Gå til innhold

Bruker du hjelm når du sykler?


Rescue me

Bruker du hjelm når du sykler?  

307 stemmer

  1. 1. Bruker du hjelm når du sykler?

    • Ja
      76
    • Som oftest
      19
    • Av og til
      24
    • Sjeldent
      37
    • Nei
      151


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter at jeg havna på sykehus med hjernerystelse og asfalt gnidd inn i sår i halve ansiktet, og opprevet øre... ja, jeg bruker hjelm. Det er helt idiotisk å ikke gjøre det, men noen trenger en slik opplevelse for å innse det (slike som meg, tydeligvis. :p).

 

Nå blir jeg egentlig oppgitt hver gang jeg ser noen raser ned en bakke i full fart uten hjelm.

Nei, bruk hjelm folkens. Dere vil ikke havne på sykehus i en tilstand hvor du er så forslått at du ikke har peiling på hva som foregår. Tro meg, det er ikke noe morro.

Endret av hallgeirl
Lenke til kommentar

Bruker alltid hjelm. For noen år tilbake krasja jeg grimmstyggt inn i en kamerat på vei hjem fra fotballtrening. Det gikk så fort at jeg tok dobbel salto over styret, og ble vikla inn i rammen som for øvrig knakk på topprøret, og ble bøyd ved bakjhulet. Slo kneet så hardt i bakken at jeg ikke merka det 30x10cm skrubbsåret jeg fikk på ryggen. Fikk også problemer med kneet i lang tid etterpå, og måtte gi opp fotballen. Ble frakta til Rogaland Sentralsjukehus (som det het før), og fikk konstantert brist i høyre arm etter en time på røntgenavdelingen, og legen fant til slutt ut at kneet hadde hovna opp (noe jeg selvfølgelig fant ut ganske tidlig) og at jeg måtte ta et bad i grønnsåpe umiddelbart hvis jeg ikke ville få ørten betennelser. Har senere fått høre av de som sykla bak meg at jeg landa på hodet halvveis i første salto, og det er derfor rimelig å tro at jeg ville vært grønnsak om jeg ikke hadde på meg hjelm. Krasjen var heller ikke min feil, da han jeg sykla ved siden av skulle til venstre, og selvsagt trodde han at det var klar bane når han var på min høyre side, fordi han trodde jeg og skulle til venstre. Men det skulle jeg altså ikke, og jeg er glad for at jeg nå vet at uansett hvilket valg jeg hadde tatt i den situasjonen, så hadde det gått bra, for jeg hadde hjelm på knollen.

 

Folk som ikke bruker hjelm fordi de mener det ser teit ut, de synes jeg skal få lov til det. Bare ikke gjør narr av oss som har noe inni skomgummien å ta vare på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 år senere...
Gjest bruker-343576

 

 

Er klar over at jeg er dau hvis jeg tipper når jeg sykler i 50-60 km/t men det får så være.

Vet at dette er litt Off Topic, men har du syklet i 60 km/t? Min nåværende rekord er faktisk 54,3 km/t tongue.gif

9426762[/snapback]

 

Jeg har syklet (i nedoverbakke da) i 61,noe. ... og sa merker jeg det var en skarp sving *shit* xD

 

Pa nesten bar bakke, sykler jeg nesten like fort som bilene i 50 sonen. Men alle kjorer ~60 der saeh tongue.gif

 

 

Wow, shiiitt..

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

6 års bump ja, 6 år, WTF?

 

Med den mest meningsløse responsen ever.

 

Leste bare gjennom sykkelforumet helt til jeg fant denne syke tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...