Gå til innhold

Kopiere CD'er med kopibeskyttelse...


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvilket program som er godt til å kopiere CD'er med kopibeskyttelse?

 

(Jeg antar her at det fremdeles er lovlig å produsere en kopi til seg selv - hvis ikke må dere korrigere meg.)

 

Jeg har prøvd meg litt frem med CloneCD, og det fungerte også helt fint i en vanlig spiller (faktisk bedre enn originalen - for den fungerte skikkelig dårlig), men ikke på dataen. Hvilket program må man da benytte? Gi gjerne også en hurtig innføring i hvordan man gjør.

 

 

Takker for svar.

 

 

Eivind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller du kan bruke Clonecd til å mekke en 1:1 kopi av cden for så å brenne den ut på en ny

 

Gratulerer, du har nå kopiert kopibeskyttelsen. j00 4r3 |_337

 

Lars, nå høres du ut som en som skriver NFO's ofte

 

Bah, jeg kan ikke ASCII-art. Hmm, jeg vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller fornærmelse.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke EAC, men det var bare for å nevne flere alternativer, og jeg hadde vel fått EAC-fanboys på nakken om jeg ikke gjorde det. ;)

 

Hvis du lager en 1:1-kopi med CloneCD, burde det være ganske åpenbart at du får kopibeskyttelsen med i samme slengen.

Lenke til kommentar
Eller du kan bruke Clonecd til å mekke en 1:1 kopi av cden for så å brenne den ut på en ny

 

Gratulerer, du har nå kopiert kopibeskyttelsen. j00 4r3 |_337

 

Haha... Det besvarer visst mitt ene spørsmål... :)

Det er også fint nok at den fungerer i min vanlige spiller - som nevnt gjorde ikke akkurat originalen det, men det er jo også ok å kunne spille platene på dataen.

Lenke til kommentar

poenget med linken til Daemon Tools var at da trenger han ikke tenke på om kopi beskyttelsen ble kopiert eller ikke ;) Det er jo til eget bruk, ikke sant?

 

en annen sak er at det med daemon + et brenne prog er enkelt å lage en kopi uten beskyttelse

Lenke til kommentar

Bah, jeg kan ikke ASCII-art. Hmm, jeg vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller fornærmelse.

 

du trenger vel ikke gjøre noen av dela. det er i alle fall innlysende at du har lest en del nfo's

 

videre, hvorfor liker du ikke EAC?

 

har du tips til en guide som kan føre til at jeg gjør like bra rips med CDex som med eac?

Lenke til kommentar

det er i alle fall innlysende at du har lest en del nfo's

 

Jasså?

 

videre, hvorfor liker du ikke EAC?

 

Si det. Jeg gjør bare ikke det. Kanskje fordi CDex er så fantastisk! :lol:

 

har du tips til en guide som kan føre til at jeg gjør like bra rips med CDex som med eac?

 

Guide? Per que? Du bruker vel lame eller ogg, ja? CDex kommer med begge innebygd. Selve rippingen er det vel vanskelig å gjøre feil? ;)

Lenke til kommentar
Ja, det sier seg jo litt selv.  Men jeg mener jeg har lest noe om at man kunne velge å bare kopiere den ene session - er det riktig?  Dessverre fant jeg ikke noen sånn innstilling i CloneCD.

Det finnes en sånn innstilling i CloneCD, gå inn på egenskapene til en av leseprofilene (eller lag en ny), under Fliken Audio Read Settings kan du merke av for "Only read the first session". Denne er allerede merket av på profilen for Audio CD.

Lenke til kommentar

Interessante links - jeg skal nok få noe tid til å gå med å nærlese dem... :)

 

Ellers må det sies at CDex gjorde en utmerket jobb med å rippe CD'en... så får jeg kikke litt på innstillinger i CloneCD osv. etterhvert.

 

Et tilleggs-spm.: Når man ripper en CD til WAV på den måten, får man da ikke egentlig en 1:1 kopi av musikksporene - uten kvalitetstap eller noe? Burde ikke plateselskapene gardert seg mot denne muligheten når de først skulle i gang?

Disse kopisperrene blir mer og mer latterlige, synes jeg...

 

 

Takk for hjelpen alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...