Gå til innhold

Studentlivet, hjelp meg!


vidarho

Anbefalte innlegg

er 18 og har nettopp flytta hjemmefra og startet på høgskole. bor på studenthjem laangt unna skolen, men flytter heldigvis om ca en måned nærmere skolen. Problemet ligger i hovedsak i mat. Tidligere har jeg jo fått middag servert hver dag, men nå må jeg lage den selv. Er jo keen på ost på brødskiva og greier, men nesten all ost finnes jo kun i store kvanta, og det tar år og dag før den er spist opp. Det er et stort kjøleskapsplassmangel her ettersom jeg deler et kjøleskap med 10(!).

 

Er det noen som har noen gode tips til mat jeg kan lage som ikke er så dyrt, som kan lagres uten kjøleskap og som er godt? Er blitt rimelig lei nudler og brødskive med sjokoladepålegg nå for å si det sånn. Bør helst være litt sunt også.

 

takk for forslag

Endret av vidarho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toro har noen pasta-poser.

Pasta di Napoli tror jeg den ene heter (rød pose), så finnes det en tilsvarende grønn pose med annen saus i. Disse duger til en rask middag en gang i blandt. Om du kan slenge oppi litt ost (der har du den igjen:-)) og ha en brødskive ved siden av er det ikke så verst.

 

Du har jo også alternativet med ferdiskivet ost. De er jo ikke så store, men kanskje litt dyrere. Kombinert med toastjern og en pakke skinke så kan det gi en ok middag.

 

Syltetøy på tube tror jeg og holder seg bra utenfor kjøleskapet. Alt i alt kommer det jo an på hvor lenge du bruker på å spise opp pålegget du kjøper.

 

Et kjøleksap på deling med 10 personer høres ut som et brudd på menneskrettighetene. 4 personer på et kjøleskap synes jeg burde være maks.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

spurte en administrator om det, så det syntes jeg er greit. Kjøpte inn ca 10 toro-poser i sta, litt forskjellige smaker.

 

Enig i at kjøleskap delig med 10 er helt latterlig, deler også et "bad" med to toaletter (båser) og to dusjer med 10.. Life sucks.

 

Heldigvis flytter jeg neste måned til et sted der jeg deler kjøkken med 3 til og bad med en venn av meg.

Lenke til kommentar

God og sunn mat er faktisk viktig for studieprestasjoner, så du gjør rett i å prøve å finne måter å få i deg mer sunn mat. Norvegia og brunost i skiver er nevnt og fungerer fint, og du kan også kjøpe sånne små beholdere med syltetøy og leverpostei (sånne som man får på flyet), og selv kan jeg anbefale havregryn. Koster 5-6 kroner eller noe og holder til frokost i en uke.

 

Omega-3 er for øvrig fint. Et par kapsler om dagen tilsvarer et måltid torsk, og du får i deg masse fine fettsyrer og vitaminer.

Lenke til kommentar

Jeg bor på SiB i bergen, flyttet hjemmefra for tre uker siden. 300m unna universitetet. .) Her bor det 7stykker, for øyeblikket 5, og vi har 4 kjøleskap. :D

 

 

En brukbar middag som koster 13kr og lages på 5 min:

 

En pakke nudler.

Ved siden av, ikke oppi, en boks tunfisk med ketchup eller sursøt saus.

Der har du karbohydrater, proteiner, sunt fett fra fisken og usunt fett fra nudlene. ;)

 

Evt. er jeg glad i å steke noen kjøttpølser i biter, og spise med potetmos og ketchup.

Endret av Thoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...