Gå til innhold

hvor får man kjøpt bøsse til og samle penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Å gå med bøsse vil gi ganske bra profitt, iallefall om man velger en kjent organisasjon. Røde Kors, Redd Barna, Amnesty eller liknende.

 

Gikk med bøsse for "Right to Play" i fjor, halvparten hadde ikke engang hørt om det, men fikk inn en god del iallefall.

Lenke til kommentar
Vet at man må ha tillatelse, men lurte kanskje på og starte min egen org. Er det noen som veit hva man må gjøre da?

lurer på og gjøre dette for og få en fin liten extra inntekt.

9496046[/snapback]

Altså, du skal lage en kjøpe en bøsse og banke på døra til folk etter penger til en veldedig organisasjon, men egentlig går alle pengene til din egen lomme?

 

:nei:

Lenke til kommentar
Vet at man må ha tillatelse, men lurte kanskje på og starte min egen org. Er det noen som veit hva man må gjøre da?

lurer på og gjøre dette for og få en fin liten extra inntekt.

9496046[/snapback]

Altså, du skal lage en kjøpe en bøsse og banke på døra til folk etter penger til en veldedig organisasjon, men egentlig går alle pengene til din egen lomme?

9498911[/snapback]

 

Genialt ikke sant?

Lenke til kommentar

nei ikke bare til min egen lomme, kanskje lage en org. som hjelper norsk ungdom eller noe sånn.

norsk ungdom er da altså meg, hehe. nei men tenker litt sånn halv seriøst og hjelpe norske unger, og at jeg selvfølgelig skal ha noe får dette.

tenkte det kunne være en genial måte og tjene penger på.

Endret av Myrstad
Lenke til kommentar

Vil du da opplyse om at pengane ikkje vil gå uavkorta til det formålet du samlar inn pengar til? Ellers kan det jo rett og slett nesten virke som et simpelt svindelforsøk. Utnytte den gode tilitten som bøssebærarar før deg har skaffa med å samle pengar til gode formål?

Dette høres rett og slett fryktelig snuskete ut. Å samle inn pengar der hovedpoenget skal vere å tjene enkle pengar.. :no:

For det første så vil du neppe få godkjenning for å drive ei sånn innsamling, og unnskyldninga di om ein organisasjon som støttar ungdom, vel eg trur du må skape organisasjonen først, skape klare rammer og ha ei organisering som fungerer, før du byrjar å gå rundt med bøsse.

Dette virkar rett og slett lite gjennomtenkt, og ganske kynisk...

Det er ikkje ein genial måte å tjene pengar på, å lure folk til å tru at pengane deira går til eit godt formål, dersom du blir oppdaga, og det blir du heilt sikkert, så regnar eg med at du får ganske bra med problemer.

 

Kor gammal er du egentlig? Har du faktisk tenkt skikkelig over det her, det høres nemlig ikkje slik ut, så for alles beste så kan du vel berre droppe denne ideen, så pass du ikkje ødelegger for folk som faktisk samlar inn pengar for andre sitt beste.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, er dette bare kamuflert tigging. Hva som er så kynisk? Hva med at andre bøssebærere er frivillige personer, som går rundt uten fortjeneste, for å tjene inn penger til de som faktisk har det værre enn norsk ungdom. For vi _har_ det bra, og trenger ingen organisasjon til å passe på oss.

 

Desto mindre en organisasjon som er dannet for å tjene penger.

 

Dette er selve definisjonen av kynisk. Archanios har ett veldig godt poeng.

 

Og jeg TROR IKKE PÅ DEG når du sier at du skal gå rundt å fortelle hvor mye av pengene du tar selv. For sånn fungerer det ikke, og det håper jeg du vet. "Hei, vil du støtte norsk ungdom, og meg. For jeg tar 40% av fortjenesten selv?"

Lenke til kommentar

Nei værsågod... Eg kan ikkje akkurat stoppe deg i å gjere noko som helst, men dersom du begynner med å samle inn pengar før du faktisk har ein organisasjon på plass, som er planlagt, og som har alt på stell, så vil du neppe få godkjenning til å samle inn pengar til denne organisasjonen. Trur heller ikkje du får godkjenning til å samle inn pengar til norsk ungdom dersom du ikkje har ein måte å kanalisere desse pengane på, altså gjennom ein organisasjon e.l.

 

Det høres jo ut som at hovedmålet er at du skal tene pengar og at det å evt hjelpe norsk ungdom er sidestilt. Det vil eg seie er rimelig kynisk, og dersom du ikkje ser det sjølv så er det ikkje så mykje å gjere med det. Men dersom du tek og ser litt på humanitere organisasjonar, eller andre organisasjonar som hjelper ungdom som fins i Norge, så trur eg ikkje du finn mange som har hovedmål at bakmennene skal tene pengar.

 

Så lenge du ikkje har ei faktisk sak å samle inn pengar til så ville eg rett og slett droppa det. Dersom du lagar ein organisasjon til støtte for norsk ungdom og ser kor mykje arbeid som faktisk krevst for å få til noko sånt, ofrar mykje av deg sjølv for å få det til å fungere, så kan du begynne å samle inn pengar, ikkje fordi du ikkje syns du har nok sjølv. Skaff deg heller ein jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...