Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Beh.. September. Jaja.. Får jeg kanskje spart opp litt penger da.

 

September ?

Mai var fullt, og juni var visstnok fullt. Så da blir det ikke noe før i september. Skulle få vite mer etter opptaksmøtet i mars.

 

Åja, sånn ja. Det var litt kjedelig. Blir mye venting. Da begynner du jo over ett år etter du søkte.

Endret av Thomor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes vi som søkte i januar 09 burde komme i første rekke jeg =P Helt sprøtt om vi skal vente 2 år på å få startet med skolen =S

 

Søkte du i Januar 09 og har ikke fått oppstartsdato enda???

 

Driver med forkurs som har eksamen i februar.. Alt sammen har tatt sykt lang tid. Regner med at vi kommer først i rekka når forkurset er bestått =P

Lenke til kommentar
Synes vi som søkte i januar 09 burde komme i første rekke jeg =P Helt sprøtt om vi skal vente 2 år på å få startet med skolen =S

 

Søkte du i Januar 09 og har ikke fått oppstartsdato enda???

 

Driver med forkurs som har eksamen i februar.. Alt sammen har tatt sykt lang tid. Regner med at vi kommer først i rekka når forkurset er bestått =P

 

Åja, ja, de kan vel ikke sette dere på noen kull før dere har bestått forkurset. Det hadde jo også blitt litt rart. Men etter det står dere vel likt som alle de andre. Men ja, enig i at det tar tid. Jeg syns det har tatt lang tid for meg, så skjønner hvor ille ventetiden er med forkus i tillegg.

Endret av Thomor
Lenke til kommentar
Tema:forkurs

 

Noen som vet, om det eksisterer en fasit til oppgaveboken vi bruker på forkurset. Klart det eksisterer en fasit, en eller annen plass. Spørsmålet er vel heller om den er til salgs, en eller annen plass.

Om jeg husker rett var det oppgavene fra den boka som var svar på insendingsoppgavene, men det er en stund siden forkurset, så jeg kan ha feil...

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått oppstart 3. mai her? Gøy om noen andre brukere her begynner da og. Sendte kontraktene tilbake i dag, og ser ut som om jeg må betale allerede 5000 kr neste uke for utstyr, klær og bøker.

 

Noen som vet om det fortsatt er 10 000 kr for de som begynner i år, eller om det er 15 000?

Leste at på hjemmesiden til Jernbaneverket at det var 15 000, men vet ikke om det gjelder for de som søker i mars.

 

Oppstart 3.mai her også :-)

 

Får man utlevert lærebøker første skoledag, eller er det mulighet til å få dette før ?

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått oppstart 3. mai her? Gøy om noen andre brukere her begynner da og. Sendte kontraktene tilbake i dag, og ser ut som om jeg må betale allerede 5000 kr neste uke for utstyr, klær og bøker.

 

Noen som vet om det fortsatt er 10 000 kr for de som begynner i år, eller om det er 15 000?

Leste at på hjemmesiden til Jernbaneverket at det var 15 000, men vet ikke om det gjelder for de som søker i mars.

 

Oppstart 3.mai her også :-)

 

Får man utlevert lærebøker første skoledag, eller er det mulighet til å få dette før ?

 

Gratulerer! Da er vi to her inne som skal begynne 3. mai. Nå var du på arbeidspsykologisk test og intervju?

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått oppstart 3. mai her? Gøy om noen andre brukere her begynner da og. Sendte kontraktene tilbake i dag, og ser ut som om jeg må betale allerede 5000 kr neste uke for utstyr, klær og bøker.

 

Noen som vet om det fortsatt er 10 000 kr for de som begynner i år, eller om det er 15 000?

Leste at på hjemmesiden til Jernbaneverket at det var 15 000, men vet ikke om det gjelder for de som søker i mars.

 

Oppstart 3.mai her også :-)

 

Får man utlevert lærebøker første skoledag, eller er det mulighet til å få dette før ?

 

Gratulerer! Da er vi to her inne som skal begynne 3. mai. Nå var du på arbeidspsykologisk test og intervju?

 

Jeg var inne til psykotest Tirsdag 29.9 og intervju Tirsdag 17.11

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått oppstart 3. mai her? Gøy om noen andre brukere her begynner da og. Sendte kontraktene tilbake i dag, og ser ut som om jeg må betale allerede 5000 kr neste uke for utstyr, klær og bøker.

 

Noen som vet om det fortsatt er 10 000 kr for de som begynner i år, eller om det er 15 000?

Leste at på hjemmesiden til Jernbaneverket at det var 15 000, men vet ikke om det gjelder for de som søker i mars.

 

Oppstart 3.mai her også :-)

 

Får man utlevert lærebøker første skoledag, eller er det mulighet til å få dette før ?

Om du har fått bekreftet plass på skolen, så tror jeg du kan få enkelte av bøkene tilsendt. Dette avhenger sikkert litt av kapasiteten til de som skal sende dem, de har mye annet de driver med også. I alle fall, det er bare å ta kontakt med skolen og spørre, de pleier å være vedlig hehjelpelig med det meste. Ellers så får du utlevert så det holder første skoledag. Om du leser litt bak i denne tråden, så tror jeg det er de flestes erfaring at det blir mer enn nok å drasse på første dag. Noen bøker får du bare låne på skolen, andre til odel og eie. Mye papir i alle former stort sett, men det meste får du når det er aktuelt. Kan være greit å få slikt litt om litt, er mer enn nok å holde styr på. Lykke til!

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått oppstart 3. mai her? Gøy om noen andre brukere her begynner da og. Sendte kontraktene tilbake i dag, og ser ut som om jeg må betale allerede 5000 kr neste uke for utstyr, klær og bøker.

 

Noen som vet om det fortsatt er 10 000 kr for de som begynner i år, eller om det er 15 000?

Leste at på hjemmesiden til Jernbaneverket at det var 15 000, men vet ikke om det gjelder for de som søker i mars.

 

Oppstart 3.mai her også :-)

 

Får man utlevert lærebøker første skoledag, eller er det mulighet til å få dette før ?

 

Gratulerer! Da er vi to her inne som skal begynne 3. mai. Nå var du på arbeidspsykologisk test og intervju?

 

Jeg var inne til psykotest Tirsdag 29.9 og intervju Tirsdag 17.11

 

Ja, ok. Da var vi ikke inne samtidig. Bare lurte på om vi kanskje hadde pratet sammen.

Men uansett kult. Vi begynner jo i samme klasse;)

Endret av Thomor
Lenke til kommentar

Vær obs på at dere kan bli sendt rundt omkring i landet på øvelseskjøring, og at det kan endres på svært kort varsel. Fikk i dag beskjed om at jeg ikke skal til Trondheim som jeg først fikk beskjed om, men at jeg blir sendt til Bodø/Mo i Rana i 4 uker.

Der røyk planene om å møte litt kjentfolk i Trondheim.

Men innmari fin kjøring lengre nord da. Over Saltfjellet i soloppgang/solnedgang - Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Vær obs på at dere kan bli sendt rundt omkring i landet på øvelseskjøring, og at det kan endres på svært kort varsel. Fikk i dag beskjed om at jeg ikke skal til Trondheim som jeg først fikk beskjed om, men at jeg blir sendt til Bodø/Mo i Rana i 4 uker.

Der røyk planene om å møte litt kjentfolk i Trondheim.

Men innmari fin kjøring lengre nord da. Over Saltfjellet i soloppgang/solnedgang - Gleder meg! :)

 

 

Det er bra du ser positivt på det! ;)

Lenke til kommentar
Vær obs på at dere kan bli sendt rundt omkring i landet på øvelseskjøring, og at det kan endres på svært kort varsel. Fikk i dag beskjed om at jeg ikke skal til Trondheim som jeg først fikk beskjed om, men at jeg blir sendt til Bodø/Mo i Rana i 4 uker.

Der røyk planene om å møte litt kjentfolk i Trondheim.

Men innmari fin kjøring lengre nord da. Over Saltfjellet i soloppgang/solnedgang - Gleder meg! :)

Det er bra du ser positivt på det! ;)

Hva skulle jeg ellers gjort. Sette meg ned å sutre? Må bare se positivt på det. :)
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Jeg har vært heldig nok til å komme inn på forkurset. Og dermed må jeg gjøre en del oppgaver i elektro.

Har ingen bakgrunn innen elektro, men har kjøpt 2 bøker som hører til kurset

 

Det er en oppgavebok, og en lærebok.

Det store problemet er at det finnes en del oppgaver i oppgaveheftet, som ikke man kan få svar på ved å lese læreboken. Har sjekka en del rundt på nettet, søkt og sånt, men finner ingenting.

 

Såå, hvis noen her med litt kunnskap om elektro kan svare på et par spørsmål, så er jeg veldig takknemlig for det.

 

Det står f.eks ingenting om hvordan jeg måler resistansen i en TOlederkabel.

 

1)Hvor stor resistans er det i en 15 meter lang tolederkabel av kobber som har et tverrsnitt på 1,5 mm2 ?

 

 

2a) Blybatterier bør ikke tappes for mer enn halve ladningen. Et batteri er merket 65 Ah/12 V. vor lenge kan dette batteriet levere en strøm på 7,5 A før opplading?

 

 

2b) Hvor mange timer og minutter vil det samme batteriet kunne levere en strøm på 2,5 A slik at det tappes helt ned?

 

Finner virkelig ingen svar, så hvis noen vet hvordan man regner ut dette, så er det kjempebra. Er ikke akkurat ute etter en fasit, men bare en mal på hvordan man regner det ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...