Gå til innhold

Hvilke er den tøffeste band-maskoten? *Nye valg*


Deadringer

Hvilken bandmaskot er tøffest?  

86 stemmer

  1. 1. Hvilken bandmaskot er tøffest?

    • Edward the Great (Iron Maiden)
      24
    • Grim Reaper (Children of Bodom)
      6
    • Jester head (In Flames)
      9
    • Pink Floyd-grisen
      25
    • Snaggletooth (Motörhead)
      3
    • Stor bolemann (Manowar)
      3
    • Vic Rattlehead (Megadeth)
      5
    • Annen maskott (ingen av de over)
      11


Anbefalte innlegg

Maskot for et band er utrolig irriterende konsept. Jeg er konservativ og mener musikken skal stå så alene som mulig.

9437393[/snapback]

 

Har du prøvd å ta i betaktning at rock og metal (som er de eneste sjangrene jeg kommer på som har maskoter) er minst like mye energi og sceneshow som selve musikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hele greia har jo bare vart i ett døgn :shrug:

9440149[/snapback]

No shit sherlock :roll:

9443044[/snapback]

Vel, min gode dr Watson, la meg føye det inn med teskje:

 

A. Jeg trodde det skulle gå litt tid slik at folk kunne nominere maskoter

B. Du parerer med at det fungerte "særdeles dårlig".

C. Jeg poengterer at tråden ikke var mer enn ett døgn gammel, altså at det godt kunne ha gått litt mer tid før man konkluderte med at det fungerte "særdeles dårlig" med nominasjon

D. Du kommer med en frekkhet

 

Hva er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til dette?

9446151[/snapback]

Utålmodighet selvfølgelig. Nå er tråden godt over et døgn gammel og det er kun foreslått en(?) skikkelig maskot i tillegg til de jeg ramset opp.

9446847[/snapback]

Dette er et forum, ikke instant messaging. ;)

 

og ang. Manowar, samme karen? Er vel bare samme stilen, at det er sånn "uuugh uber maskulint", men jeg ser egentlig ingen karakter som går igjen.

 

Pink Floyd's gris er forøvrig ingen maskot, selv om det et kult element/karakter/person i et av koverene deres. Jeg synes det bør være et krav at en maskot er på flere skriver. (hvis ikke så hadde jeg hatt mye rart jeg skule nevnt..)

 

Hva med Gorillaz? Det er jo egentlig ikke et band, men en person som står bar og så er karakterene oppfunnet. De er på hver kover(tror jeg?) og er en "greie" laget ut av det. (Eller teller ikke disse siden man later som de er bandmedlemmer?)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hva er grunnen til dette?

9446151[/snapback]

Utålmodighet selvfølgelig. Nå er tråden godt over et døgn gammel og det er kun foreslått en(?) skikkelig maskot i tillegg til de jeg ramset opp.

9446847[/snapback]

Pink Floyd's gris er forøvrig ingen maskot, selv om det et kult element/karakter/person i et av koverene deres. Jeg synes det bør være et krav at en maskot er på flere skriver. (hvis ikke så hadde jeg hatt mye rart jeg skule nevnt..)

 

 

9449300[/snapback]

 

Eh et av covrene deres? Og utallige mange konserter!

wiki

Lenke til kommentar

Pink Floyd's gris er forøvrig ingen maskot, selv om det et kult element/karakter/person i et av koverene deres. Jeg synes det bør være et krav at en maskot er på flere skriver. (hvis ikke så hadde jeg hatt mye rart jeg skule nevnt..)

 

9449300[/snapback]

Den blir brukt endel på konserter, sikkert derfor den blir regnet som maskot av mange.

Inkludert megselv. Og den er brukt på mer en Animals, under The Wall Turnèen ble den farget svart og hadde hammere på siden (?).

Lenke til kommentar

Pink Floyd's gris er forøvrig ingen maskot, selv om det et kult element/karakter/person i et av koverene deres. Jeg synes det bør være et krav at en maskot er på flere skriver. (hvis ikke så hadde jeg hatt mye rart jeg skule nevnt..)

 

9449300[/snapback]

Den blir brukt endel på konserter, sikkert derfor den blir regnet som maskot av mange.

Inkludert megselv. Og den er brukt på mer en Animals, under The Wall Turnèen ble den farget svart og hadde hammere på siden (?).

9449362[/snapback]

Ah.... hvis en teller med konserter så kan man jo ta med den ja. Men da synes jeg at man burde fokusere på den i konsertene, den er trossalt litt anerledes fra den på platekoveret. (Ser jo skummel ut!)

 

Isbilen: Sant. Forresten, hva med den kappemannen med stjernehimmel som ansikt, eller er det at den er så utrolig cheesey, korny og stygg i seg selv god nok grunn til å la være å inkludere den? :p

 

EDIT: Wikipedia hadde en heavy metal maskotliste: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_masco...l_music_mascots

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Isbilen: Sant. Forresten, hva med den kappemannen med stjernehimmel som ansikt, eller er det at den er så utrolig cheesey, korny og stygg i seg selv god nok grunn til å la være å inkludere den? :p

 

9449394[/snapback]

Du synes altså alle de andre metal-maskotene er vakre og smakfulle? Lurer på hvordan det ser ut hjemme hos deg ... :roll:

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...