Gå til innhold

bestilling via SHG.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er veldig usikker på hvorfor det ikkje finnes sporsingsdata før pakken kommer til norge, men i følge et flow chart hos PanNoridc så skal pakken scannes litt flere ganger enn det som sporingsinformasjonen viser (både for nasjonale, og internasjonale pakker). Men de opper rett fra steg 0 til steg D. Så da er det umulig å vite om forsinkelser skyldes SHG som holder pakkene tilbake for å sende flere sammen og få en bedre fraktpris eller om det er 'posten' som er trege.

 

Men det som går klart frem er at pakken er innom posten melom "(D) Sortet at Terminal" og "(G) Arrived at delivery depot" så viss de kaller 1 dag og 14 minutter fra å ankomme landet til å være i Bergen en tollforsinkelse .. så lurer eg på hvor fort det går ann å få en pakke fra Oslo til Bergen når den ikkje sitter fast i tollen..

 

Flow chart for Pan nordic kan sees på følgende URL, eller i spoileren under.

http://online.pannordic.com/pn_logistics/r...king_events.gif

 

new_tracking_events.gif

 

 

Og sporings data for pakken min:

EDI Created			 2007-10-08 17:35	  Status OK, Registered
Sorted at terminal 	NO-0024 Oslo 	2007-10-10 11:29 	Status OK, Scanned
Arrived at delivery depot 	NO-5020 Bergen 	2007-10-11 11:43 	Status OK, Scanned
Arrived at delivery depot 	NO-5008 Bergen 	2007-10-12 08:21 	Status OK, Scanned
Delivered to addressee 	NO-5838 Bergen 	2007-10-12 12:26 	Status OK, Delivered

 

Så da er det bare spekulasjoner om hvorvidt pakken har lagt på lageret hos SHG mens de samler opp flere pakker for å spare på forsendelsen (posten priser den type pakke ut i fra antall pakker som sendes samtidig..) eller om det faktisk er toll problemer..

 

edit: Pakken var bekreftet sendt fra SHG 2007-10-04 22:38, og da med sporingsnummer - som betyr at de må ha opprettet data om pakken allerede 04.10?

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar
Hehe. For et crappy firma. Mon tro om ikke de ansatte har pakket forsendelser ekstremt dårlig for å ramme firmaet :)

Eller om de har dælja løs på stativet mitt før de sendte det ut.

 

Vi kan love dig for, at vi alltid har topprioriteret Norge - på trods af dårlige vilkår! Som udgangspunkt skal man pakke 25 pakker i timen, hvilket vil sige lidt over 2 minutter pr. pakke. De 2 minutter er inkl. udskrivning af faktura, label osv., så det er ikke lang tid, man har pr. pakke. Specielt ikke hvis man skal stable fjernsyn og andre store, tunge ting. Men vi har alltid gjort os meget umage med at pakke Norge. Vi ved selvf. ikke, hvordan det bliver pakket nu, hvor vi strejker.

 

Vi kan i øvrigt fortælle, at vi på fredag afholder "faneborg" uden for SHG (i Danmark, naturligvis). Det står dog sådan til, at flere fra Norge kommer og støtter os. Læs evt. med her: http://www.ntf19.no/

 

Ydermere vil IT-Bransjen.no (eller idg.no hedder det vist også) skrive om os.

 

Rigtig flot opbakning fra Norge!

Lenke til kommentar

De har bra priser da i alle fall....

Greit nok at det tar litt ekstra tid å sende helt fra danmark, men jeg synes ikke akkuratt at det blir gitt nok informasjon om at man kan belage seg på å vente en ukes tid. "2-4 dager" er alt jeg har sett.

8 dager brukte mitt P182SE på å komme seg til postkontoret.

 

Men men stresser ikke jeg, Corsair HX620 300 spenn billigere, ja takk.

Lenke til kommentar

jeg bestilte en skjer på fredag, og da sto det at shg ikke fikk inn skjermen før 29.10 men på mandag fekk en mail fra de at skjermen har blitt sendt :thumbup: skjermen kommer i måren torsdag, 4 virkedager etter bestilling og er veldi fornøyd med sendingen, servicen, og seff. pris ;)

Lenke til kommentar
Hehe. For et crappy firma. Mon tro om ikke de ansatte har pakket forsendelser ekstremt dårlig for å ramme firmaet :)

Eller om de har dælja løs på stativet mitt før de sendte det ut.

 

Vi kan love dig for, at vi alltid har topprioriteret Norge - på trods af dårlige vilkår! Som udgangspunkt skal man pakke 25 pakker i timen, hvilket vil sige lidt over 2 minutter pr. pakke. De 2 minutter er inkl. udskrivning af faktura, label osv., så det er ikke lang tid, man har pr. pakke. Specielt ikke hvis man skal stable fjernsyn og andre store, tunge ting. Men vi har alltid gjort os meget umage med at pakke Norge. Vi ved selvf. ikke, hvordan det bliver pakket nu, hvor vi strejker.

 

Vi kan i øvrigt fortælle, at vi på fredag afholder "faneborg" uden for SHG (i Danmark, naturligvis). Det står dog sådan til, at flere fra Norge kommer og støtter os. Læs evt. med her: http://www.ntf19.no/

 

Ydermere vil IT-Bransjen.no (eller idg.no hedder det vist også) skrive om os.

 

Rigtig flot opbakning fra Norge!

 

Hei,

 

En av grunnene til at jeg er negativ til SHG er at det virker dårlig drevet, og at de ansatte har dårlige vilkår kommer egentlig ikke som noen overraskelse. Dere har min fulle støtte, og jeg kommer ikke til å vurdere å handle der før dere er tilbake i jobb med bedre vilkår"

 

Lykke til!

 

Øyvind

 

De har bra priser da i alle fall....

Joa, men nå har det kommet frem at den lave prisen er bl.a. grunnet dårlig behandling av de ansatte. Fortsatt lysten på å handle derfra??!!

Lenke til kommentar

Pappeskene mine var ganske så slitte og eskene var langt fra en firkant da jeg fikk eksene. Men heldigvis ingen skader på innholdet... ser shg gjør samme tabben som hender komplett og netshop gjør også

 

viss man skal fortelle hvordan ting er pakket lag for lag

 

*papp nederst (altså pappesken)*

*så alle komponenter og ting som kan gå sundt*

*så en gedigen dunge med mankulerte pappesker og til slutt papp igjen (selve pappesken)

 

Det vill da si at viss pappesken får hard medfart og treffes i den flaten som da er undersiden av pappesken så går ting sundt...

Lenke til kommentar

Jeg styrer lett unna SHG.no i fremtiden uansett. Bestilte en PSU hos dem for en stund tilbake. Fikk først epost med ordrebekreftelse, og alt var ok.

 

Så, etter noen dager fikk jeg en mail om at de ikke hadde den likevel, til tross for at det stod så på nettsiden deres. Jeg ble frustrert, men hørte om de hadde en de kunne anbefale som var noe à la den samme.

 

Jeg fikk svar ganske fort med en ny de ville anbefale, og med link direkte til produktet på SHG. Prisforskjellen var ikke så stor, så jeg sendte inn en ny bestilling på den, og måtte da avbestille den gamle bestillingen.

 

Så gikk det utrolig lang tid, tipper en 5 dager, før jeg fikk mail om at de ikke hadde den heller på lager (til tross for anbefalning!), men at de skulle få tak i den om jeg kunne vente. Jeg tenkte "okay, det haster jo ikke såå all verden.." og sendte dem svar om at dette kunne jeg bli med på.

 

Nye 4-5 dager gikk, før jeg fikk svar om at de ikke kunne oppdrive den heller fra noen steder, så jeg måtte avbestille den også.

 

Da ga jeg opp, skrev et litt irritert svar om at det ikke går ann å holde folk på pinebenken så lenge av gangen før de ikke gir en noenting, før jeg sendte inn avbestilling.

 

Skal aldri mer bruke SHG.no, maken til amatørmessig :/

Lenke til kommentar
http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=57122

Ser det er usikkerhet rundt SHG. Er Komplett verdt de 500kr ekstra?

 

Jeg er ikke helt uhildet, da jeg har en forbrukersak gående mot IT-Butikken, som har de samme eierne som SHG. Men jeg vil påstå at Komplett er helt klart verdt 500 kroner mer enn SHG, i allefall hvis det skulle komme til en reklamasjonssak. I min sak tviholder IT-Butikken/Shg(Det er samme saksbehandler som behandler reklamasjonen for de 2 butikkene) på 2 års reklamasjon, selv om det jeg og flere med meg mener at det burde være 5 års reklamasjon på gjenstanden det er snakk om. Komplett gir deg stort sett automatisk 5 års reklamasjonsrett på ting det er 2 års garanti på.

Lenke til kommentar

Bestilte et skjermkort den 20.9 og fikk beskjed om at den selvsagt ble sendt samme dag når varen er på lager (ringte). Jeg stresset at tiden var viktig da man i disse dager er naken uten PC. Dagene gikk og ingen ting skjedde, tok kontakt med de og fikk den flotte toll-tullet forklaringen. Etter 7 dager uten noe på sporingsnummeret dro jeg til en annen butikk og kjøpte et kort. Ironisk nok kom kortet til Oslo dagen etter og ble sendt i retur. Den 10.10 fikk shg kortet og jeg ventet på pengene. Etter 2-3 dager tok jeg kontakt og fikk mail om at pengene skulle overføres og at det ville ta noen dager. Jeg har enda ikke sett noe til pengene etter gjentatte telefoner, idag er den 31.0........... :mad:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Lian-Li A-70B kabinett fra SHG.no, da det var/er eneste netshop som har dette nye, flotte kabinettet til salgs.

Jeg stusset også på hvorfor det tilsynelatende ble "stående stille", men fikk kabinettet ca en uke etter jeg hadde mottatt sendingsbekreftelsen.

Helt ok, var fin pris og. Pakken var ikke skadet eller noe når jeg fikk den. Strålende fornøyd med både handelen og produktet (som skal moddes!) :)

Lenke til kommentar

Bestillte nettop noe greier fra SHG. Det stod 9999 på sendelsen, men de sa at før den var komt gjennom tollen så var det slik. Jeg venta, og neste dag var den i bergen. Neste dag kunne jeg hente den på postkontoret. Bestilte på en torsdag, de sendte på fredag(BESTE leveringstid jeg har vert borti) og fikk den på onsdag. Det kaller jeg bra! Skikkelig høfflige også!

Lenke til kommentar

Bestilte 2 x 8800GT XT kort fra SHG.no for 1 time siden.

Etter å ha lest litt mer på forumet her så jeg denne tråden, og ble bekymret.

Ringte de, og spurte vedr streiken, og om når mine varer ble sendt.

Da var varene allerede pakket - og skulle gå med posten om ikke så altfor lenge.

 

Hvis dette stemmer er det jo fantastisk - men som det er flere som sier her, så fikk

man jo "pakke-bekreftlsen" raskt, uten at varen kom raskere av den grunn...

Spennende å se!

 

Pe.

Lenke til kommentar

Vel, for å følge opp mine egen post...

 

 

3 dager siden de sa den ble sendt fra SHG, men fortsatt står den på 9999 hos Posten.

Selvom de lovet at den skulle være sendt og komme hit i løpet av uka.

 

Dårlig.

 

Nå ser jeg at de danske arbeiderene skal ha "ny faneborg" (Streik-marsj) på fredag (altså imorgen),

så håper virkelig at pakken min ikke er i Danmark lengre,eller i hvertfall er på vei ut av landet...

Lenke til kommentar
Vel, for å følge opp mine egen post...

 

 

3 dager siden de sa den ble sendt fra SHG, men fortsatt står den på 9999 hos Posten.

Selvom de lovet at den skulle være sendt og komme hit i løpet av uka.

 

Dårlig.

 

Nå ser jeg at de danske arbeiderene skal ha "ny faneborg" (Streik-marsj) på fredag (altså imorgen),

så håper virkelig at pakken min ikke er i Danmark lengre,eller i hvertfall er på vei ut av landet...

 

 

INNLEVERT POSTTERMINAL OSLO 8.11 =) =) =)

 

Så da regner jeg med levering imorgen, dvs 4 dager.

 

SHG.no er jo like raskt som Komplett =)

Lenke til kommentar
Bestilte 2 x 8800GT XT kort fra SHG.no for 1 time siden.

Etter å ha lest litt mer på forumet her så jeg denne tråden, og ble bekymret.

Ringte de, og spurte vedr streiken, og om når mine varer ble sendt.

Da var varene allerede pakket - og skulle gå med posten om ikke så altfor lenge.

 

Hvis dette stemmer er det jo fantastisk - men som det er flere som sier her, så fikk

man jo "pakke-bekreftlsen" raskt, uten at varen kom raskere av den grunn...

Spennende å se!

 

Og du støtter en butikk med en leder som behandler de ansatte dårlig........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...