Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser det er matte på ene delen av den arbeidspsykologiske testen, hvor mye og hvor avansert matte er det snakk om egentlig?

 

hilsen en som vil være mest mulig forberedt ;P

 

Du får mye info om du går gjennom tråden. Den er ikke avansert, det er matte du har vært gjennom i grunnskolen =) Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ble innkalt til arbeidspsykologisk test 25. mars. Jeg ble litt overrasket, for jeg har ikke mattekravet, men jeg har studert Computing i Skottland i 2 år, så de tenkte vel at det var nok.

Tar det virkelig så lang tid fra søknadsfrist til skolestart om man kommer inn? Nesten ett år virker det som.

Lenke til kommentar

Jeg ble innkalt til arbeidspsykologisk test 25. mars. Jeg ble litt overrasket, for jeg har ikke mattekravet, men jeg har studert Computing i Skottland i 2 år, så de tenkte vel at det var nok.

Tar det virkelig så lang tid fra søknadsfrist til skolestart om man kommer inn? Nesten ett år virker det som.

 

Hvis du er direkte kvalifisert så vil det ikke ta så lang tid. Jeg søkte til fristen 31.januar 2009, det samme gjorde en jeg kjenner og han fikk plass i august. Siden jeg ikke var direkte kvalifisert tok ting veldig veldig lang tid. Fikk beskjed i dag om at jeg har bestått forkurs eksamen, venter på å få vite når jeg skal starte på skolen =D

Lenke til kommentar

Jeg ble innkalt til arbeidspsykologisk test 25. mars. Jeg ble litt overrasket, for jeg har ikke mattekravet, men jeg har studert Computing i Skottland i 2 år, så de tenkte vel at det var nok.

Tar det virkelig så lang tid fra søknadsfrist til skolestart om man kommer inn? Nesten ett år virker det som.

hei :) jeg ble innkalt til arbeidspsykologisk test den 12 april,brrr.Gru-gleder meg litt..Jeg hadde heller ikke forventet og komme inn på skolen,men til min store overaskelse ble jeg invitert med videre i inntaksprosessen.Blir spennende :)

Lenke til kommentar

Ble spurt idag om jeg ville ta imot plass 7.juni p.g.a en "avbestilling", og like rask som et lyntog svarte jeg ja.

Jobben er sagt opp og etter beregningen jeg gjorde så er det nå 81 dager til skolestart.

 

Da fikk du kanskje min plass =P

 

Byttet du bare kull eller har du bestemt deg for å ikke begynne på skolen?

Lenke til kommentar

Ble spurt idag om jeg ville ta imot plass 7.juni p.g.a en "avbestilling", og like rask som et lyntog svarte jeg ja.

Jobben er sagt opp og etter beregningen jeg gjorde så er det nå 81 dager til skolestart.

 

Da fikk du kanskje min plass =P

 

Byttet du bare kull eller har du bestemt deg for å ikke begynne på skolen?

 

Starter kullet rett etter håper jeg. Fikk beskjed om at forkurset var bestått denne uken og jeg skal flytte om en liten stund, oppstarten i juni kom litt brått på.. Håper de har oppstart i sep/okt. Noen som vet ? fikk beskjed om at det ikke var noen i August.

Lenke til kommentar

Apropos leiligheter, jeg har flyttet inn i et bofellesskap på Refstad (7 min unna skolen med bil).

Det blir et ledig rom her innen to måneder dersom noen er interessert.

Rommet er relativt lite, men huset har kjempestor stue og kjøkken som er felles.

 

Leien er bare på 2900,- i mnd, inkl Internett.

 

De andre som bor her er meg, gutt på 23 som går forkurs nå, og håper å komme i gang på skolen så fort som mulig.

En IT konsulent på 27 som jobber på Helsfyr, og en svenske på 27 som pendler en del.

 

Det er god stemning blant leietagerene, og det er jo virkelig lav leie, så send en PM dersom du er interessert.

 

Huset ligger så og si rett bak Aker Sykehus.

Lenke til kommentar

Skal visst inn til Arbeidspsykologisk test 12. april, gikk fortere enn jeg trodde...hehe.

 

Noe spess jeg bør grue meg til? :)

 

Hvordan fungerer det egentlig om man kommer videre, får man så og si "garantert" kontrakt og dermed betaling under utdanningen? Hvis jeg skulle komme videre, har jeg noe lån + en bil etc som jeg isåfall må klø meg litt i hue hva jeg skal gjøre med.. :ninja:

Lenke til kommentar

Ringte skolen idag for å bekrefte beløpet i kontrakten på 10000 kroner.

 

Det viser seg at de som starter til høsten må betale 15000, mens de som starter før sommerferien betaler 10000.

 

77 dager igjen.

 

Det spiller sannsynligvis liten rolle, NSB kommer sikkert til å fortsette å dekke dette beløpet for de som skriver kontrakt. Man må riktignok legge ut første halvparten av beløpet selv, det får man tilbake på første lønning.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om det bare er NSB som kommer til å skrive kontrakter til høsten ?

 

Mest sansynlig ja.. Du kan jo ringe Flytoget å høre om de har noen planer, men jeg tror det kun er NSB som (enda) ansetter.. selv om det nok begynner å bli fullt hos oss også.

 

Snakket med flytoget for en stund tilbake. De regnet ikke med at de kom til å ta inn noe spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...