Gå til innhold

Hovefestivalen '08, generell tråd


Eplefe

Anbefalte innlegg

Campen vår på dag 2, den så ikke ut på lørdag.

ROFL. Da campa vi en del sammen. En av Drammen- eller Vossgutta? Øyvind her.

 

Drammen! Var det du som var der med Iron Maiden?

 

Nei faen! RYPE!

Jepp. Hehe, hva er sjansen?! ;)

 

Mine terningkast av banda/konsertopplevelsene:

 

Noe ukronologisk siden jeg lister opp artistene ettersom de kommer i programheftet.

 

Jay-Z: 5 Herlig med backingband og god stemning. Gjennomført sceneshow)

Les Savy Fav 5: På plate låter dette mer eller mindre som alt annet. Det som gjør konserten fet er vokalisten som er tjukk, ikledd dress som senere tas av til fordel for tank top og rød tights. At han er klin kokos og hopper ut blant publikum, løper oppi skogen og kryper under teppet foran scenen gjør det ikke mindre kult.

The Brian Jonestown Massacre 3: Rimelig døll konsert. Dog, musikken i seg selv var god men ikke helt den rette settinga.

Howlin Rain 3: Rett og slett ikke intr nok materiale.

MGMT 4: Låter bedre på plate .

Truls And The Trees 6: Episk, med en herlig vokalist. Gåsehud mange ganger.

Avenged Sevenfold 4: Var full og hoppa med emokids.

Audrey Horne: 3 Metal som ikke klarere å engasjere meg.

Black Tide: 1 Oioi, dette var skikkelig ille. Når de i tillegg prøver seg på Iron Maiden sin Prowler offentlig bør de virkelig være bedre. De manglet i allefall en gitarist og en Steve Harris.

Flogging Molly 6: Jada som venta, den kuleste konserten. Max liv.

Animal Alpha 3: Sett dem før i et lite lokale. I lyse skogen passer de ikke inn. Kjip lyd også.

Dimmu Borgir 2: Uengasjerende.

Wild Beasts 5: Det kvarteret syns jeg var groovy nok til å gi dem fem.

The Raconteurs 4: Rutinert og greit gjennomført. Føles ikke de har intr nok sanger.

Yesayer 5: Dette var virkelig en overraskelse. Skikkelig bra

Cavalera Conspiricy 3: Helt greit

Satyricon 5: Festivalens store mosh-pit. Langt bedre og mer intr enn det Dimmu kunne by på.

In Flames 6: Sinnsykt sceneshow og en skare med gode låter.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bodde rett ved siden av Pølsefest-teltene. Dere spilte mye bra musikk! Ble invitert med inn en eller annen kveld og, men tok aldri turen dessverre.

 

 

 

 

Slik så campen vår ut på slutten av uka en eller annen gang:

 

Godt å høre at folket var fornøyd :) Hadde litt begrenset utvalg siden vi kjørte vanlig boomblaster med CDspiller.

Var det dere som tok over de siste dagene da batteriene vår var utladet/ødelagt?

Var noen på andre siden av branngata litt lenger ned som spilt fet musikk også :)

Var nok de på andre siden av gata; voksne folk, ikke sant?

 

Stolstjelinga var utrolig unødvendig, hendte flere ganger at min ble borte. Fant den som oftest igjen i en camp i nærheten da, og jammen overlevde den ikke hele festivalen uten å bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Bodde rett ved siden av Pølsefest-teltene. Dere spilte mye bra musikk! Ble invitert med inn en eller annen kveld og, men tok aldri turen dessverre.

 

 

 

 

Slik så campen vår ut på slutten av uka en eller annen gang:

 

Godt å høre at folket var fornøyd :) Hadde litt begrenset utvalg siden vi kjørte vanlig boomblaster med CDspiller.

Var det dere som tok over de siste dagene da batteriene vår var utladet/ødelagt?

Var noen på andre siden av branngata litt lenger ned som spilt fet musikk også :)

Var nok de på andre siden av gata; voksne folk, ikke sant?

 

Stolstjelinga var utrolig unødvendig, hendte flere ganger at min ble borte. Fant den som oftest igjen i en camp i nærheten da, og jammen overlevde den ikke hele festivalen uten å bli ødelagt.

 

 

Stemmer det. Var nok på alder med de fleste i vår camp.

Lenke til kommentar

Jeg så opptak av hele konserten til MGMT på p3, og jeg synes det var innmari bra. MGMT har litt spesielle låter, så jeg trodde ikke de skulle få til den samme stemningene i sangene på scenen, men de gjorde de virkelig. Syntes det låt mektig bra, og jeg ble sur fordi jeg ikke var der, liksom. Herlig konsert, og heller live enn på plate!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg så opptak av hele konserten til MGMT på p3, og jeg synes det var innmari bra. MGMT har litt spesielle låter, så jeg trodde ikke de skulle få til den samme stemningene i sangene på scenen, men de gjorde de virkelig. Syntes det låt mektig bra, og jeg ble sur fordi jeg ikke var der, liksom. Herlig konsert, og heller live enn på plate!

Ble personlig litt skuffet over siste sang, "Kids", som jeg hadde gledet meg mest til. Følte selve musikken nesten druknet i synginga, som for så vidt kunne vært av bedre kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Campen vår på dag 2, den så ikke ut på lørdag.

 

Vi campa bak dere. Hengte du med gjengen som satt i stolene på asvfalten 24/7? De stoppet meg flere ganger.

 

"Er du jøde?"

- Ømh. Nei. Skulle ønske jeg var det, fordi jeg kan så mange jødevitser.

"Er du tater?"

- Ikke som jeg vet.

"Bra. Da kan du gå."

Lenke til kommentar
Campen vår på dag 2, den så ikke ut på lørdag.

 

Vi campa bak dere. Hengte du med gjengen som satt i stolene på asvfalten 24/7? De stoppet meg flere ganger.

 

"Er du jøde?"

- Ømh. Nei. Skulle ønske jeg var det, fordi jeg kan så mange jødevitser.

"Er du tater?"

- Ikke som jeg vet.

"Bra. Da kan du gå."

 

Stemmer det! Jeg bodde under den store hvite preseningen.

Lenke til kommentar
Campen vår på dag 2, den så ikke ut på lørdag.

 

Vi campa bak dere. Hengte du med gjengen som satt i stolene på asvfalten 24/7? De stoppet meg flere ganger.

 

"Er du jøde?"

- Ømh. Nei. Skulle ønske jeg var det, fordi jeg kan så mange jødevitser.

"Er du tater?"

- Ikke som jeg vet.

"Bra. Da kan du gå."

 

Stemmer det! Jeg bodde under den store hvite preseningen.

Mmm.. jødestaget i snerkepåsan til Sigrid Syvertsen

Lenke til kommentar
Teit å bøffe stoler. Alle bør være snille og greie, det som gjør festival til festival. Fellesskapet, liksom. Tjuvradder kan pelle seg vekk.

 

Vi satt på dem i fellesskap under partyteltet vårt før de ble ødelagte (ja til dels herpa med vilje av noen tjuvrander), når de var så ødelagte at det ikke gikk an å bruke dem mer tok vi i felleskap og kasta stolene i haugen sammen med de andre - alt dette for at vi under partyteltet skulle få det fint i fellesskap på Hovefestivalen 2008. Etter hvert ble det tomt for brukanes stoler og da gikk vi ut i felleskap på Hovecampen etter nye stoler. Skulle noen beskylde oss for å ha ødelagte en av deres stoler prøvde vi på ingen måte å legge skjul på det fordi vi ikke hadde kontroll på hvilke stoler vi hadde tatt! Så de som kom opp til oss for sin frastjålede stol pleide i det minste å få med seg en knerka en under armen, tusslenes til sitt eget telt. Noe jeg synes var sikkelig realt gjort av oss med tanke på fellsskapet, liksom ...

 

Sjelv vill jeg ikke ta på meg cred for å ha vært ute å stjelt stoler, men heller rette en takk til de som gjorde det i gruppa våres for FELLESSKAPET!!!

Lenke til kommentar

Hvordan det er mulig å gi en så fantastisk konsert som Cavalera Conspiracy en 3´er skjønner jeg ikke(sikter til deg noen inlegg oppi her).

 

Ellers synes jeg det meste var bra, MGMT og Purified In Blood skuffet. De mest imponerende konsertene var nok In Flames, Les Savy Fav, Cavalera Conspiracy, Familjen, Boys Noize, Primordial(det jeg fikk med meg), Killswitch Engage og det lille jeg fikk med meg av Goldfrapp.

 

Var synd at det var mange gode band som crashet.

 

Ellers må jeg nesten nevne at Slagsmålsklubben også var rimelig fantastisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, sant nok.

Spesielt når dei spelte "Kids" vil eg tru at det var i hovudsak lydfolkå sin feil ettersom det var aaaalt for mykje mikrofon og aaalt for lite av "sjølve musikken", om du skjønar. Ser for meg at det hadde gitt eit betre inntrykk om de to lydkjeldene vart meir balansert i forhold til einannen.

Lenke til kommentar
Bodde rett ved siden av Pølsefest-teltene. Dere spilte mye bra musikk! Ble invitert med inn en eller annen kveld og, men tok aldri turen dessverre.

 

 

 

 

Slik så campen vår ut på slutten av uka en eller annen gang:

 

Dere hadde det sykt ryddig..

 

n738075500_3499097_2299.jpg

 

Dette er ikke fra siste dagen engang.. Ikke vår camp forresten, dvs vi hadde camp der jeg og en kompis sitter. Alt rotet kom fra noen lokale loonie toons..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...