Gå til innhold

Bruker du hjelm når du sykler?


Rescue me

Bruker du hjelm når du sykler?  

307 stemmer

  1. 1. Bruker du hjelm når du sykler?

    • Ja
      76
    • Som oftest
      19
    • Av og til
      24
    • Sjeldent
      37
    • Nei
      151


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142
Nesten 68% som sier nei...? Dette er vel samme gjengen som synes bilbelte er ukult og kondom er feigt? Jaja, natural selection ftw~

9415817[/snapback]

:nei:

Har ikke sagt noe om selvmord. Sier at det å spørre om hvorfor en bruker hjelm er et dumt spørsmål. Det var et ekstremt eksempel for å sette noe i perspektiv. For meg virker det som om folk ikke bruker hjelm fordi de synes det er teit, at folk kanskje blir mobbet pga. det eller at de ikke må ødelegge den fine hårsveisen... Latterlig.

9416461[/snapback]

Å hoppe utfor et 600 meter høyt fjell uten fallskjerm er da selvmord? :p

 

Har brukt mye hjelm i livet mitt. Brukte det hele tiden da jeg syklet aktivt med litt av vært. Enda hjelmen så passelig dum ut på mitt hode..

Å ikke bruke hjelm av den enkle grunn at den ødelegger hårsveisen på vei til f.eks et selskap eller damen eller noe av den slag, funker fint for meg.

Er det andre ting som f.eks at den ser dum ut, virker det for meg dummere å ikke bruke hjelm av den grunn :ermm:

 

"This ain't a helmet, it's a haaaairmet!"

9416648[/snapback]

Wtf? :p

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, jeg bruker så klart ikke hjelm. Ble forbauset over at det var så mange likesinnede her. Heller ikke når jeg bader brukes hjelm, eller når jeg løper i trapper, eller når jeg spaserer og kan bli feid ned av en syklist som bruker hjelm. :)

Lenke til kommentar
Å hoppe utfor et 600 meter høyt fjell uten fallskjerm er da selvmord? :p

Har aldri nektet på det, nei.

 

Uansett om det finnes folk som har overlevd de mest utrolige ting. Fallskjermen slo seg ikke ut skikkelig, han landet i noe buskegreier og overlevde. Dette var et hopp fra et fly.

 

PencilCase: Jeg tror ikke helt du tar poenget med hjelm. Det handler om rissiko og sikkerhet. Det er ingen som sier at du ta et stup inn i badekaret, løpe i trapper eller gå midt på fortauet. Mange tror de har så full kontroll når de sykler, ja ok, kanskjer du har full kontroll. Men hva med de andre rundt deg? Du kan aldri stole på de andre uansett. Helt til slutt bilr det uansett opp til en selv å avgjøre om en skal bruke hjelm eller ikke.

 

Kan ikke si at det er særlig smart å ikke bruke hjelm. Detter du å slår hodet sånn at hjernemassen tyter ut, kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv :)

Samtidig må jeg innrømme at jeg selv var ganske dum før og ikke brukte hjelm. Men jeg forandret meg litt etter jeg fikk førerkortet, så nå bruker jeg alltid hjelm.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Men jeg forandret meg litt etter jeg fikk førerkortet, så nå bruker jeg alltid hjelm.

9417523[/snapback]

Jeg har alltid brukt hjelm, men jeg merker at bevisstheten rundt å være mer forsiktig enn man må kom da jeg fikk førerkortet.

 

For det første er det fort gjort å ikke legge merke til en eller annen syklist, og for det andre finnes det mange dårlig sjåfører.

Lenke til kommentar
Har du noen gang falt hardt selv newt? Siden du er så opptatt av sikkerhet : )

Har faktisk falt å skrapet meg litt opp i ansiktet før, på sykkel. Og da bruke jeg hjelm. Tror ikke det har noe med at jeg er opptatt av sikkerhet å gjøre. Som sagt forandret jeg meg etter jeg fikk førerkortet.

 

Sikkerhet er viktig og jeg liker tydeligvis å diskutere det :)

Lenke til kommentar

Bruker nok dessverre ikke hjelm til vanlig "små-sykling" (Altså relativt korte distanser)

Når jeg drar på lengre turer tar jeg selvfølgelig på hjelmen!

Å sykle uten hjelm er egentlig ganske så dumt. Er mye skummelt som kan skje, og det skal ikke mye til før hodet kan få seg en skikkelig smell.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Er klar over at jeg er dau hvis jeg tipper når jeg sykler i 50-60 km/t men det får så være.

Vet at dette er litt Off Topic, men har du syklet i 60 km/t? Min nåværende rekord er faktisk 54,3 km/t :p

9426762[/snapback]

Jeg har syklet (i nedoverbakke da) i 61,noe. ... og sa merker jeg det var en skarp sving *shit* xD

 

Pa nesten bar bakke, sykler jeg nesten like fort som bilene i 50 sonen. Men alle kjorer ~60 der saeh :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...