke forme budskapet.

 

Om NRK tror deres jobb er å indoktrinere seerne sine så bør kringkastingsavgiften heller gå til noe annet. :)

9497538[/snapback]

Det er helt vanlig at formidler (forlag, kanal) ber forfatter/regissør gjøre endringer på sitt verk. En forfatter som vil gi ut på et forlag har således en egen redaktør som går gjennom boka sammen med forfatteren. Det er noe mer uvanlig at formidler krever forfatter å gjøre endringer etter halvkjørt løp...

Lenke til kommentar
Det vet jeg, men ingen av de tallrike historiene har en snehvit som heter Per.

Det er i min mening like skammelig som å ødelegge Pippi Langstrømpe for å tekke dagens politisk korrekte ideal.

9497516[/snapback]

Men her er det jo faktisk akkurat det samme som skjer. Sensuren av Snehvit-Per er ikke prinsipielt forskjellig fra sensuren av Pippi. Jeg er rimelig sikker på at Astrid Lindgren (som var et progressivt menneske og en sterk forkjemper for minoritetenes rettigheter) ville tatt avstand fra sensuren av begge...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Å huff Å huff!! Prisen kysser en transe, ellers er historien helt lik den gamle, bare at kjønnene til andre personene er byttet om. Høres egentlig hysterisk morsomt ut. Uansett har de fleste unger sett original fra før av.

 

Snart blir rødhette og bestemor voldtatt av ulven, men det ville jo blitt politisk korrekt, for ulven kan jo være fæl pervo pedo (i nåtiden) og ellers er dyresex fyfy, da kan man slå to fluer i samme smekk.

Lenke til kommentar
Spørsmålet i lengden er vel om barn nede i 5års alderen har godt om å høre om homoseksualitet. Det er jo et kontroversielt spørsmål.

9497558[/snapback]

Ikke for barna. Det er først når de blir voksne at noen av dem bestemmer at det er fæle saker ("kontroversielt"). Og siden homofili som kjent er en aktivitet som foregår mellom voksne samtykkende mennesker og dermed ikke går ut over noen, kan jeg ikke se at det skal være negativt å gi barn et naturlig forhold til det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...