Gå til innhold

Radeon får bedre Linux-drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* De som har et low-end grafikkort og gjerne på en laptop, og som bryr seg *filla* om 3D-ytelsen. For businessanvendelse er det fx. slike ting som display switching (ekstern output) og suspend til minne/disk som er *mye* viktigere. I denne kategorien (ja, jeg er der) spiller ikke ytelsen noe som helst rolle. Stabilitet er mye viktigere. Og de fagre løftene til ATI betyr absolutt ingenting.

9442631[/snapback]

 

Når ATI nå har skrevet om mye av koden fra grunnen av, så kan dette også bety at stabiliteten har fått en aldri så liten ansiktsløft den også? Vi får jo ikke vite det helt sikkert før driveren er ute av døra, men det hadde nå vært veldig rart om driverne er like ustabile som før...

Lenke til kommentar
Irriterer meg smått at de har "glemt" oss med eldre kort som virker fint.

 

Trenger ikke mer enn mitt 9800 kort i linux, men de driverene som er til R300/R350 er fryktelig dårlige på 3D ytelse :/

 

Så må holde meg til Windows på stasjonæren...

9443924[/snapback]

så lenge ati leger ut info om korta sine etc, så går det ikke lang tid før dere med r300/r350 blir med i open source drivere ;)

Lenke til kommentar

De nye driverne fra AMD som kommer en eller annen gang denne måneden skal gjelde fra R300 og oppover da spesifikasjonene til R200 allerede er gitt ut.

 

Som skrevet i artikkelen så er det hovedsaklig R600 som har fått fokus i den nye serien, men de eldre seriene tjener også ufattelig mye på denne nye serien. En god del optimaliseringer og bug fixes skal være klar i oktober slik at den nye driveren skal være ennda mer stabil og inkludere nye egenskaper, da blant annet AIGLX.

 

Så fra R300 og oppover folkens. Er bare de nylig utgitte spesifikasjonene som gjelder R500 og oppover.

 

@xNINJA: x700 = R400

Lenke til kommentar
@xNINJA: x700 = R400

9459862[/snapback]

X700 var vel RV430, mens serien ble hovedsakelig basert på R420, ikke R400. Forskjellen mellom R420 og R400 var at R420 var en videreutviklig av R300, mens R400 var et rent nydesign og ble aldri realisert. R420 tok over for R400. Men det blir bra nå når ATI endelig tar Linux-markedet på alvor. Får bare håpe at de også følger nVIDIA sine fotspor og også inkluderer full støtte for FreeBSD og Solaris. Da skal også jeg vurdere grafikk fra ATI.

Lenke til kommentar
X700 var vel RV430, mens serien ble hovedsakelig basert på R420, ikke R400. Forskjellen mellom R420 og R400 var at R420 var en videreutviklig av R300, mens R400 var et rent nydesign og ble aldri realisert. R420 tok over for R400. Men det blir bra nå når ATI endelig tar Linux-markedet på alvor. Får bare håpe at de også følger nVIDIA sine fotspor og også inkluderer full støtte for FreeBSD og Solaris. Da skal også jeg vurdere grafikk fra ATI.

9460414[/snapback]

Dog langt ifra identisk ble vel R400 mer eller mindre realisert med Xenos og R6xx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...