Gå til innhold

Hvilken sjanger liker du best?


Cuneax

Hvilken sjanger liker du best?  

772 stemmer

  1. 1. Velg den sjangeren du hører mest på.

    • Blues
      9
    • Country
      10
    • Elektronisk
      86
    • Folk
      9
    • Gospel
      2
    • Hiphop
      55
    • Jazz
      16
    • Klassisk
      10
    • Metal
      310
    • Pop
      14
    • Reggae
      1
    • R&B
      2
    • Rock
      250
    • World
      5


Anbefalte innlegg

Går det an å slenge på kategorien "prog"? Greit, du har fått med både "rock" og "metal", men f.eks. Yes og Genesis likner ikke mye på verken Dire Straits eller Slipknot.

 

Prog er rett og slett en egen sjanger. :)

9665763[/snapback]

Har du lest gjennom tråden? Det står noen gode argumenter mot "prog".

 

Ja, jeg mener også at avant-garde burde være på lista

9666584[/snapback]

Kanskje vi kan ha med "eksperimentelt"? Samme greia, bare mer beskrivende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksperimentelt som en egen sjanger? Dekker det både eksperimentell metal, eksperimentell joik og eksperimentell ambient, eller er det en slags egen sjanger? Om det er en egen sjanger, er det mulig for noen å si noe mer om hvordan musikk i denne sjangeren høres ut (kanskje bortsett fra ting som "det høres ikke ut som noe annet")?

 

Edit: Bare sånn at posten min ikke ble heeeeelt blottet for konstruktivitet så oppfatter jeg "eksperimentell" på linje med "progressiv", noe man kan tagge en sjanger med for å lage en subsjanger, et adjektiv. Er nå det så ønskelig da? Tillater man eksperimentell så kan man plutselig tillate mye annet rart også :)

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Eksperimentelt som en egen sjanger? Dekker det både eksperimentell metal, eksperimentell joik og eksperimentell ambient, eller er det en slags egen sjanger? Om det er en egen sjanger, er det mulig for noen å si noe mer om hvordan musikk i denne sjangeren høres ut (kanskje bortsett fra ting som "det høres ikke ut som noe annet")?

 

Edit: Bare sånn at posten min ikke ble heeeeelt blottet for konstruktivitet så oppfatter jeg "eksperimentell" på linje med "progressiv", noe man kan tagge en sjanger med for å lage en subsjanger, et adjektiv. Er nå det så ønskelig da? Tillater man eksperimentell så kan man plutselig tillate mye annet rart også :)

Det jeg har uthevet var tanken bak, ja, men som alltid er det problematisk. Ingen fare å utelate det.

 

Ja, jeg foreslår at vi prøver å lage listen så liten som mulig.

 

Liksom hovedsjangere og ikke undersjangere.

 

Metal

Rock

Elektronisk Musikk

Opera

Klassisk

Country

 

osvosv...

Men det er jo nettopp det vi har foreslått hittil? :hmm:

Lenke til kommentar

Men point taken, jeg unnlater sjangeren fra lista (grunnet like argumenter mot den som mot "psykedelisk")

 

Siste gjennomgang av lista før avstemning:

 

Blues

Country

Elektronisk

Folk

Gospel

Hiphop

Jazz

Klassisk

Metal

Pop

Reggae

R&B

Rock

World

 

Har lagt til "folk" igjen, ettersom det stiller seg i sin helt spesielle kategori. Javisst finnes det mange forskjellige typer folk, men på samme måte finnes det mange forskjellige typer klassisk. Det viktigste er modusen til musikken, altså produksjons- og institusjonsmessig sett.

 

_______________________________

Da opprettet jeg endelig en avstemning.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette. Ble såklart metal på meg også. Mer spesifikt Black Metal. Pga den perfekte kombinasjonen av hat, ondskap, mørke følelser og ideer. Meninger og tekster som passer meg, melodier som både er aggresive og vakre og en helt unik vokal som blir en del av lydbilde. Blir mer og mer glad i sjangeren jo mer jeg hører på den.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Det er ingen sjanger jeg hører mest på, heller ingen sjanger jeg liker best.

Det kommer helt på hva jeg føler for å høre på. Noen ganger er jeg lei rockemusikk, og vil slappe med noe akustisk eller elektronisk eller jazz.

Det meste jeg liker er jo innen rock, men then again finnes det hundrevis av undersjangre i rocken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...