Gå til innhold

Acer Aspire 5720ZG tråden :)


Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarer dere andre å kjøre Windows Vista med Aero grensesnittet aktivert og med de forhandsinnstilligene til Acer på uten at den hakker?

 

I såfall må eg ta kontakt med supporten.

9463153[/snapback]

 

 

Jeg sliter med det samme desverre, hvordan får jeg slått av Aero grensesnittet?

 

Den hakker som svarte, skriver noe så lagger det slik at ikke hele setningen blir med når jeg skriver og musen hopper overalt i teksten så ender hele tiden med å skrive på feil sted.

 

NOE DRITT!

Lenke til kommentar
Du kan deaktivere dette ved å klikke på venstre musknapp i skrivebord og her velge tilpass.

 

i neste meny velger du vindusfarge og utseende.

Velg så f.eks Windows Vista Standard.

9463479[/snapback]

 

Det var det den var satt til allerede. Men lagger og hacker enda som verre en verst, går helt glipp av undervisningen pga. dette. Skal nok ta meg en forbannet telefon når jeg kommer hjem xD......

Lenke til kommentar
til dere som lurer på recovery, formatering osv...

 

Acer pcene har en innebygd recovery. trykk ALT F10 inne under oppstarten.

 

man kan også lage egen recovery dvd :)

9464841[/snapback]

 

Hvordan lager man en fullstendig recovery-dvd?

Kan man formatere c-disken og legge inn xp, for deretter å bruke recoverypartisjonen hvis man skulle ombestemme seg og ønske Vista tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å bestemme meg mellom 5720zg og 5613.

Grunnen er at jeg synes at designet på 5720zg er styggere enn designet på 5613.

Men så har jo 5720zg bedre prossesor og bedre skjermkort.

Er det virkelig verdt å kjøpe 5720zg for å få bedre skjermkort og prossesor, men styggere design?

Jeg bruker jo stort sett pc'n til surfing på nettet, småprogrammmer, msn, høre mye på musikk, se film og litt lekser.

 

Så hva synes dere? 5613 eller 5720zg?

 

edit: skriveleif

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Greit. Hadde vært litt interessant å få vite hva tilbakemeldingen ble?

Selv har jeg sendt en e-mail til mpx, kan hende jeg benytter meg av angrerettet.

 

Synes i grunnen dette maskinen er betre til rundt den samme prisen, med tanke på prosessoren.

 

http://psdata.no/ps.asp?it=134053

9464079[/snapback]

 

Rakk ikke å ringe i dag men skal passe på å gjøre det i morra..... Har sett litt rundt på andre forum hvor samme problem dukker opp. Den asus'en var fet da men aventer situasjonen til jeg får vite noe fra MPX.no i morra.... Skal den måtte sendes inn for undersøkelse/reperasjon sier jeg dra til hælvete kan ikke gå en uke og to uten Bærbar når alt studien baserer seg på det. Da hever jeg kjøpet med tanke på angreretten og bestiller en annen som den Asus'en......

 

Hvordan er det med lyden på 5720zg? Hvor høyt kan man spille uten høytalere og hvor god er lydkvaliteten?

 

ps. Me like music ^^

9466355[/snapback]

 

Lydkvaliteten er veldig god ;). Hvis du skal kjøpe en må du bare håpe på at du ikke får en som jeg og fistersn har fått med helt f***a når det gjelder å skrive.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer den selv, men jeg har lite peiling på data igrunn. Så hvis noen kunne forklare litt på det jeg lurer på hadde det vært kjempefint.

 

 

Det står at den nye versjonen har bedre prosessor. den gamle har T2080 prosessor, mens den nye har T2310..

 

http://www.intel.com/support/processors/mo...b/cs-028241.htm

 

For meg så ser jo T2080 ut som en bedre prosessor. Så hvis noen gidder å forklare hva som er bedre med den nye så hadde det vært kjempefint. :)

9436024[/snapback]

 

Nå er vel klokkefrekvensen høyere på 2080, men hvis du ser lengre bak i tabellen så ser du at de andre verdiene er mye høyere på 2310 enn på 2080. Det er veldig lite informasjon om denne cpu-en på Intel sine sider så mitt tips er at dette er en mellomting mellom pentium dual-core og Intel core duo. Men dette er ren gjetting, og er det noen som har mer info om 2310 så setter jeg også pris på om de kunne poste det her.

9436812[/snapback]

 

For meg ser det ut som 2080 prosessoren er bedre... Hvordan vet dere andre at 2310 er bedre?

 

Intel Pentium Dual-Core T2310 har 1.46 GHz

Intel Core Duo T2080 har 1.73 GHz

 

Pentium er jo eldre enn Core Duo også?

Noen som har peiling?

 

 

Men så til problemet mitt.. Når jeg skriver, hopper det plutselig til et annet sted på linjen eller hvor som helst på skjermen, JÆVLIG iriterende, har brukt en halvtime på dette innlegget!

 

Høytalerne knitrer også.. Jeg har denne maskina opp i vrangstrupa..

Noen andre som har de samme problemene?

Endret av cfx86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...