Flippo Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Av og til er det egentlig greit å være "gammel", for da kan man ha råd til begge to (360 og PS3) samt å betale uprisene for spillene og filmene i rødt og blått format. Gears = bra & Halo 3 = blir kjempe!, Resistance = bra & Haze = blir kjempe! Mye morro på begge. Xbox live! er derimot mer enn et par år forran det Sony har å tilby når det gjelder småspill og retro gaming som en '74 modell som meg kan finne på åverdsette.
TronDoZY Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Jeg hadde håpet at Sony skulle gjøre noe med den klumpen av en kontroller når de kom med PS2, men ingen ting ble gjort. Trodde og at de skulle gjøre noe med kontrollen til PS3, men bananen ble droppet og frem ble den hentet den uergonomiske klumpen av en kontroll. Hva er så feil med Dualshock formen? Vel, stikkene sitter for nært hverandre, knappene sitter igjen for nært styrestikkene, samme med D padden, og skulderknappene er bare klistra for nær hverandre der bake. Med andre ord, alt sitter uergonomisk for nært. Jeg får i alle fall innmari vondt i tommelfestet etter noen timer med PS2 spilling, enn hvor morsomt det er. Er bare ikke tilpasset mine hender noe særlig godt. Derfor liker jeg og X360 kontrollen. Tydelig at MS lærte av fadesen Xbox kontrollen var, for den var kliss lik Dreamcast kontrollen og Dreamcast kontrollen er til tider ubehagelig den og. Men X360 kontrollen er tydeligvis jobbet godt med for den er tilnærmet ergonomisk perfekt, alle knappene sitter i god avstand fra hverandre og triggerene bak er behagelig plassert. 9458714[/snapback] Det var det jeg mente Xbox360 kontrollern ftw.
albions Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 360 er best, men Wii er kanskje bedre pågrunn av virtual console, som har snes, som igjen har de beste spillene noensinne. Og aldri kjøp PS3, altfor dyr, og altfor få gode spill. Og de mange av de få gode kommer til 360 også. 9453638[/snapback] Hadde det ikkje vert for VC så hadde eg knust min wii med slegge ! Er jo nesten ingen spill til den enda, etter over 1 år på markedet.
E-wok Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Dette er vel ikke noe å diskutere en gang. 360 så klart! Hehe, tenk om jeg hadde ment det a.. Men seriøst, det er ikke noe å diskutere.
Benbjo Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 over et år? lol? Konsollen er 9 måneder gammel. Xbox 360 hadde vel ikke så mye å skryte av det første året heller? Oblivion, GRAW (for de som likte dem) og Gears of War som kom ca et år etter at konsollen ble sluppet. Mulig jeg har glemt noen spill også. Skal ikke se bort fra det. Wii har: Zelda - meget bra Excite Truck - bra RE4 - meget bra Metroid Prime 3 - killer ap! Super Paper Mario - meget bra Så kommer jo snart Super Mario Galaxy, Super Smash Bros osv. Vet dette var OT, men måtte bare kommentere.
Bata Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Om man har lyst til å game de største next-gen titlene og generelt store og dype spill så er Wii det dårligste valget. Så det kommer jo selvfølgelig an på hva man skal bruke konsollen til. 9460468[/snapback] HERREJESUS, REDD DENNE PERSONEN FØR JEG KASTRERER HAN/HENNE MED NOE RUSTENT OG SKARPT! Vil si at Zelda er relativt stort og dybt... Bare som eksempel... Men på den andre siden så vil jeg si at Wii kommer ganske svakt ut når det kommer til episk grafikk! Til tross synes jeg dette var den mest ignorante subjektive uttalelsen på laang tid. Men så kommer man til den kjedelige ramsingen: Xbox 360/PS3 Vil si de er ganske identiske, best på det meste vil jeg si, både i antall spill og delvis i kvalitet, spesielt hvis du har spilt en stund og egentlig ikke ønsker å hakke løs på rosa sopper med et tresverd. Begge har vel relativt godt online system, lite rom for å være nostalgisk på da, ettersom PS2/Xbox ikke egentlig er gammel nok enda. (PS1 støtten er begrenset har jeg hørt?) Wii Barnslige spill (meget subjektiv uttalelse som jeg egentlig sikker blir tatt for) så vi sier heller, barnevennlige og fargerike spill... Lite med flerspiller over nett, men godt med rom for nostalgi, virtual console. Svakere på grafikk og fysikk, så hvis du ønsker krystallklar grafikk og god fysikk så må du styre unna. Morsomme kontrollere, ikke spesielt gode (subjektivt igjen), men morsomst uansett!
Patney Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 (endret) Vil si at Zelda er relativt stort og dybt... Bare som eksempel... Men på den andre siden så vil jeg si at Wii kommer ganske svakt ut når det kommer til episk grafikk! Til tross synes jeg dette var den mest ignorante subjektive uttalelsen på laang tid. 9473075[/snapback] Jeg vil si at Zelda TP sin grafikk er fantastisk. Jeg liker den bedre enn f.eks Bioshock sin. Den er kanskje utdatert, men stilen er så bra at det gjør ikke noe. STIL>TEKNOLOGI Selv om stilen kan kreve en viss teknologi og, da. Endret 11. september 2007 av Patney
Whackedorange Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hva som er best blir alltid en smaksak basert etter ett hvert individs behov og syspunkter på hva som er best. Har begge next gen consolene så jeg vet ikke hva som er best
Aasgaard Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Rett skal være rett, man kan ikke spille alle PS2-spill på en PS3. Den har langt fra fullstendig bakoverkompatibilitet. En kan diskutere hvor viktig det er, men en bør i alle fall passe på uttalelsene sine, så man ikke lurer intetanende til å kjøpe PS3 i den tro at de kan spille alle de gamle spillene på den.
Northland Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Jeg vil si at Zelda TP sin grafikk er fantastisk. Jeg liker den bedre enn f.eks Bioshock sin. Den er kanskje utdatert, men stilen er så bra at det gjør ikke noe. STIL>TEKNOLOGI Selv om stilen kan kreve en viss teknologi og, da. 9473308[/snapback] Men om du kunne fått Zelda med grafikk på f.eks Bioshock sitt nivå, samt beholdt denne "stilen" alle snakker om, tipper jeg at det ikke hadde vært å forakte!
KayAU Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 (endret) lurer på å skaffe meg x-box eller playstation.hvilket er best`? snakker da om spill online 2player spill best joystick? osv? 9452248[/snapback] Dette har vore diskutert mange gonger, gitt...ville blitt svært overraska om du fekk noko eintydig svar. Etter mi meining: PS3 er den beste konsollen. Men XBox 360 har til no det beste spelutvalet. XBox 360 er òg billegast. Men PS3 er vel verdt pengane om du er filminteressert, sidan han er knallgod på DVD og Bluray-film. Kontrollarane på PS3 er tilnærma lik dei på PS2. Dei på 360 har eg ikkje prøvd, men det ser ut til at dei fleste som har begge meiner 360 sine er best. XBox 360 har eit definitivt kvalitetsproblem: konsollen lagar mykje støy og har høg feilrate. PS3 på si side ser ut til å halde god kvalitet. Online-delen til 360 er etter det eg har høyrt betre enn den til PS3. Online på PS3 er til gjengjeld gratis, og fungerar greit. Ein annan fordel med PS3 er at den er åpnare: spel er sonefrie, ein kan legge inn Linux, og ein kan bytte ut harddisken med ein standard 2,5" PC-harddisk (noko som er mykje betre enn å måtte kjøpe brutalt overprisa harddiskar frå konsoll-produsenten den dagen du går tom for plass). Sånn, der har du litt for og imot, so får du vurdere sjølv kva du synest er viktigast. Sjølv valgte eg PS3, og er godt nøgd med den. Som film-maskin har den imponert stort, og der er etterkvart ein del interessante spel, med meir bra i vente. Kay Endret 11. september 2007 av KayAU
Patney Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Jeg vil si at Zelda TP sin grafikk er fantastisk. Jeg liker den bedre enn f.eks Bioshock sin. Den er kanskje utdatert, men stilen er så bra at det gjør ikke noe. STIL>TEKNOLOGI Selv om stilen kan kreve en viss teknologi og, da. 9473308[/snapback] Men om du kunne fått Zelda med grafikk på f.eks Bioshock sitt nivå, samt beholdt denne "stilen" alle snakker om, tipper jeg at det ikke hadde vært å forakte! 9474254[/snapback] Ja, seff, om TP hadde utrolig skarpe teksturer og millioner av polygoner, så hadde det vært enda bedre, men slik den er nå, med en del uskarpe teksturer osv, så er den fortsatt bedre enn Bioshock sin grafikk i mine øyne. Grafikk er ikke bare teknologi, det er hva du ser.
Bloody Mess Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 (endret) over et år? lol? Konsollen er 9 måneder gammel. Xbox 360 hadde vel ikke så mye å skryte av det første året heller? Oblivion, GRAW (for de som likte dem) og Gears of War som kom ca et år etter at konsollen ble sluppet. Mulig jeg har glemt noen spill også. Skal ikke se bort fra det. På de 12 første månedene kom det mange titler som fikk bra kritikk. På bare de to første månedene kom Kameo, Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero, Call of Duty 2, Condemned: Criminal Origins, Dead or Alive 4. GRAW og Oblivion kom i Mars (2006), da hadde konsollen vært på markedet i knappe 5 måneder. Fight Night kom måneden før. Men du har rett ang. Gears of War, det kom 1 år etter konsollen ble lansert. Andre titler som kom iløpet av det første året: Battlefield 2: Modern Combat, Hitman: Blood Money, Prey, Saint's Row, Just Cause, Test Drive Unlimited, NHL 2k7, NBA 2k7, Call of Duty 3. ++ Men jeg syns PS3 hadde mange bra titler det første "året" den også, problemet for mange er vel bare at spillene allerede hadde kommet ut på 360 lang tid i forveien. Men fakta er nok at PS3 har like mange titler med bra kritikk som 360. Hvertfall ikke store forskjellen. Endret 11. september 2007 av BTK
Northland Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Ja, seff, om TP hadde utrolig skarpe teksturer og millioner av polygoner, så hadde det vært enda bedre, men slik den er nå, med en del uskarpe teksturer osv, så er den fortsatt bedre enn Bioshock sin grafikk i mine øyne. Grafikk er ikke bare teknologi, det er hva du ser. 9475076[/snapback] Teknisk sett er ikke grafikken i nærheten. Men når det kommer til den personlige delen er det jo selvfølgelig smak å behag hva du foretrekker! Anyways, jeg tror ikke trådstarter kommer til å angre uansett hva han kjøper. Du kommer til å tilpasse deg ditt valg du finner garantert titler som passer deg på begge konsoller. Selvfølgelig vil jeg anbefale 360, men det er fordi jeg selv har en, og er strålende fornøyd. Jeg kan ikke si det samme om ps3, nettopp av den grunn at jeg ikke har en. Tanken på å skaffe meg en PS3 for å få spilt de ekslusive spillene der frister dog, men tanken på å avskaffe meg 360 for å ha PS3 frister mindre. Å ha 2 konsoller her er uaktuelt for min del. =P
Patney Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Jeg må si, at hvis jeg hadde skaffet meg en PS3, hadde jeg definitivt angret. Altfor dyr, spesielt når 360 har så mange gode spill.
santacruze Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 xbox.. mye fler - bedre spill en ps3.. og xbox 360 har HALO 3 (eller snart) og det får ikke ps3... så ps3 kan bare stikke til helvete!
Eldritch Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 xbox.. mye fler - bedre spill en ps3.. og xbox 360 har HALO 3 (eller snart) og det får ikke ps3... så ps3 kan bare stikke til helvete! 9489020[/snapback] PS3 har God Of War 3, og det får ikke Xbox 360.. Så Xbox 360 kan bare stikke til Helvete (og ta med Halo-serien på veien)
Bear^ Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Per i dag er det lite eller ingen grunn å ha PS3 om du da ikke har bruk for en blu-ray spiller, spillmessig er biblioteket alt for lite til å forsvare prisen den innehaver. X360 kan se dyr ut for enkelte, men jeg synes prisen er meget forsvarlig med tanke på biblioteket den innehaver per skrivende stund i tillegg til de spillene den får i fremtiden som ikke kommer til PS3. Titler som Mass Effect og Alan Wake er 2 gode grunner til å ha X360 (som envær tittel fra Bioware og Remedy egentlig er) i tillegg til ekslusivt innhold til GTA 4 som PS3 per i dag ikke får se snurten av. PS3 får gode titler i spill som God of War 3, Gran Turismo 5 og Black 2, men siden de spillene per i dags dato ikke er ute er det like mye nytte å skryte av dem som jeg skryter av Mass Effect og Alan Wake. Et spill derimot som er ute som er på god høyde med GT serien er Forza 2, så om du venter på GT 5 og trenger skikkelig kjørespill er X360 og Forza 2 et meget godt valg. Alt i alt er det mer per i dag som appelerer til X360 enn til PS3. Spill biblioteket, kommende spill, Arcade delen og Live er mange gode grunner til å ha X360.
Bozzeye Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Kva spel som er best har vel med smak å gjere, f.eks. eg kjem ikkje til å kjøpe bl.a. Halo 3, God of War, og mange fleire, slik som mange andre kjem til å gjere. Eg trur PS3 kjem til å få mange gode spel. Xbox 360 óg. Btw, trådstartar: Hvilken sjanger liker du best?
Benbjo Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 over et år? lol? Konsollen er 9 måneder gammel. Xbox 360 hadde vel ikke så mye å skryte av det første året heller? Oblivion, GRAW (for de som likte dem) og Gears of War som kom ca et år etter at konsollen ble sluppet. Mulig jeg har glemt noen spill også. Skal ikke se bort fra det. På de 12 første månedene kom det mange titler som fikk bra kritikk. På bare de to første månedene kom Kameo, Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero, Call of Duty 2, Condemned: Criminal Origins, Dead or Alive 4. GRAW og Oblivion kom i Mars (2006), da hadde konsollen vært på markedet i knappe 5 måneder. Fight Night kom måneden før. Men du har rett ang. Gears of War, det kom 1 år etter konsollen ble lansert. Andre titler som kom iløpet av det første året: Battlefield 2: Modern Combat, Hitman: Blood Money, Prey, Saint's Row, Just Cause, Test Drive Unlimited, NHL 2k7, NBA 2k7, Call of Duty 3. ++ Men jeg syns PS3 hadde mange bra titler det første "året" den også, problemet for mange er vel bare at spillene allerede hadde kommet ut på 360 lang tid i forveien. Men fakta er nok at PS3 har like mange titler med bra kritikk som 360. Hvertfall ikke store forskjellen. 9475247[/snapback] Flere av de spillene du lister opp er ganske "mjeh" i grunn hvis du tenker på skillelig gode killer titler. Kan jo gjøre det samme med Wii titler om jeg vil. Red Steel, Mario Party 8, Wario Ware, sykehusspillet (husker ikke hva det heter selv om jeg har det ) Poenget mitt var bare at ingen av konsollene har hatt spesielt mange skikkelig gode spill det første året de var ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå