Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+014398532

Jeg har oppdaget et problem med min mld-innboks. Etter første visning av mms( ved nedlasting ) , legger den seg i "tråden" i innboks, og deretter er det bare mulig å se teksten som fulgte meldingen , og ikke bilde ?? Dette var ikke noe problem med den gamle sw. Løsnings-forslag ??

 

 

Fikset: Programmet "Smiley SMS" var årsaken. Deaktiverte dette, og allt var såre vel igjen. KJEMPETELEFON !!!

Endret av Slettet+014398532
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg sliter med å få aktivert tomtom`en min. Den spør etter en produktkode som jeg ikke finner noen plass.

 

Lastet du ned Bergens kartet? Jeg sliter med samme problem, har vært i kontakt med TomTom support, de skal sende meg en aktiveringskode for dette kartet siden de har en feil akkurat der. Koden finner du ved å trykke på tom tom, manuell aktivering, avbryt, (last ned kart på nytt) og avbryt når den spør hvor du vil lagre dette. Da står det noe om rabatterte produkter hos TomTom, den kode skriver du ned, lager en konto hos TomTom og klikker deg inn på support, oppgir koden og forklar problemet. Vips du får en aktiveringskode tilbake og voila du har kart tilgjengelig.

 

Noen som vet hvordan man bruker "alarmklokka"? har bare en stygg lyd, får liksom ikke erstattet lydene? Forslag?

 

Har ikke prøvd dette GPS programmet sjøl, enda men det finnes en 30 dagers trial. Kan brukes til bil og gående modus. Du får beskjed om hvor fort bilen kjører hvis du sitter bak i taxi fks.

http://mobilegeo.es/en/products.asp?id=250 Vet ikke hvor godt det funker, men....30 dagers trial tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har en HTC TyTN II, men har hatt problemer med nettet helt fra starten

 

Når jeg ringer og avslutter samtalen/Bruker 3G nett kommer det fram:

"Ringt:

Ringt fra: Mobil

modemet som mottom oppringingen har koblet fra. Velg instillinger for å kontrollere innstillingene, og endre dem om nødvending"

(kommer ut fra H'en med start knappen)

Så når jeg trykker lukk kommer det frem en messagebox hvor det står

"Det er et problem med å koble til ditt GPRS-tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk"

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Har prøvd med hard reset, funka ikke det heller :S

Endret av Kramer2k
Lenke til kommentar
Har en HTC TyTN II, men har hatt problemer med nettet helt fra starten

 

Når jeg ringer og avslutter samtalen/Bruker 3G nett kommer det fram:

"Ringt:

Ringt fra: Mobil

modemet som mottom oppringingen har koblet fra. Velg instillinger for å kontrollere innstillingene, og endre dem om nødvending"

(kommer ut fra H'en med start knappen)

Så når jeg trykker lukk kommer det frem en messagebox hvor det står

"Det er et problem med å koble til ditt GPRS-tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk"

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Har prøvd med hard reset, funka ikke det heller :S

 

Custom rom? Eller standar? Isåfall, hvilken radio har du?

Lenke til kommentar

Standard(orginal) ROM på den

 

Radio: Er det det som står på splash screenen ved siden av R?

Står iallefall:

R 1.27.12.11

 

 

EDIT: Skulle også gjerne ha hatt Hovden som værsted.

Har brukt : http://www.accuweather.com/world-index-for...NO|NO002|HOVDEN

 

Altså: EUR|NO|NO002|HOVDEN

Men får ikke lastet ned værdata, når jeg har på kristiansand og WIFI finner jeg været for kristiansand, men ikke når jeg har på hoven, noen ide om hvorfor jeg ikke får det? :p

Endret av Kramer2k
Lenke til kommentar
Standard(orginal) ROM på den

 

Radio: Er det det som står på splash screenen ved siden av R?

Står iallefall:

R 1.27.12.11

 

 

EDIT: Skulle også gjerne ha hatt Hovden som værsted.

Har brukt : http://www.accuweather.com/world-index-for...NO|NO002|HOVDEN

 

Altså: EUR|NO|NO002|HOVDEN

Men får ikke lastet ned værdata, når jeg har på kristiansand og WIFI finner jeg været for kristiansand, men ikke når jeg har på hoven, noen ide om hvorfor jeg ikke får det? :p

 

1.27.12.11 brukes vel til WM6 AT&T og standar HTC rom. Jeg bruker selv 1.65xxxxx og er godt fornøyd med det. Det med weather broadc. er kjent fenomen at man kun får 5-6 store byer selv om man har koden rett osv.

Lenke til kommentar
2008-08-04 er siste slipp (6.1), har iallefall ikke hørt om noen fremtidige rom oppd. Siste off. slipp er vell en BT hotfix for 6.0 i juni.

 

Jeg har ikke fulgt så mye med på en stund, men er dette en nyere versjon enn den 6.1 som ble sluppet i Mai? Altså, hvis jeg sist oppdaterte i Mai, bør jeg da oppdatere noe mer?

Lenke til kommentar
2008-08-04 er siste slipp (6.1), har iallefall ikke hørt om noen fremtidige rom oppd. Siste off. slipp er vell en BT hotfix for 6.0 i juni.

 

Jeg har ikke fulgt så mye med på en stund, men er dette en nyere versjon enn den 6.1 som ble sluppet i Mai? Altså, hvis jeg sist oppdaterte i Mai, bør jeg da oppdatere noe mer?

Oppdateringen i Mai er en stor joke! Ville aldri byttet til WM6.1 i utgangspunktet hadde jeg vært deg :) Seriøst, WM6.1 er tidenes flopp! Folk har vell aldri hatt mer kødd.

Lenke til kommentar
Standard(orginal) ROM på den

 

Radio: Er det det som står på splash screenen ved siden av R?

Står iallefall:

R 1.27.12.11

 

 

EDIT: Skulle også gjerne ha hatt Hovden som værsted.

Har brukt : http://www.accuweather.com/world-index-for...NO|NO002|HOVDEN

 

Altså: EUR|NO|NO002|HOVDEN

Men får ikke lastet ned værdata, når jeg har på kristiansand og WIFI finner jeg været for kristiansand, men ikke når jeg har på hoven, noen ide om hvorfor jeg ikke får det? :p

 

1.27.12.11 brukes vel til WM6 AT&T og standar HTC rom. Jeg bruker selv 1.65xxxxx og er godt fornøyd med det. Det med weather broadc. er kjent fenomen at man kun får 5-6 store byer selv om man har koden rett osv.

 

Så jeg burde finne en 1.65.xx.xx ROM?

 

Har også problemer med GPS'en.

Den finner aldri sattelitter.

Har prøvd å være ute på verandaen i lengre tid, også uten å finne noe.

Har installert kart over Kristiansand, den finner ut hvor jeg er, men ingen sattelitter.

Har Tomtom 6 tror jeg?

Det som er standard på TyTNII

Lenke til kommentar
hehe fungerer greit her. 6.1 var først svært ustabilt, men så tok jeg en skikkelig reset og da kom det seg. Totalt er faktisk min mer stabil med 6.1 enn den var med 6.0.

Hehe, tviler jeg sterkt på :) Farta ble jo senket så betraktelig at jeg lurer på hvorfor det kalles oppgradering når det føltes ut som en nedgradering! Er jo ikke uten grunn at vi alle som driver å mekker custom rom til folka må portere på kryss og tvers... Har god fart på min siste rom som er en fullport av Raphael (touch pro) SYS og OEM var vell en asiatisk oversea stock variant om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Standard(orginal) ROM på den

 

Radio: Er det det som står på splash screenen ved siden av R?

Står iallefall:

R 1.27.12.11

 

 

EDIT: Skulle også gjerne ha hatt Hovden som værsted.

Har brukt : http://www.accuweather.com/world-index-for...NO|NO002|HOVDEN

 

Altså: EUR|NO|NO002|HOVDEN

Men får ikke lastet ned værdata, når jeg har på kristiansand og WIFI finner jeg været for kristiansand, men ikke når jeg har på hoven, noen ide om hvorfor jeg ikke får det? :p

 

1.27.12.11 brukes vel til WM6 AT&T og standar HTC rom. Jeg bruker selv 1.65xxxxx og er godt fornøyd med det. Det med weather broadc. er kjent fenomen at man kun får 5-6 store byer selv om man har koden rett osv.

 

Så jeg burde finne en 1.65.xx.xx ROM?

 

Har også problemer med GPS'en.

Den finner aldri sattelitter.

Har prøvd å være ute på verandaen i lengre tid, også uten å finne noe.

Har installert kart over Kristiansand, den finner ut hvor jeg er, men ingen sattelitter.

Har Tomtom 6 tror jeg?

Det som er standard på TyTNII

Radioen du har funker, du sliter med kaldstart sikkert. Bruk altid quick gps samt når du skal få den opp å gå på kaldstart bruk ett eller anna gps tool (finner mange varianter på xda). GPS og Radio er skjøre ting :) 1.65 fungerer godt på wm6.1 Les deg litt opp på Neon og Niki f.eks. Om eksempelvis lyden er god når du ringer samt oppkoblingstid osv. er grei trenger du ikke å stresse bare fordi GPS er uffattelig treeeg. Du kan hjelpe deg selv med ett av programma over. Det er nesten garantert at du henger på kaldstart. Kjør ett av tool apsa og stå ute i det fri (ikke i vindue eller under tak).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en Tytn II gjennom jobben, og må rett og slett si at jeg ikke er fornøyd. Telefonen er og blir treig, noe som er et stort irritasjonsmoment når jeg vet hvor rask feks iPhone og andre telefoner er. Eneste jeg har lagt inn er TomTom som fulgte med, samt Opera browser. Har også prøvd både soft og hard reset. Bruker offisiell WM 6.1. Noen som har tips til å få telefonen til å bli raskere? Den gamle Treo 650'n min var jo raskere og mer stabil enn denne.. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...