Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den skal prioritere den raskeste forbindelsen, og det er WLAN.

 

Imidlertid skal det nevnes at Messenger-trafikk ikke er allverdens. Mener Amobil hadde en artikkel der de nevnte at med prisene som brukes mye i Norge i dag (typisk 20 kr/MB for Telenor og NetCom) vil det koste ca. 1 kr å chatte en time(!).

Lenke til kommentar
Den skal prioritere den raskeste forbindelsen, og det er WLAN.

 

Imidlertid skal det nevnes at Messenger-trafikk ikke er allverdens. Mener Amobil hadde en artikkel der de nevnte at med prisene som brukes mye i Norge i dag (typisk 20 kr/MB for Telenor og NetCom) vil det koste ca. 1 kr å chatte en time(!).

 

Det er ikke riktig med den innebygde msn-klienten i WM6, den er ikke særlig effektiv, koster for 2 kr bare å logge på (dvs 100 kb), og etter det går det mer enn 50 kb i timen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kommer jo an på hvor lenge man er pålogget da... Har man en peak, så blir den midlet bort i Leq-nivået. :p

 

 

(Kanskje jeg også må begynne å signere hver post? :mrgreen: )

 

Hehe, jojo, men du vet jo også at peak-nivåer vektes unaturlig høyt når man regner Leq-verdier, har du ikke fulgt med på rettsaken til Krogstad ;)

 

Men til saken, joa, det spørs jo litt på hva man gjør osv. Men jeg tror ikke jeg er så usedvanlig aktiv på MSN, og jeg går lett over 50 kb i timen, dog om man er pålogget 24/7 og bare chatter en gang i blant er det mulig snittet er rundt 50 kb.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hehe, jojo, men du vet jo også at peak-nivåer vektes unaturlig høyt når man regner Leq-verdier, har du ikke fulgt med på rettsaken til Krogstad ;)

Haha, mener å huske et utsagn á la "død over Leq-nivået", ja. Men det er jo en spesiell sak, da. Men nok Off-Topic nå...

 

 

Men til saken, joa, det spørs jo litt på hva man gjør osv. Men jeg tror ikke jeg er så usedvanlig aktiv på MSN, og jeg går lett over 50 kb i timen, dog om man er pålogget 24/7 og bare chatter en gang i blant er det mulig snittet er rundt 50 kb.

Så la oss moderere Amobils beregning, og så at å være pålogget Messenger vil i utgangspunktet koste 24-26 kr i døgnet, og så koster det å chatte i tillegg. Så mulig det kan komme opp i 30-35 kr pr døgn om man chatter veldig mye (men da er man skikkelig aktiv også).

 

Personlig vil jeg si at benytter man nettverkstrafikk mye, så vil det faktisk lønne seg å få "Fast internett" i tillegg. Jeg garanterer at du aldri kommer til å bruke mobilen på samme måte. :)

(Men desto farligere er det når man reiser utenlands).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har klart å sette opp MMS med Network Norway på denne telefonen? Har prøvd autooppsettet som dukker opp og konfigurasjonsprogrammet fra smartmobil uten hell. Ser ut til at GPRS og Edge funker som det skal, men får ikke sendt og/eller mottatt MMS. Testet med mitt gamle kort fra en annen leverandør og der fungerte autooppsettet med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest hele denne tråen (57 sider!) eller bruksanvisningen (265 sider! ). Har to ting jeg ikke har klart å finne ut av.

 

Hvordan kan man slippe igjennom noen av kontaktene/gruppe selv om telefonen står på stille +

trenger ett vekkerklokke program som virker selv om telefonen står på stille når man sover.

 

Det nærmeste jeg har kommet hittil, er å sette telefonen i flymodus men det løser bare vekkeklokke problemet mitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har installert SCLPC++ å må si at det ser meget lovende ut..sjønner ikke hvorfor det stod i readme'en at man måtte ha touchflo for det funker til nå fint uten.

 

det jeg lure på er hvordan man kan bytte knappe funkjson. slik at den lille knappen over IE knappen starter SCLPC++. hvis man går inn på instillinger->knapper finner jeg ikke den knappen jeg er på jakt etter..

 

hjelp anyone, på forhand takk

si ifra visst jeg må formulere meg bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...