Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Acer Aspire 5720ZG

 

Hoved specs:

CPU: Core 2 Duo

Brikkesett(chipset): i945PM

Minne(RAM): 2048MB

Minnehastighet: PC2-5300 (667MHz) DDR2

HDD: 160GB

HDD grensesnitt: S-ATA 150

Skjermkort: nVidia GeForce 8400M GS 256MB

 

Skjerm:

Oppøysning: 1280x800

Skjermstørrelse: 15,4"

 

Ellers:

HDMI: Nei

Videoutgang: S-video

USB portar: 4 stk. 2.0 USB portar

Firewire: 1394b (4pin)

Optisk digitalutgang: Ja

Mikrofoninngang: Ja

PS/2-port: Nei

Infrarød: Ja

Bluetooth: Nei

Minnekortlesar: SD, MS, MS Pro, MMC, XD

Optisk einhet: DVD +-R Brennar

Dimmensjon: 36,4 x 27,4 x 3,6 cm

Vekt: 2,75 kg

 

 

 

Link til laptopen(mpx.no):Acer Aspire 5720ZG

 

 

Tester:

 

Din Side test av Acer 5720ZG

 

Test fra aftenposten.no

 

 

 

 

Drivere:

 

 

Realtek High Definition Audio

Info:Driver for å fikse lyden i høytalere, Vista

 

Acer, drivere

Info:Masse drivere til 5720ZG :)

 

Drivere, XP

Info:Her finner dere ALLE driverne til XP, så håper vi slipper unødvendige innlegg der folk spør etter drivere til xp(med mindre har prøvd og det ikke funker)

 

 

OPPDATERT: HER er wlan som funker til XP 32bit!

 

 

 

zaltmann :)

post-116828-1188918187_thumb.jpg

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening er at det er en super PC, men at den gjerne begynner å bli litt gammel. Den har vært ute på markedet en stund nå. En venn av meg har PCen, og den er veldig god. Eneste haken er at bateriet som følger med ikke holder mer enn 2 og en halv time med liten belastning.

 

Med andre ord, den er ikke noe særlig for studenter etter min mening. Tastaturet bråker litt synes jeg, men jeg kan bare sammenligne den med min acer 5920G.

 

Siden du gjerne trenger nytt batteri uansett, så hadde jeg heller brukt pengene som det koster for ekstra batteri og funnet en annen PC som har bare batteritid til rundt samme prisen.

Lenke til kommentar
jeg sitter og skriver på en 5720zg nå jeg ^^

vil bare opplyse at også spaceworld skaffer denne pcn :)

 

jeg er 110% fornøyd med pcn, ingenting og utsette på den til nå.

 

den har også fått dvi, som ikke 5613 hadde.

9429241[/snapback]

hvem som skaffer pc'en er irrelevant for meg da jeg skal hente den over disk hos Elprice.no i Bergen i morgo :) får den for 7299,-..men pappa legger ut 400kr sirka, så da blir det kun 6900 for meg :)

 

Kan vel kanskje vere litt stolt over å ha denne pc'en i tillegg til ein ganske så god stasjonær. Men jeg skulle jo egentlig ha en "grei" laptop til sirka 4000k til skulearbeid og i timane osv., men fant ut at WoW( :p ) kunne vert artig i timen, så da ble det en PC med litt bedre skjermkort ;):w00t:

 

zaltmann :cool:

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
jeg sitter og skriver på en 5720zg nå jeg ^^

vil bare opplyse at også spaceworld skaffer denne pcn :)

 

jeg er 110% fornøyd med pcn, ingenting og utsette på den til nå.

 

den har også fått dvi, som ikke 5613 hadde.

9429241[/snapback]

hvem som skaffer pc'en er irrelevant for meg da jeg skal hente den over disk hos Elprice.no i Bergen i morgo :) får den for 7299,-..men pappa legger ut 400kr sirka, så da blir det kun 6900 for meg :)

 

Kan vel kanskje vere litt stolt over å ha denne pc'en i tillegg til ein ganske så god stasjonær. Men jeg skulle jo egentlig ha en "grei" laptop til sirka 4000k til skulearbeid og i timane osv., men fant ut at WoW( :p ) kunne vert artig i timen, så da ble det en PC med litt bedre skjermkort ;):w00t:

 

zaltmann :cool:

9429267[/snapback]

 

Den prisen var ikke mye og skryte av... Hvorfor ikke kjøpe den over nett til 1200 billigere? eller prøv og prut på prisen ;) Er de veldig hyggelige med deg, så klarer de den samme prisen som 5613^^

Lenke til kommentar
jeg sitter og skriver på en 5720zg nå jeg ^^

vil bare opplyse at også spaceworld skaffer denne pcn :)

 

jeg er 110% fornøyd med pcn, ingenting og utsette på den til nå.

 

den har også fått dvi, som ikke 5613 hadde.

9429241[/snapback]

hvem som skaffer pc'en er irrelevant for meg da jeg skal hente den over disk hos Elprice.no i Bergen i morgo :) får den for 7299,-..men pappa legger ut 400kr sirka, så da blir det kun 6900 for meg :)

 

Kan vel kanskje vere litt stolt over å ha denne pc'en i tillegg til ein ganske så god stasjonær. Men jeg skulle jo egentlig ha en "grei" laptop til sirka 4000k til skulearbeid og i timane osv., men fant ut at WoW( :p ) kunne vert artig i timen, så da ble det en PC med litt bedre skjermkort ;):w00t:

 

zaltmann :cool:

9429267[/snapback]

 

Den prisen var ikke mye og skryte av... Hvorfor ikke kjøpe den over nett til 1200 billigere? eller prøv og prut på prisen ;) Er de veldig hyggelige med deg, så klarer de den samme prisen som 5613^^

9430699[/snapback]

 

Heisann. Kan du gi meg en link der de selger denne til 6000,-?

Lenke til kommentar
Jo, men man må jo gamble for å få 7600 i 5613 ( eller hva den når heter )

9432727[/snapback]

Vell, vil nesten si man det er VELDIG stor sjangs for å få 7600 i den.. det er 6 personer i klassen min som har den laptopen, inkludert meg, og vi har alle 7600.

 

Har forresten ikke hørt om noen her på forumet som har fått en med 7300 i? :hmm:

Lenke til kommentar
Min mening er at det er en super PC, men at den gjerne begynner å bli litt gammel. Den har vært ute på markedet en stund nå. En venn av meg har PCen, og den er veldig god. Eneste haken er at bateriet som følger med ikke holder mer enn 2 og en halv time med liten belastning.

 

Med andre ord, den er ikke noe særlig for studenter etter min mening. Tastaturet bråker litt synes jeg, men jeg kan bare sammenligne den med min acer 5920G.

 

Siden du gjerne trenger nytt batteri uansett, så hadde jeg heller brukt pengene som det koster for ekstra batteri og funnet en annen PC som har bare batteritid til rundt samme prisen.

9426305[/snapback]

Begynner å bli litt gammel? Er ikke denne pcn helt ny på markedet da? :ohmy: Sikker på at du ikke blander med en annen pc?

Lenke til kommentar
Min mening er at det er en super PC, men at den gjerne begynner å bli litt gammel. Den har vært ute på markedet en stund nå. En venn av meg har PCen, og den er veldig god. Eneste haken er at bateriet som følger med ikke holder mer enn 2 og en halv time med liten belastning.

 

Med andre ord, den er ikke noe særlig for studenter etter min mening. Tastaturet bråker litt synes jeg, men jeg kan bare sammenligne den med min acer 5920G.

 

Siden du gjerne trenger nytt batteri uansett, så hadde jeg heller brukt pengene som det koster for ekstra batteri og funnet en annen PC som har bare batteritid til rundt samme prisen.

9426305[/snapback]

Begynner å bli litt gammel? Er ikke denne pcn helt ny på markedet da? :ohmy: Sikker på at du ikke blander med en annen pc?

9435639[/snapback]

jo, elprice har nettopp fått den inn...

 

EDIT: de som har kjøpt denne pc'en kan legge inn sine erfaringer! :D (viss det ikke er en tråd om denne laptopen fra før av da? )

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Jeg vurderer den selv, men jeg har lite peiling på data igrunn. Så hvis noen kunne forklare litt på det jeg lurer på hadde det vært kjempefint.

 

 

Det står at den nye versjonen har bedre prosessor. den gamle har T2080 prosessor, mens den nye har T2310..

 

http://www.intel.com/support/processors/mo...b/cs-028241.htm

 

For meg så ser jo T2080 ut som en bedre prosessor. Så hvis noen gidder å forklare hva som er bedre med den nye så hadde det vært kjempefint. :)

Lenke til kommentar
Da var min  Acer Aspire 5720ZG bestilt fra mpx :) tok ikke sjangsen på den eldre versjonen når det gjalt skjermkortet, så jeg kjørte det safe og kjøpte 5720ZG =) nå må bare mpx få sendt den foort :)

9436086[/snapback]

håper du blir fornøyd, det er iallefall jeg :)

 

rask, stabil og krystallklar skjerm er stikkord så langt :D

 

 

zaltmann

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å sjekke ut hvilken chip Acer Aspire 5720ZG bruker på blant annet FireWire?

Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette, last ned Thsycon System Info og se om det f. eks er Texas Instrument-, Ricoh-, VIA-chip etc.

 

Dette er viktig for meg å vite siden svært få nye maskiner fungerer dårlig hvis det ikke er en TI-chip og maskinen skal brukes i sammenheng med profesjonelle FireWire-lydkort som f. eks RME Fireface 800.

 

Hvis noen også gidder, så last også gjerne ned DPC Latency Checker og kjør dette for å se hvordan maskinen oppfører seg?

 

På forhånd takk!

 

OBS! Jeg vil også at noen tester en Acer Aspire 5920xx. Men det er kanskje samme hovedkort?

 

PAL

Endret av lindp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...