Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første innlegg her, og har lest med interesse på deres innlegg.

Mine erfaringer så langt har vært positive, med unnntak at når man skriver, så plutselig hopper det hvor jeg skriver. Tror jeg har funnet løsningen på det, Man går på skrivebordet, høyreklikker, tilpass og museper. der kan du krysse av for at musa er innaktiv når du skriver, slik at hvis du kommer borti museplata, så vil den likavell ikke reagere før det har gårr noen sekunder. Da vil man slippe at linjen plutselig skifter seg, og du skriver i en linje lengre ope, enn der du opprinnelig skrev.

 

Ellers har laptopen fungert knirkefritt for meg, nnoe smårusk med vista har det vært, men det vil det uansett være, inntill oppdatering kommer til neste år. Dette viste jeg før jeg kjøpte laptopen. Av særdeles positive ting, er at den er veldig stille, er ikke veldig varm, og har til nå, ikke bydd på noe problemer.

 

Så inntil videre har jeg ingen problemer med å anbf denne laptopen til andre.

Lenke til kommentar
til dere som lurer på recovery, formatering osv...

 

Acer pcene har en innebygd recovery. trykk ALT F10 inne under oppstarten.

 

man kan også lage egen recovery dvd :)

9464841[/snapback]

 

Hvordan lager man en fullstendig recovery-dvd?

Kan man formatere c-disken og legge inn xp, for deretter å bruke recoverypartisjonen hvis man skulle ombestemme seg og ønske Vista tilbake?

9465256[/snapback]

 

husker ikke helt hva programmet heter, men det er det lille programmet til acer som ligger på skrivebordet :)

Der er det ett ikon som heter noe med recovery elns, der kan du brenne ut recovery dvd :)

 

Tror det skal gå greit og gjøre som du sier, så lenge man ikke sletter den "skjulte acer partisjonen".

Lenke til kommentar
Jeg vurderer den selv, men jeg har lite peiling på data igrunn. Så hvis noen kunne forklare litt på det jeg lurer på hadde det vært kjempefint.

 

 

Det står at den nye versjonen har bedre prosessor. den gamle har T2080 prosessor, mens den nye har T2310..

 

http://www.intel.com/support/processors/mo...b/cs-028241.htm

 

For meg så ser jo T2080 ut som en bedre prosessor. Så hvis noen gidder å forklare hva som er bedre med den nye så hadde det vært kjempefint. :)

9436024[/snapback]

 

Nå er vel klokkefrekvensen høyere på 2080, men hvis du ser lengre bak i tabellen så ser du at de andre verdiene er mye høyere på 2310 enn på 2080. Det er veldig lite informasjon om denne cpu-en på Intel sine sider så mitt tips er at dette er en mellomting mellom pentium dual-core og Intel core duo. Men dette er ren gjetting, og er det noen som har mer info om 2310 så setter jeg også pris på om de kunne poste det her.

9436812[/snapback]

 

For meg ser det ut som 2080 prosessoren er bedre... Hvordan vet dere andre at 2310 er bedre?

 

Intel Pentium Dual-Core T2310 har 1.46 GHz

Intel Core Duo T2080 har 1.73 GHz

 

Pentium er jo eldre enn Core Duo også?

Noen som har peiling?

 

 

Men så til problemet mitt.. Når jeg skriver, hopper det plutselig til et annet sted på linjen eller hvor som helst på skjermen, JÆVLIG iriterende, har brukt en halvtime på dette innlegget!

 

Høytalerne knitrer også.. Jeg har denne maskina opp i vrangstrupa..

Noen andre som har de samme problemene?

9469597[/snapback]

 

Det var Intel Pentium core-duo 2080 som stod i 5613, og ikke core 2 duo. Hvis du ser på tabellen så har 2310 nesten dobbelt så mange "kalkulasjoner" i sekundet enn det 2080 har, og hvordan de har løst dette vet jeg ikke, men kan tipp på at "pipelinen" er radikalt forbedret i 2310.

 

Når det gjelder problemet med at musepekeren hopper, så er touchpaden veldig følsom på denne maskinen. Hjelper å slå av tapping ved skriving.

Lenke til kommentar

på min så har den en helt vanlig enter tast... normal størrelse osv :) men en ting jeg lurer på... går det ikke ann og skru av touch-padden? bruker altid en egen mus på Bærbare pcer:p og siden jeg ofte kommer nær padden så hadde det vært knall om det gikk ann :) men har leita etter et sted og skru den av, but still nothing...

Lenke til kommentar
på min så har den en helt vanlig enter tast... normal størrelse osv :) men en ting jeg lurer på... går det ikke ann og skru av touch-padden? bruker altid en egen mus på Bærbare pcer:p og siden jeg ofte kommer nær padden så hadde det vært knall om det gikk ann :) men har leita etter et sted og skru den av, but still nothing...

9471543[/snapback]

 

Tja har du lest brukermanualen? Men trykk Fn og F7 samtidig, så skal du se at padden blir deaktivert...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den igår og er ikke veldig fornøyd.

 

Jeg fikk blåskjerm allerede etter 2 timer :( Det var rett etter jeg hadde innstallert "automatiske oppdateringer.

 

Det tk litt tid å fikse det. Ellers sliter jeg med at teksten er litt treg. Altså når jeg skriver så dukker teksten opp ett sekund eller to etterpå.

 

Og det er ikke 160 GB harddisk som det står at det skal v

Lenke til kommentar

For og si det sann, Intel Pentium Dual-Core T2310 har 1.46 GHz

Intel Core Duo T2080 har 1.73 GHz er HELT FEIL. Dette er nemelig en feil av Intel, jeg har derfor lagt til en link her som viser dette fra Intel faktisk.

 

http://support.intel.com/products/processo...m_dual-core.htm

 

E2180 65 nm 1MB L2 2.00 GHz 800 MHz

E2160 65 nm 1MB L2 1.80 GHz 800 MHz

E2140 65 nm 1MB L2 1.60 GHz 800 MHz

T2130 65 nm 1MB L2 1.86 GHz 533 MHz

T2080 65 nm 1MB L2 1.73 GHz 533 MHz

T2060 65 nm 1MB L2 1.60 GHz 533 MHz

 

også er det ingen som har testen AS 5720ZG med noen spill som krever litt ? Half Life 2, Battlefield 2, F.E.A.R eller noe som helt ?

Viss dere har, Plis skriv litt om hvordan det gikk

 

"Kjøper denne pc en kansje i dag eller en dag i denne uken så da kan jeg skrive litt, har half life 2 og mange andre spill etc Battlefield 2

Lenke til kommentar
For og si det sann, Intel Pentium Dual-Core T2310 har 1.46 GHz

Intel Core Duo T2080 har 1.73 GHz er HELT FEIL. Dette er nemelig en feil av Intel, jeg har derfor lagt til en link her som viser dette fra Intel faktisk.

 

http://support.intel.com/products/processo...m_dual-core.htm

 

E2180 65 nm 1MB L2 2.00 GHz 800 MHz    

E2160 65 nm 1MB L2 1.80 GHz 800 MHz    

E2140 65 nm 1MB L2 1.60 GHz 800 MHz    

T2130 65 nm 1MB L2 1.86 GHz 533 MHz     

T2080 65 nm 1MB L2 1.73 GHz 533 MHz     

T2060 65 nm 1MB L2 1.60 GHz 533 MHz     

 

også er det ingen som har testen AS 5720ZG med noen spill som krever litt ? Half Life 2, Battlefield 2, F.E.A.R eller noe som helt ?

Viss dere har, Plis skriv litt om hvordan det gikk

 

"Kjøper denne pc en kansje i dag eller en dag i denne uken så da kan jeg skrive litt, har half life 2 og mange andre spill etc Battlefield 2

9472166[/snapback]

 

Hvis det var feil spesifikasjoner fra Intel. hva er de rette spesifikasjonene da på T2080 og T2310, ble litt forvirra nå folkens.

 

Kan kjøre 3dMark 2005 og 2006 på den må bare vite hva slags oppsett jeg trenger å kjøre 3dMark i, hva de som utfører testene her på hw.no bruker?!...

Endret av tha_man
Lenke til kommentar
Jeg vurderer den selv, men jeg har lite peiling på data igrunn. Så hvis noen kunne forklare litt på det jeg lurer på hadde det vært kjempefint.

 

 

Det står at den nye versjonen har bedre prosessor. den gamle har T2080 prosessor, mens den nye har T2310..

 

http://www.intel.com/support/processors/mo...b/cs-028241.htm

 

For meg så ser jo T2080 ut som en bedre prosessor. Så hvis noen gidder å forklare hva som er bedre med den nye så hadde det vært kjempefint. :)

9436024[/snapback]

 

Nå er vel klokkefrekvensen høyere på 2080, men hvis du ser lengre bak i tabellen så ser du at de andre verdiene er mye høyere på 2310 enn på 2080. Det er veldig lite informasjon om denne cpu-en på Intel sine sider så mitt tips er at dette er en mellomting mellom pentium dual-core og Intel core duo. Men dette er ren gjetting, og er det noen som har mer info om 2310 så setter jeg også pris på om de kunne poste det her.

9436812[/snapback]

 

For meg ser det ut som 2080 prosessoren er bedre... Hvordan vet dere andre at 2310 er bedre?

 

Intel Pentium Dual-Core T2310 har 1.46 GHz

Intel Core Duo T2080 har 1.73 GHz

 

Pentium er jo eldre enn Core Duo også?

Noen som har peiling?

 

 

Men så til problemet mitt.. Når jeg skriver, hopper det plutselig til et annet sted på linjen eller hvor som helst på skjermen, JÆVLIG iriterende, har brukt en halvtime på dette innlegget!

 

Høytalerne knitrer også.. Jeg har denne maskina opp i vrangstrupa..

Noen andre som har de samme problemene?

9469597[/snapback]

 

Det var Intel Pentium core-duo 2080 som stod i 5613, og ikke core 2 duo. Hvis du ser på tabellen så har 2310 nesten dobbelt så mange "kalkulasjoner" i sekundet enn det 2080 har, og hvordan de har løst dette vet jeg ikke, men kan tipp på at "pipelinen" er radikalt forbedret i 2310.

 

Når det gjelder problemet med at musepekeren hopper, så er touchpaden veldig følsom på denne maskinen. Hjelper å slå av tapping ved skriving.

9471373[/snapback]

 

 

Ok, men jeg skrev aldri Core 2 Duo..

 

Hvordan slår jeg av tapping da?

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg en 3dmark score, 06 versjon? Kan du isåfall poste resultat sammenlagt og resultat på prossesor? (Hadde vært kongelig :thumbup: ) Og, hvordan fungerer den til spill? Håper noen kan gi meg et kjappt svar, da jeg muligens skal bestille denne for en kompis idag... ;) (Er vel det beste til 7000 spenn om dagen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...