Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Kan jeg kjøpe de bøkene til forkurset og ta det på egenhånd? Jeg tenker da på at det er søknadsfrist uten forkurs.

 

Jeg vil bli lokfører :new_woot:

 

Burde gå an å ta VGS faget teknikk og industriell produksjon. Driver med forkurset nå og jeg ville heller tatt det via voksenopplæringen(men da er problemet at man ikke har bestått arbpsyk, helsesjekk og vært til intervju), Lite hjelp å få fra selve skolen på dette forkurset. Det kunne vært noen dager med undervisning, men det er det dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg kjøpe de bøkene til forkurset og ta det på egenhånd? Jeg tenker da på at det er søknadsfrist uten forkurs.

 

Jeg vil bli lokfører :new_woot:

 

Burde gå an å ta VGS faget teknikk og industriell produksjon. Driver med forkurset nå og jeg ville heller tatt det via voksenopplæringen(men da er problemet at man ikke har bestått arbpsyk, helsesjekk og vært til intervju), Lite hjelp å få fra selve skolen på dette forkurset. Det kunne vært noen dager med undervisning, men det er det dessverre ikke.

Nettopp derfor tenkte jeg at jeg kunne ta det selv. Men da tenker jeg kun på den boka med arbeidsheftet som det har vært snakk om på forumet her. Jeg tenker om jeg kan ta det også skrive at jeg har jobbet meg igjennom det når jeg søker i mars. Men skjønner ikke hva du mener når du skriver VGS teknikk og industriell produksjon?

Lenke til kommentar
Kan jeg kjøpe de bøkene til forkurset og ta det på egenhånd? Jeg tenker da på at det er søknadsfrist uten forkurs.

 

Jeg vil bli lokfører :new_woot:

 

Burde gå an å ta VGS faget teknikk og industriell produksjon. Driver med forkurset nå og jeg ville heller tatt det via voksenopplæringen(men da er problemet at man ikke har bestått arbpsyk, helsesjekk og vært til intervju), Lite hjelp å få fra selve skolen på dette forkurset. Det kunne vært noen dager med undervisning, men det er det dessverre ikke.

Nettopp derfor tenkte jeg at jeg kunne ta det selv. Men da tenker jeg kun på den boka med arbeidsheftet som det har vært snakk om på forumet her. Jeg tenker om jeg kan ta det også skrive at jeg har jobbet meg igjennom det når jeg søker i mars. Men skjønner ikke hva du mener når du skriver VGS teknikk og industriell produksjon?

 

Det er navnet til faget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ikke multiple choice nei. Er uansett viktig å kunne det man skal godt for å bestå prøvene. Utrolig viktig å være nøyaktig og svare på det de spør om. Noen ganger kan det bli mye å skrive, andre ganger er svaret bare ett ord. Nå er mitt kull akkurat ferdig med sikkerhet grunnkurs (eksamen idag), så det blir spennende å se hvordan det gikk. Så det var kommet opp hyller for kull 1-2010 for noen dager siden ja.

Flere fra kull 6 her inne jo:) Gikk nok bra med sir eksamen ja. Og til dere ander som lurer, så skal de kjøre utdanning av 8 kull i året ihvertfall de neste 3 årene:)

Det blir bare 7 kull i år i alle fall. CargoNet har vel ikke behov for noen. Kansje det er årsaken?

Lenke til kommentar
Det blir bare 7 kull i år i alle fall. CargoNet har vel ikke behov for noen. Kanskje det er årsaken?

 

Stemmer. Og i de 7 kullene blir det bare 19-20 studenter pr. kull, ikke 22 som hittil. Altså blir det tatt inn 133-140 studenter. Det stemmer bra med det antallet som er ønsket ut i trafikk; 117 stykker (noen faller jo fra underveis).

 

NSB vil ha 105 stk.

Flytoget vil ha 10 stk.

MTAS vil ha 2 stk.

Lenke til kommentar
Jepp. Også jeg passerte helsesjekken.

 

Sjekker nå epost 5-6 ganger i timen i Norsk Jernbaneskoles arbeidstid. :) Håper på rask oppstart for oss alle!

Inntaksmøtet er ikke før midten av Mars. Tidligste oppstart er i mai med 15 ledige plasser.

Endret av loke37
Lenke til kommentar
Inntaksmøtet er ikke før midten av Mars. Tidligste oppstart er i mai med 15 ledige plasser.

Stemmer nok ikke helt.

Jeg fikk brev i forrige uke fra skolen og har underskrevet kontrakt på å begynne 7. juni. Sa opp jobben i dag og er klar for et nytt kapittel i livet.

 

Vi ses 7. juni med sorte vernesko! :)

 

Åh, såpass! Når var du inne på helsesjekk? Gratulerer!

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å komme inn på lokfører per dags dato? Leser jo her at den mest kritiske mangelen var for et par år siden. Hvordan ser det ut nå?

 

For mitt vedkommende, stiller jeg ikke med mer enn 4.1 i snitt fra VGS, er dette for lavt?

 

Mvh

 

Tror ikke du skal tenke på det. Hadde selv 3,8 i snitt fra VGS og jeg går på skolen nå. Det som teller er hvordan du er som person og om du består helsesjekken og psykoteknisk. Deretter er det vel bare å klore seg fast så godt man kan =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...