Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg og dama har nå vært sammen i snart 6 måneder og den siste måneden har vi så og si nesten ikke brukt tid på hverandre. Hun har bare brukt tid på venner, noe jeg egentlig kan forstå siden vi tilbrakte hele sommerferien sammen og den var ganske adskilt fra resten av "samfunnet".

 

Og nå vil hun ha pause. Jeg er helt fra meg og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Hun fortalte hun ville ha litt avstand og heller være med venner en stund og så nevnte hun at jeg var litt for "pusete". Jeg er den personen som er veldig følsom og blir veldig fort lei meg. Noe hun synes er litt dumt. Det synes forsåvidt jeg også.

 

Er det noe dere synes jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pause etter 6 måneder hørtes rart ut. Men hvis hun vil være med venner, så la henne være med vennene. Bare drit i henne, det er ikke verre enn det. Fokuser på noe annet. Få fokuset ditt bort fra dette tullet ditt, hvor er det du vil ha henne? I bokselomma di?

 

Men jeg må nesten le litt, pause etter 6 mnd, dere kjenner jo ikke hverandre en gang.

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke til å se bortifra at en jente på 14 år som regel ikke er fullt utviklet når det kommer til voksen oppførsel. Og 4 års aldersforskjell i deres alder er faktisk en del, og man har ofte ganske så forskjellige interesser. Det beste for dere begge ville jo vært å snakke ordentlig ut om det. Er jo helt rimelig av deg å forvente en forklaring hvis dette har skjedd ganske plutselig.

Lenke til kommentar

Pause i et forhold er bare piss. Si til henne at dere heller kan gjøre det slutt, så får dere se hvor det bærer hen.

 

Seff er det trist å bryte med noen man har hatt mye kontakt med og er glad i, men tror nok bare du skal la denne gå....

 

Ønsker deg lykke til, uansett hva du/dere måtte ende opp med å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

For å gjøre innlegget kort og brutalt:

 

Pause betyr slutt! Ganske enkelt. Kom deg videre i livet, det å satse på en 14 åring har null for seg i lengden uansett..

 

Clean break. :)

Lenke til kommentar

Frank_1 har rett (vell, bortsett fra på alderen). Pause er ikke bra, spesielt ikke etter et såpass (relativt) kort forhold. Det greieste hadde nok kanskje vært om du sa at dere da like greit kan så opp, og så heller se hvordan det føles. Mener ikke at du skal bruke det som en trussel(for det vil ikke funke), men bare fortelle henne at du syns det er like greit å gjøre det helt ferdig.

For det er det hun egentlig vil, men hun tør ikke. På denne måten blir det ryddigere, lettere for dere begge, pluss at du tar kommandoen over situasjonen (kontra å være "pusete").

Lenke til kommentar

Pause = Ondskapens akse.

 

En av dere kommer bare til å ende opp som veldig forbanna og irritert over at motparten ikke sa ifra tidligere. Ingen pause så tidlig i forholdet, hun får til helvete manne seg opp til å tørre å si fra at dette forholdet ikke var noe for henne. Fjortiser nå til dags, kan dem ikke si fra istede for å gå rundt å pule på andre bare fordi dem ikke tør å såre den andre motparten. :confused:

Lenke til kommentar

Sorry for å si det til deg, men pause betyr at hu vil drive med andre karer, og ha deg som backup.

Enten får du deg noen baller å slutter å være pus. Eller så sier du det er slutt, og finner deg ei dame som setter pris på deg, samtidig som du ikke er så "pusete". Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Viss hun er bare 16 så skjønner jeg godt at hun føler for en pause. 6mnd langt forhold er lenge når man er så ung og nysgjerrig på verden.

Må også sies da, at pause betyr som oftes slutten på et forhold og finner du deg ikke i det så kan du jo heller foreslå at dere gjør det slutt, så får dere se hva som skjer senere.

Lenke til kommentar
Vel, pause og pause... Hun sa hun trengte litt tid bare.

9393963[/snapback]

I praksis betyr pause veldig ofte at forholdet er over. Bare så du er klar over det. Ikke alltid, men ofte. Min mening er at du burde be henne bestemme seg nå, istedenfor at du skal vente en lang stund kun for å finne ut om du får beholde kjæresten din eller ikke. For jeg kan love deg at pausetiden ville være hardere sammenlagt enn selve bruddet, og får du et brudd i tillegg til pausetiden er du brått i helvete.

 

Men om jenta klager på at du er for "pusete" er hun kanskje ikke voksen nok til å sette pris på at du ikke prøver å leke machomachoman? Uansett, om du tror nøkkelen ligger her, dytt på disse knappene. Vis at du kan være litt mann du også. Jeg er også en veldig følsom person, men det er det ikke så alt for mange som faktisk er klar over da det sjeldent vises blant ukjente. Kanskje det er et fint "triks" for deg? Da får jenta sett både den harde og den myke siden ved personligheten din(om du har noen hard side). Noen flere/bedre tips kan jeg ikke gi deg.

 

Avsluttende råd: Ikke gå med på pausetid. Det gjør fryktelig, fryktelig vondt uansett hvordan du vrir på det.

 

edit:

damn, mange som skrev det samme som meg ang. pause.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

1 godt råd:

 

IKKE ring henne, send meldinger eller noe som helst - la henne få ei skikkelig pause fra deg. Savner hun deg, kommer hun tilbake - ikke pga at du sender søte meldinger eller slikt.

 

Og, du bør kanskje ta opp kontakten med andre jenter om du har noen, gjøre henne litt sjalu :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
1 godt råd:

 

IKKE ring henne, send meldinger eller noe som helst - la henne få ei skikkelig pause fra deg. Savner hun deg, kommer hun tilbake - ikke pga at du sender søte meldinger eller slikt.

 

Og, du bør kanskje ta opp kontakten med andre jenter om du har noen, gjøre henne litt sjalu :).

9404058[/snapback]

 

Har fått streng beskjed av venner om å gjøre akkurat det der. :) Og det skal jeg gjøre også. Være litt /care.

 

Skal på fest i kveld. Hun kom visst kanskje dit. :hmm: Skal jeg sitte å snakke med henne, eller overse henne litt?

 

Tusen takk for alle svar forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...