Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cadillac Eldorado 1997


Dipstick

Anbefalte innlegg

Da har jeg for første gang kjøpt bil usett.

 

Selv om jeg sikkert er 40 år yngre enn de fleste andre som kjører Caddy, så har jeg lenge hatt lyst på en Cadillac Eldorado fra sent 90 tall. Tilfeldighetene ville det slik at en av dem som har vært på utkikk for meg i USA kom over et pent eksemplar. Bilen ble kjøpt på bakgrunn av bilder, tilstandsrapport og ikke minst "øyenvitneforklaringer" fra han som har vært å sett på bilen og prøvekjørt den for meg.

 

Så nå står det altså en Cadillac og venter på meg, men det går nok noen måneder før jeg selv kan sette meg bak rattet på den selv.

 

Skal forresten ikke ta bilen til Norge i første omgang, da jeg er redd avgiftene koster mer enn det smaker. Skal i stedet bruke den i stedet for leiebil når jeg er i USA.

 

Ok, litt info om bilen:

 

- 1997 Cadillac Eldorado

- 2 dørs coupe

- 58000 miles

- hvit i lakken og lyst skinninteriør

- elektriske vinduer, speil, sete og alt mulig annet

- Northstar V8, 4.6L, 32V, 275HK

 

Litt spent på å høre hva dere andre synes om denne bilen. Jeg er glad i 2 dørs kupeer, men vet at ikke alle liker dette karosseriet like godt. Er vel også en typisk pensjonistbil, men pytt pytt, jeg skal ha en behagelig bil å cruise på motorveier med.

 

Her kommer noen bilder:

 

post-118121-1189192240_thumb.jpg

post-118121-1189192268_thumb.jpg

post-118121-1189192278_thumb.jpg

post-118121-1189192292_thumb.jpg

post-118121-1189192447_thumb.jpg

 

Planer fremover er vel først og fremst å få kommet seg over å få kjørt bilen selv :p

Har handla bil i USA før, men da har jeg vært der selv, så jeg er selvfølgelig litt ekstra spent denne gangen.

 

Ellers skal den taes godt vare på (skal ikke ha biltema olje på denne ;) )

Den har kun kassettspiller så det må vel også ordnes uten å ødelegge det originale utseende på interiøret.

 

Kanskje også et sett nye felger på bilen etterhvert, gjerne noe som gjør at bilen ser litt "yngre" ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som en skikkelig cruiser dette. Ganske fin bil i grunn! Var veldig mye krem og hvitt :p

9448922[/snapback]

 

hehe, lyst interiør er ikke førstevalget mitt vanligvis, og jeg hadde egentlig lyst på denne i sort lakk og mørk interiør, men så falt jeg litt for den hvite når jeg fikk tilbud om denne konkrete bilen. Den er solgt ny i Florida, så kanskje ikke så rart den er hvit med lyst interiør da :p

 

Har lyst til å pimpe den opp litt med nye felger. Vet det er litt harry, menmen :whistle:

Lenke til kommentar
Nydelig bil :D Det ser ut som om du har gjort et godt kjøp!

 

Jeg har alltid likt Cadillac, og baken på denne bilen falt virkelig i smak.

9449023[/snapback]

 

Takk :)

 

Baken er vel favoritten min også, i tillegg til det at det er en to dørs coupe. Synes det skiller modellen positivt ut i forhold til sedaner fra samme tidsrom.

Lenke til kommentar

Jada jada: gøy med litt motor ja. :)

 

Fritzor: tror den skal holdes nokså clean. Som sagt muligens oppgradere felger og dekk, selv om de som er nå er klassiske og fine. Vet ikke helt hva du mener med Japansk Vip styling. Har du en link eller to?

 

Jarbra: Skjønner hva du mente nå :thumbup: Har hatt en Buick Riviera før denne, og den kunne ikke kjøre uten kjølevæske for å si det slik :whistle:

Lenke til kommentar
Jo blir kansje en annen klasse,  klasse 1: nye amrikanske og klasse 2: gammle amrikanske. ;)

Begge klassene er jo konge da :)

9461776[/snapback]

 

Den er jo ikke ny lenger den "nye" heller da. 10 år er i hvertfall ganske gammelt for en bil i amerikansk målestokk. Men det er jo fint for sånne som meg som ikke er så opptatt av å ha splitter ny bil siden bruktbilprisene er ganske hyggelige. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...