Gå til innhold

Problem med PCI-lydkort!


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Når jeg startet maskinen min forleden, rett etter jeg installerte AMD Dual-Core Optimizer, så ble alt som heter lyd borte.

 

Jeg avinstallerte optimizer'en, for så å avinstallere lyddriveren, og installere den deretter. null respons desverre. Visste ikke at en CPU-optimizer kan påvirke lyddriveren/lydkortet på denne måten. Det ser ut som om maskinen har problemer med å initialisere enhetsdriveren.

 

Legger ved en screen av enhetsbehandlingen og kortets egenskaper, sånn at noen glupe hoder kanskje kan hjelpe meg lettere:

 

 

Takker på forhånd!

post-94119-1189721707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å sette kortet i et annet PCI spor :)

Da skal hovedkortet ditt se på det som en ny enhet som har blitt satt inn

og installere drivere automatisk for det. Om du vil laste ned nyere drivere og evt. program som følger med lydkortet er opp til deg etterpå :)

 

Hvis ikke dette funker så kan du prøve deg på gode gamle Systemgjenopprettings funksjonen i Windows ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Men nå har jeg prøvd å sette kortet inn i en annen PCI-port, men maskinen oppfattet ingen nye enheter. Deretter har jeg installert chipset driveren på nytt, men heller ingenting skjedde. PC'en finner ikke kortet mitt. Har gjennopprettet fra tidlig denne uken, men fikk en feil om at det ikke var mulig å gjennopprette fra dette tidspunktet, så jeg prøvde fra en annen dag, men kunne fortsatt ikke gjennopprette.

 

Det kan jo ikke være driveren, for den skulle jo ha funnet kortet uansett :cry:

Kjenner at dette begynner å bli litt frustrerende.

 

Sånn ser lydkontrollen ut. Hadde det vært noe med driveren til lydkortet, så skulle jeg fortsatt kunne regulere volum etc, eller tar jeg helt feil?

post-94119-1189779013_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvordan Creative gjør dette, men har du prøvd å legge inn driverne for lydkortet på nytt? Evt. prøvd å laste ned nye drivere, eller faktisk legge inn eldre drivere?

9496224[/snapback]

Jada. Opptil flere ganger. Både med CD-en som fulgte med (som har fungert fint før) og nye drivere, men fortsatt så er det ikke mulig å styre kontrolleren.

 

Men jeg formaterte, og nå er alt som det skal :hmm:

Takk for hjelpen alle, selv om jeg aldri fant ut hva som var problemet :p

 

Men en løsning ble det da.

 

Milt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...