Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli blodgiver nå!


Simen1

Gir du blod?  

670 stemmer

  1. 1. Gir du blod?

    • Ja!
      96
    • Nei, men jeg kunne tenke meg å gjøre det
      283
    • Nei, jeg vil men får ikke lov på grunn av reglene
      123
    • Nei, og jeg vil ikke gjøre det heller
      171


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne gjort det, men har sånn greie at blodet mitt bruker alt for lang tid på å "reprodusere" seg vis jeg kan si det sånn så jeg blir gående dårlig over en lang periode vis jeg gjør det. Mamma hadde vist også noe lignende tror det tok ett halv år elns før hun ble helt frisk etter å ha donert blod. Har aldri prøvd selv da så hadde vært interessant å gjøre det, i det minste i mindre dose.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får noe tilbake. Det viktigste er god samvittighet for ditt bidrag til andres overlevelse. Du får også en gave, gratis juice, avislesing, frukt, kaffe og kjeks.

 

Hvis du reiser med bil får du gratis parkering på VIP-plass (nært inngangen).

 

Ta gjerne reisen samtidig med andre planlagte æren i området.

Lenke til kommentar

Kan absolutt bekrefte at man ikke bør/kan trene samme dag man gir blod.... Har nå gitt blod i 7-8 år og aldri merket noe som helst, så tenkte jeg kunne prøve meg på en løpetur 2-3 timer etter blodgivning. Latterlig opplevelse! Etter 400m var jeg så sliten at jeg nesten ikke klarte stå oppreist/huske navnet mitt...

 

Lurer på en liten ting angående blodgivning/trening.. Skjer det noe med blodet når man trener? Tenker da på utholdenhetstrening. Ved høydetrening dannes det flere røde blodlegemer som bidrar til økt oksygenopptak. Har man vært i høyden og så gir blod så mister man jo 1/8 av dette "superblodet". Lurer på om man bør planlegge blodgivning i forhold til et løp man skal delta i etc. Evnt. hvor lenge etter blodgivning har man fått tilbake alt blodet og oksygenopptaket er på topp igjen? Tror vel kanskje den psykiske effekten man kan få etter blodgivning er større enn den fysiske, men allikevel nysgjerrig på dette.

Lenke til kommentar

Registrerte meg på giblod.no for drøyt 4 uker siden, ikke noe svar enda. Er jeg utelukket som kandidat eller skal jeg ringe tilbake ?

 

Lurer også på om jeg kan kjøre bil etter jeg har gitt blod? Bor rundt 20-30 min fra blodbanken med bil og har ikke lyst til å gå :p

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...