Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cadillac Eldorado 1997


Dipstick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utrolig pen bil!

 

Det jeg ville gjort: Kjøpt noen litt bredere klassiske felger, og spacet ut hjulene litt, slik at de ikke "forsvinner" inn under hjulbuene sett bakfra/forfra. Fjernet ryggelysene bak, og heller montert europeisk str. skilt (foran og bak) og koblet opp et diskret ryggelys et annet sted.

9488842[/snapback]

 

Takk for det!

 

Med tid og stunder skal det nok fikses litt på felgene ja.

 

Når det gjelder støtfangeren fremme tenker jeg heller på å bare fjerne hele skiltholderen siden jeg ikke trenger den i det hele tatt.

 

Mulig du ikke leste hele åpningsposten min, men så lenge jeg skal ha amerikansk skilt på den er det vel lite poeng i å bygge om til europeisk skiltstørrelse ;)

 

Ellers, som noen av dere kanskje så i en annen tråd, så brukte jeg toll.no sin kalkulator for å finne ut hva denne ville ha kostet å ta inn til Norge. 296.000,- bare i avgifter og moms! Så det blir nok ikke aktuelt å ta den inn med det første. Så mye er den rett og slett ikke verd. Får heller revurdere dersom jeg fortsatt eier den om 20 år når den er blitt veteran og avgiftsfri :p

Lenke til kommentar
Deilig bil! Hva er forbruket? Er det sant at de går på under liter'n på mila?

9506171[/snapback]

 

Ja det er faktisk sant!

 

I allefall på langkjøring går det an å få den ned rett under literen, men snittforbruket blir nok høyere vil jeg tro. :)

 

Den er lista med 15MPG City og 24MPG Highway.

 

Er vel omtrent det samme forbruket jeg har på min Ford Sierra :D

Lenke til kommentar
Grattis med nytt dollarglis :) Synd med alle avgiftene i Norge ja, men nå har du unnskyldning til å dra på USA ferie oftere. Fint med lav dollarkurs også.

9519277[/snapback]

 

Jepp, det er vel kanskje en bil som passer bedre til veiene der enn her uansett :-)

 

Og siden jeg nå kan bruke denne i stedet for leiebil, så sparer jeg mer på det enn det bilen synker i verdi pr. år. Og så er det jo mye morsommere å kjøre caddy enn en halvkjip leiebil :)

Lenke til kommentar
Svær fin bil dette! men forhjulstrekk passer seg dårlig på en slik synns jeg.. Meget spesiellt med tverrstillt V8`er!

9462035[/snapback]

 

 

Cadillac Eldorado har vell hatt forhjulstrekk på alle biler siden en gang på 1960-tallet tror jeg. Så det passer vell ikke dårligere nå enn den gang, enkelte av modellene hadde opptil 500 cui (8,2liter) motor og forhjulstrekk, hehe

Lenke til kommentar
Jada jada: gøy med litt motor ja.  :)

 

Fritzor: tror den skal holdes nokså clean. Som sagt muligens oppgradere felger og dekk, selv om de som er nå er klassiske og fine. Vet ikke helt hva du mener med Japansk Vip styling. Har du en link eller to?

 

Jarbra: Skjønner hva du mente nå  :thumbup:  Har hatt en Buick Riviera før denne, og den kunne ikke kjøre uten kjølevæske for å si det slik  :whistle:

9451256[/snapback]

 

 

Japansk VIP styling (Mafia biler?)

 

Senket, store felger, kit's (ikke alt for fremvisende, men de går ned til bakken)

 

noen bilder here ->

http://www.hincity.com/blogs/article.asp?i...9SBLU2P32KG6QNY

 

Google: "japanese VIP styling"

finnes vist noen variasjoner av VIP stylingen og.

 

**Edit - Du bør beholde den fargen, den ser fresh ut på den bilen.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

zmurfen:

 

Cadillac var tidlig ute med forhjulstrekk ja, og i en periode tror jeg de fleste modellene var det, men nå har de modeller med begge deler, men bakhjulstrekken er gjerne forbeholdt de litt mere sportslige modellene.

 

Fritzor / OML: Skal være med på litt større felger, men ellers tror jeg ikke det blir gjort så mye med den nei.

 

Siden jeg ikke har bilen her, så blir det jo ikke til at jeg kan gjøre ting med den i helgene, og når jeg har den, så skal vel tida brukes til å kjøre og ikke mekke styling :D

 

Tror jeg skal ha en litt sprekere bil enn dette om jeg skal bruke mye tid på å style :)

Lenke til kommentar
Autofil: Herlig! Har du laget showcase på den?  :)

 

Mindtooth: Takk for det.

9519254[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke.

 

 

.

 

 

Svær fin bil dette! men forhjulstrekk passer seg dårlig på en slik synns jeg.. Meget spesiellt med tverrstillt V8`er!

9462035[/snapback]

 

 

Cadillac Eldorado har vell hatt forhjulstrekk på alle biler siden en gang på 1960-tallet tror jeg. Så det passer vell ikke dårligere nå enn den gang, enkelte av modellene hadde opptil 500 cui (8,2liter) motor og forhjulstrekk, hehe

9519394[/snapback]

 

 

Eldorado kom med forhjulstrekk i 1967. Men GM hadde selvfølgelig først testet det ut på suksessbilen Oldsmobile Toronado ett drøyt års tid på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...