Gå til innhold

G92 er ingen toppmodell


Anbefalte innlegg

it is highly unlikely that Nvidia has no plans to offer a new top-of-the-range product this fall.

 

there is no reliable information whether Nvidia’s G92 is actually a complex high-end graphics processor, or a chip of modest complexity to replace Nvidia GeForce 8800 GTS

 

:hmm:

9425317[/snapback]

 

 

Second that!

 

Har lest at G92 kommer til å lanseres i november, sammen med Nye brikkesett for både amd og intel.

I denne forbindelse syns jeg det er bemerkelsesverdig at G92 blir en chip for mellomklasse skjermkort. Samtidig har jeg lest at G92 skulle være noe helt annet en alt vi har sett tidligere, 8800GTX var rimelig rått når det kom.

 

8800GTX/Ultra har vert ute veldig lenge nå, og det ble vell ikke lansert så mange versjoner av disse som det først ble spekulert i.

Grunnen er vell at dem nesten har fått hatt markedet for dem selv, ivertfall på entusiast siden.

 

A: Nvidia har lyst på mer penger, lanserer G92 med påfølgende nye topp kort.

B: Liten konkuranse har ført til at G92 er "nedgradert" til mellomklasse, pga god tid, og en bedre brikke er under utvikling.

 

Alt blir spekulasjoner ofc, den som lever får se.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Guttorm: Nye AMD Prosessorene og Intel X38 brikksett blir jo lansert nå i september. Første X38 kommer på komplett 9/9 og AMD prosessorene lanseres 10. September, vet ikke helt når de kommer i salg...

9430178[/snapback]

 

 

I henhold til hva som er skrevet tidligere, syns jeg også Nvidiabrikkesettene kommer veldig seint. Men AMD prossesorene som lanseres om kort tid, er først og fremst server prossesorer, så det kan godt hende timingen er god alikevell.

 

Jeg har ivertfall tolket det som at brikkesett og nye gpu blir lansert så og si samtidig i november.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...