Gå til innhold

iPod Touch-tråden | Når du liker å bruke fingrene


iMono

Anbefalte innlegg

Har det noe å si om jeg lader touchen når den har halvt batteri, eller burde jeg vente til den er helt tom ladet?
har ikke noe og si, du lade når du vill,

 

 

Rent bortsett fra at du tar drepen på batteriet om du lader det helt ut før du kobler den til laderen igjen, kan man lade den når man måtte ønske.

 

hvorfor det? virker ulogisk...

 

enig.. er selv litt intrisert å høre mer om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det noe å si om jeg lader touchen når den har halvt batteri, eller burde jeg vente til den er helt tom ladet?
har ikke noe og si, du lade når du vill,

 

 

Rent bortsett fra at du tar drepen på batteriet om du lader det helt ut før du kobler den til laderen igjen, kan man lade den når man måtte ønske.

 

hvorfor det? virker ulogisk...

 

enig.. er selv litt intrisert å høre mer om dette.

Det der er bare bullsh**t! Sånn som jeg har forstått det så tar ikke batteriene skade av å lades med halvt batt eller nesten fult, men når du har ladet så og så mangen ganger opp batteriet kan det bli slitt... og da minker batteri tiden..

Lenke til kommentar

99% av dagens teknlogiske duppeditter bruker et type batteri som ikke liker å lades helt ut. Før, i gammle dager, var det lurt å lade ting helt ut for å få batteriet til å "huske" nullposisjonen eller utgangspuntet sitt. Eller noe sånt.

 

Idag er det lurt å klattlade så mye som mulig. Den optimale spenningen for batteriet ligger visst på rundt 60%. Og det er visst anbefalt spenning hvis man skal la et batteri ligge ubrukt en stund.

 

Har lest litt om dette, men orker ikke finne frem linker nå ... for seint ... sengen roper på meg ... zzzz

Lenke til kommentar

Siterer den aktuelle teksten for de som ikke gidder å trykke på linken :)

 

Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som derimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt.

 

En ting som er verdt å merke seg er at hurtigladere med en ladetid på rundt en time ikke er anbefalt å bruke hvis du vet at det er lenge til du får lade telefonen igjen. Telefonen vil nemlig kun oppnå rundt 70 prosent av den optimale batterikapasiteten, som kun kan oppnås med en vanlig lader. Tiden som kreves for å lade Lithium-batterier helt opp er som regel på rundt 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vell på der står deg også som sticky at man ikke må oppgradere til 1.1.2

da jailbreak ikke fungerer

 

*It has been confirmed that this does indeed kill the Tiff exploit and thus jailbreak.

*According to TUAW, all third apps are inaccessible. If you installed them into /var/root/Applications instead of /Applications, then they should still reasonably be on the iPod, you just literally can't get there.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Men hva skjer egentlig om jeg henter 1.1.2 og legger det inn på touchen som er jailbreaket? Vil den fungere normalt bare at den ikke lenger er jailbreaket?

 

jepp alt blir som nytt...

Lenke til kommentar
Har lyst på denne: http://www.ezgear.com/iPod/ezViewTouch.htm

Men har de den egentlig på lager, og er butikken troverdig?

ja den var fin den, men jeg personelig kunne heller tenkt meg en sånn sillikon beskyttelse, så blir den ikke så tykk helle:P

 

Hvorfor pakke en så fin dings inn en så stygg kondom?

 

Selv gikk jeg for Incipio sin :) Som nå også finnes i sort hos Xpress-Depot på ebay :)

 

http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/41pAuEU1DYL.jpg

 

Oser kvalitet. Mye bedre enn ekle silikon-kondomer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...