Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aaah. okei. Da skal jeg prøve en av de blanke valgene så går det sikkert bra. Har fulgt det du skrev på xda til punkt og prikke.

 

Da går alt bra skal du se :) Beta tester Garmins V2, han blir sikkert å gi den ut iløpet av få dager. Ser veldig bra ut, den burde du teste! Samt jeg og Leo jobber fortsatt på spreng med V10 i diamond serien, den kommer til å bli kanon! Men vi er enda ett stykke unna målet :ermm:

 

Da funka det med norsk tastatur og norsk ordbok! supert. Ja det er bra noen gjør jobben som HTC skulle ha gjort. Makan til drittfirma. Hardware kan de, men software? Der skorter det kraftig.

Lenke til kommentar
Hei, jeg syncer min fra exchange i dag og har en iPhone som syncer fra Gmail, imap. Kan jeg synce kalenderen fra exchange til imap på gmail slik at iphone får samme kalender? Pushed?

 

Nå er du i Tytn II tråden :) Har du sjekket i iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!? Eller misforstod jeg spørsmålet at du har en HTC?

 

Neida, jeg har en HTC TyTN II som jeg bruker til exchange mot jobben, i og med at iPhonen ikke støtter exchange (bruker iPhone på fritiden siden jeg syns TyTN II blir for "klumpete") Ønsker jeg at TyTN II'en laster inn data til gmail sin kalender slik at min iPhone henter derfra gjennom IMAP som støttes av iPhone. Litt knotete fortalt, håper du skjønner. Alt jeg vil er altså at min TyTN II også syncer kalender til gmail.

Lenke til kommentar
Hei, jeg syncer min fra exchange i dag og har en iPhone som syncer fra Gmail, imap. Kan jeg synce kalenderen fra exchange til imap på gmail slik at iphone får samme kalender? Pushed?

 

Nå er du i Tytn II tråden :) Har du sjekket i iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!? Eller misforstod jeg spørsmålet at du har en HTC?

 

Neida, jeg har en HTC TyTN II som jeg bruker til exchange mot jobben, i og med at iPhonen ikke støtter exchange (bruker iPhone på fritiden siden jeg syns TyTN II blir for "klumpete") Ønsker jeg at TyTN II'en laster inn data til gmail sin kalender slik at min iPhone henter derfra gjennom IMAP som støttes av iPhone. Litt knotete fortalt, håper du skjønner. Alt jeg vil er altså at min TyTN II også syncer kalender til gmail.

 

aha, wouldnt know the first thing about iphone.. for spørsmålet ditt; kanskje ikkje det du mente men en variant:

5 March 2008 Google Calendar Sync allows you to sync events between Google Calendar and Microsoft Outlook Calendar.

http://www.google.com/support/calend...y?answer=89955

 

Dvs. du kan koble deg til din google kalender fra din htc, bare besøk mobile.google.com/calendar/ på telefonen via ie. og når du er logget in vil du se en liste over "upcoming events" med tid og dato info i enkel browser format.

Lenke til kommentar

Er det no steming for Norsk custom rom? Har en veldig rask source fra nye Raphael som tweakes om dagene. Blir å gi ut en "Lite Aprouch" på xda om en-to ukers tid (Engelsk) og vurderte å gjøre ferdig en Norsk variant som jeg har liggende.. Går relativt raskt å portere språk over men bruker helst WWE selv.

Lenke til kommentar

Er det noen standardfeil alle glemmer når de skal prøve å bruke WLAN/Wi-Fi på TYTN II?

 

Jeg skrur på WLAN og ser at den kobler seg opp mot en base med godt signal, men like fordømt laster Internet Explorer inn via 3G eller HSDPA. Har bladd i innstillinger men synes dette er utrolig rotete. Der inne ligger jo mye som mange menyvalg som kan være relevante....

 

Under Innstillinger>Tilkoblinger finnes ikoner for:

 

Wi-Fi

Tilkoblinger (igjen)

Trådløst LAN

Tilkoblingsoppsett

etc

 

Noen tips om hva jeg gjør feil?

 

Synes det er naturlig at telefonen prøver å benytte WLAN før den bruker 3G/HSDPA for surfing, men hvordan setter jeg opp dette?

Lenke til kommentar
Er det no steming for Norsk custom rom? Har en veldig rask source fra nye Raphael som tweakes om dagene. Blir å gi ut en "Lite Aprouch" på xda om en-to ukers tid (Engelsk) og vurderte å gjøre ferdig en Norsk variant som jeg har liggende.. Går relativt raskt å portere språk over men bruker helst WWE selv.

Det blir bra hvis du får til dette! Er lei av å konfigurere masse greier for å få fornorsket Dutty's romversjoner.

 

Må dessverre klare meg uten tyttebæra mi i et par uker, siden touchskjermen sluttet å reagere i dag. Gikk bare i svart sånn helt uten videre (tror jeg satt og spillte bubblebreaker), og etter en soft-reset var det bare de fysiske tastene som funket. Prøvde en Hard-reset men kom ikke forbi den første skjerm-kalibreringen engang.

Flashet tilbake til original norsk 6.1-rom men samme problemet her.

Får bare håpe dette ikke blir å koste skjorta...

Lenke til kommentar
Er det no steming for Norsk custom rom? Har en veldig rask source fra nye Raphael som tweakes om dagene. Blir å gi ut en "Lite Aprouch" på xda om en-to ukers tid (Engelsk) og vurderte å gjøre ferdig en Norsk variant som jeg har liggende.. Går relativt raskt å portere språk over men bruker helst WWE selv.

Det blir bra hvis du får til dette! Er lei av å konfigurere masse greier for å få fornorsket Dutty's romversjoner.

 

Må dessverre klare meg uten tyttebæra mi i et par uker, siden touchskjermen sluttet å reagere i dag. Gikk bare i svart sånn helt uten videre (tror jeg satt og spillte bubblebreaker), og etter en soft-reset var det bare de fysiske tastene som funket. Prøvde en Hard-reset men kom ikke forbi den første skjerm-kalibreringen engang.

Flashet tilbake til original norsk 6.1-rom men samme problemet her.

Får bare håpe dette ikke blir å koste skjorta...

 

Spørmålet er ikke om :) Man kan løse det på mange måten enten ved å bruke RUU_Kaiser_HTC_NOR_3.29.409.0_radio_sign_25.83.40. 02_1.65.16.25_Ship som kernel når man koker eller (som jeg hadde tenkt) å porterer inn _Lang_ fra Norsk dump. Team L26 (med Leo i spissen) gjør seg klar for V10 i disse dager, derav jeg holder på å lage noen siste løsninger for den som jeg også blir å putte inn i min egen ROM. Posten over var bare for å ta tempen på det Norske klientell her på diskusjon.no :) Jeg kommer sikkert til å kjøre 2 versjoner WWE og Norsk, ja. Det høres ut som en plan om det er interesse for det. Jeg bestemmer meg iløpet av ett par uker tenker jeg.

Lenke til kommentar
Er det noen standardfeil alle glemmer når de skal prøve å bruke WLAN/Wi-Fi på TYTN II?

 

Jeg skrur på WLAN og ser at den kobler seg opp mot en base med godt signal, men like fordømt laster Internet Explorer inn via 3G eller HSDPA. Har bladd i innstillinger men synes dette er utrolig rotete. Der inne ligger jo mye som mange menyvalg som kan være relevante....

 

Under Innstillinger>Tilkoblinger finnes ikoner for:

 

Wi-Fi

Tilkoblinger (igjen)

Trådløst LAN

Tilkoblingsoppsett

etc

 

Noen tips om hva jeg gjør feil?

 

Synes det er naturlig at telefonen prøver å benytte WLAN før den bruker 3G/HSDPA for surfing, men hvordan setter jeg opp dette?

 

Det er enkelt :)

 

Start>Settings>Connections>Connections>Manage Existing Connections

 

Velg levrandør (hos meg Telenor).

Edit:

 

Name: Telenor Internett

Modem: Cellular Line (GPRS, 3G)

Access Point: telenor

UserName: <blank>

Password: <blank>

Domain: <blank>

 

På neste side, nederst klikk: => Advanced

Velg: Use server-assigned IP: PÅ

Velg: software compression: PÅ

Velg: Use IP header compression: PÅ

 

Pass på at under connection settings "Telenor Internet" er i bruk for Public OG Private connections.

 

Test nå med:

*tests WIFI PÅ*

*tests WIFI AV*

 

Så lenge du kjører WIFI så vil den ikke bruke annet for å hente ned data, slår du den av kjører den på f.eks 3G

 

Enjoy :)

Endret av raiisak
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått testet gps og tomtom over litt tid.

Har lagt til kart over norden, lagt inn fotoboks varsling og "gry".

 

Testen i morges ved en fotoboks fungerte utmerket. Det eneste jeg synes var pussig var at jeg har satt fotoboks varlsing 250 meter fra selve boksen, mens jeg var 150 meter fra boksen når "gry" varslet meg.

 

Er dette et GPS problem eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Må dessverre klare meg uten tyttebæra mi i et par uker, siden touchskjermen sluttet å reagere i dag. Gikk bare i svart sånn helt uten videre (tror jeg satt og spillte bubblebreaker), og etter en soft-reset var det bare de fysiske tastene som funket. Prøvde en Hard-reset men kom ikke forbi den første skjerm-kalibreringen engang.

Flashet tilbake til original norsk 6.1-rom men samme problemet her.

Får bare håpe dette ikke blir å koste skjorta...

 

http://cgi.ebay.com/OEM-Touch-Screen-for-A...86.c0.m14.l1318

http://cgi.ebay.com/LCD-Display-Touch-Scre...86.c0.m14.l1318

 

Mange flere alternativer på ebay

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...