Gå til innhold

hvor får man kjøpt bøsse til og samle penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor sier alle at jeg skal skaffe meg en skikkelig jobb. Jeg er lærling og ville ha noe extra og rutte med. Og hvorfor er alle så veldig negative til dette? er jo ikke snakk om og lure noen eller noe sånn, det er vell ikke sånn at bøsse er bare til humanitære saker?

Er det ikke foreløpig lov til og "tigge" i Norge egentlig?

Lenke til kommentar
Hvorfor sier alle at jeg skal skaffe meg en skikkelig jobb. Jeg er lærling og ville ha noe extra og rutte med. ...

Er det ikke foreløpig lov til og "tigge" i Norge egentlig?

9541385[/snapback]

Grunne til at du for slike svar er det du selv sier i dette innlegget og i tidligere innlegg i tråden:

"lurer på og gjøre dette for og få en fin liten extra inntekt.

...

tenkte det kunne være en genial måte og tjene penger på."

 

Og du har helt rett i at det ikke er forbudt å tigge i Norge. Men her er det snakk om innsamling hvor du er den som ender opp med penege (og under dekke av å samle inn penger til et veldedig formål).

Lenke til kommentar

Dette var jo rett og slett tåpelig.

Siden du klart innrømmer at du skal ta pengene i egen lomme, så blir det vanskelig for deg å vise stakkars fru Olsen som ga deg 100kr i håp om at dette hjalp en eller annen vanskligstilt ungdom, at det faktisk hjalp. Når du i stedetfor dro på McDonalds og kastet bort de pengene.

Dette er jo svindel!

Mange av de største organisasjonene opererer også frivillig, altså uten profitt.. Tror det er like greit at du bare slår fra deg tanken før du prøver å sette den til verks, som nevnt over her _FLERE_ ganger!

Lenke til kommentar

Og da syns vi du er syk i hode. Sorry sterk ordbruk, men dette er rett og slett feil, og det virker som om alle her inne ser det.

 

Problemet jeg ser er at jeg ikke tror på deg. Jeg tror ikke på at du går rundt, å forteller hvor mye du tar rett i egen lomme. Dette er ikke slik innsamlere funker, og det regner jeg med at du vet. OK, kanskje du tester dette på 3 hus, men når du skjønner at responsen uteblir, hopper du raskt over til "Lurte på om du ville støtte vanskeligstilt ungdom i Norge", og da uteblir hele ærligheten. Dette er ikke å tigge, dette er å svindle.

 

Og som det har blitt sagt, du misbruker den tilliten folk har fått til bøssebærere gjennom mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...