Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer den selv, men jeg har lite peiling på data igrunn. Så hvis noen kunne forklare litt på det jeg lurer på hadde det vært kjempefint.

 

 

Det står at den nye versjonen har bedre prosessor. den gamle har T2080 prosessor, mens den nye har T2310..

 

http://www.intel.com/support/processors/mo...b/cs-028241.htm

 

For meg så ser jo T2080 ut som en bedre prosessor. Så hvis noen gidder å forklare hva som er bedre med den nye så hadde det vært kjempefint. :)

9436024[/snapback]

 

Nå er vel klokkefrekvensen høyere på 2080, men hvis du ser lengre bak i tabellen så ser du at de andre verdiene er mye høyere på 2310 enn på 2080. Det er veldig lite informasjon om denne cpu-en på Intel sine sider så mitt tips er at dette er en mellomting mellom pentium dual-core og Intel core duo. Men dette er ren gjetting, og er det noen som har mer info om 2310 så setter jeg også pris på om de kunne poste det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Korleis er viftestøyen? Bråkar den mykje?

 

Eg kjenner ein som skal kjøpe seg bærbar pc og lurte på om eg skulle anbefale han 5720ZG. Han ville ikkje at den skulle bråke.

9437352[/snapback]

den er så godt som lydlaus og den blir ikkje varm heller :D

9437864[/snapback]

 

det kan jeg bekrefte også :)

 

Jeg hadde først en 5613 med 7600go kortet, og merker ingen forskjell på kortene når jeg spiller :)

5720zg har også DVI, det hadde ikke 5613.

Lenke til kommentar
Korleis er viftestøyen? Bråkar den mykje?

 

Eg kjenner ein som skal kjøpe seg bærbar pc og lurte på om eg skulle anbefale han 5720ZG. Han ville ikkje at den skulle bråke.

9437352[/snapback]

den er så godt som lydlaus og den blir ikkje varm heller :D

9437864[/snapback]

 

Heisan. Hvordan er det med din etter at den har vært i hvilemodus et par ganger. På min startet vifta å gå og stopper ikke før den blir restartet. Har mistanke om at problemet skyldes Windows, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
jeg har enda et spm, sikkert noe dumt men er ikke sikker:

 

Med pcen får du OS ikke sant? og med det mener jeg om du får med deg Vista CD'en og ikke bare et inst OS? :)

9458541[/snapback]

 

 

Du får ints. OS ikke no CD. Men den en fordeom fet ;)....

 

Satt her på forumet rundom midnatt for en uke siden i dag og fant ut om denne pcen i siste liten før jeg skulle til å betale for 5613z..... Ombestemte meg og 5720ZG på Mpx.no..... Med vanlig Servicepakke kom den sist torsdag har lagt inn litt forsjellige ting spilt litt og sett på video! Maskinen er helt fet bruker den for det meste i studiene og nei syns ikke tastaturet bråker, i tillegg er jeg den eneste som har denne pc'n i klassen. Jeg har vært så heldig at jeg ikke har hørt vifta enda noe som jeg synes er ganske utrolig, til og med etter at jeg hadde den på i 6 timer engang så blei den ikke noe mer en lunka.

Lenke til kommentar
jeg har enda et spm, sikkert noe dumt men er ikke sikker:

 

Med pcen får du OS ikke sant? og med det mener jeg om du får med deg Vista CD'en og ikke bare et inst OS? :)

9458541[/snapback]

 

 

Du får ints. OS ikke no CD. Men den en fordeom fet ;)....

 

Satt her på forumet rundom midnatt for en uke siden i dag og fant ut om denne pcen i siste liten før jeg skulle til å betale for 5613z..... Ombestemte meg og 5720ZG på Mpx.no..... Med vanlig Servicepakke kom den sist torsdag har lagt inn litt forsjellige ting spilt litt og sett på video! Maskinen er helt fet bruker den for det meste i studiene og nei syns ikke tastaturet bråker, i tillegg er jeg den eneste som har denne pc'n i klassen. Jeg har vært så heldig at jeg ikke har hørt vifta enda noe som jeg synes er ganske utrolig, til og med etter at jeg hadde den på i 6 timer engang så blei den ikke noe mer en lunka.

9459619[/snapback]

Bekrefter, kjempe pc ;)

 

MEN, jeg har hatt ett problem i det siste, men virker heldigvis som om det er over, etter en oppdatering, så rebootet jeg den og da ville den ikke boote og begynte å skrike, så rebootet jeg igjen, da fikk jeg repair etter eller annet, etter dette bootet den som normalt, dette skjedde hver gang jeg rebootet..Under repair endrer den siste forandringer(alså innstillinger, oppdateringer ol.) så da jeg fikk lastet ned oppdateringer på nytt etter ett par repair'er osv. så funker pc'en som normalt :) Derfor har jeg grunn til å tro at dette er vista, dermed er dette sikkert noen barnesymptomer som sikkert er fikset i SP1 når den kommer, forhåpentligvis :)

 

Kan og legge til at jeg fikk 1 død pixel på min skjerm, men denne er HELT inne i kanten så det er ikke noe problem i det hele tatt, jeg vil si eg har vert heldig. Alt i alt, en kjempepc! :)

Lenke til kommentar
Har prøvd å oppdatere driverne til skjermkortet (Geforce) men det vil den ikke. Prøvde med Vista 32bits driverne og 64-bits driverne....... Hvordan finner jeg ut hva Vista versjon jeg har da?! Står 32-bits i "min datamaskin"

9459743[/snapback]

Du har Windows Vista Home Premium 32-bits versjon ;)

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Tipset mine foreldre om denne pcen, men det hakket som om den gikk i sirup etter oppstart.

 

Var nærmest umulig å få skrevet noe som helst i Internet Explorer ettersom pcen til stadig hang seg og at musen da hele veien føk til et annet sted på skjermen. Er det noen som har opplevt dette.

 

Har nå deaktivert Aero grensesnittet og da gikk den greit.

Ellers så lurer eg på om det ikkje skal være cder med. Det er jo nærmest heilt umulig å få formatert maskinen og begynne fra scratch uten windows cd.

Lenke til kommentar
Heisan.

 

Tipset mine foreldre om denne pcen, men det hakket som om den gikk i sirup etter oppstart.

 

Var nærmest umulig å få skrevet noe som helst i Internet Explorer ettersom pcen til stadig hang seg og at musen da hele veien føk til et annet sted på skjermen. Er det noen som har opplevt dette.

 

Har nå deaktivert Aero grensesnittet og da gikk den greit.

Ellers så lurer eg på om det ikkje skal være cder med. Det er jo nærmest heilt umulig å få formatert maskinen og begynne fra scratch uten windows cd.

9460356[/snapback]

 

Hakka den og fungerte den ikke skikkelig? Et problem som var fabrikkfeil eller produktfeil er det bare til å kontakte support... Har gjort det selv med noen deler jeg hadde kjøpt + la på litt til så fikk bytte men måtte ut med frakt til butikk selv...

 

Det siste som du sier lurer jeg også på.. hvordan i huleste skal man kunne klare å formatere uten en windows CD?! Når jeg leide pc fra skolen så måtte jeg formatere en gang. OS var innebygget men hvis vi måtte formatere fikk vi utdelt en recovery cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...