Gå til innhold

Slik er Vista SP1


Anbefalte innlegg

grunnen til at det står 50mb er at det gjelder hvis man oppdaterer online med en inntil SP1 oppdatert maskin, altså eksludert de oppdateringer som allerede er sendt ut.

9391730[/snapback]

Hvordan vet du dette? Er ikke SP1 en samling av all forhenverende oppdateringer + litt mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
grunnen til at det står 50mb er at det gjelder hvis man oppdaterer online med en inntil SP1 oppdatert maskin, altså eksludert de oppdateringer som allerede er sendt ut.

9391730[/snapback]

Hvordan vet du dette? Er ikke SP1 en samling av all forhenverende oppdateringer + litt mer?

9391891[/snapback]

 

I Windows bruker du noe som heter BITS ;)

Så, via WU så laster du trolig ned kun 50 mb, om du har lastet ned de resterende oppdateringene..

Lenke til kommentar
Jeg liker å installere windows på ny når det kommer SP'er, hva med å kunne laste ned/ kjøpe ferdig patchede windows versjoner.

 

Edit: snakker selvfølgelig om lovlig windows, da man må piratkopiere for å ha denne muligheten idag.

9390998[/snapback]

 

Ikke noe problem, du har lov til å patche Windows, så brenne det på CD, og installere. Gjør dette ofte selv. Lett er det også.

Lenke til kommentar
Håper de gjør noe med nettverksytelsen, det som kommer fram i dagen feks her: http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...27/1833290.aspx er jo så talentløst at jeg får helt vondt.

9391710[/snapback]

:p

 

Leste om det Her også.

9392344[/snapback]

 

Ja, saken har jo vært kjent en stund, men i bloggen forklares det tekniske bak, og i mine øyne setter ikke det våre venner i MS i et særlig godt lys.

 

AtW

Lenke til kommentar
Siden Vista ikke har klart å vise meg en eneste en av alle de svakhetene det liksom skal ha, så er jeg glad de ikke forandrer på så mye, man bør ikke fikse noe som fungerer. Jeg må ha vert utrolig heldig.

9393487[/snapback]

 

Det må du har vært, men det er jo ganske mange det ikke fungerer bra hos, så litt fiksing er nok allikevel på sin plass.

 

AtW

Lenke til kommentar
grunnen til at det står 50mb er at det gjelder hvis man oppdaterer online med en inntil SP1 oppdatert maskin, altså eksludert de oppdateringer som allerede er sendt ut.

9391730[/snapback]

Hvordan vet du dette? Er ikke SP1 en samling av all forhenverende oppdateringer + litt mer?

9391891[/snapback]

 

Det står i white paperet at den kommer i 3 versjoner. en express (altså Windows Update) på rundt 50MB, den andre er stand-alone, denne blir på 1GB (inneholder ca 36 språkpakker), den siste kan man bruke som en begrenset "oppgraderingspakke" (nesten som om MS skulle selge XP med SP2 i butikkene).

 

Det jeg synes er litt sykt er plassen man må ha for å innstalliere SP1 på både x86 og x64, samt at det blir litt problematisk for ham som lager vLite

Lenke til kommentar

Grunnen til at nettverket var limitet til 5% (10%) er antakeligvis en cap som automatisk legges inn ved avspilling av video / audio og som stacket om man spilte av begge. Dette er i teorien ikke helt på bærtur for vanlige forbrukere da de gjerne sitter med lavere spesifiserte PCer enn gjennomsnittet her på forumet, og ville kunne oppleve hakking i lyd / bilde ved filoverføring. Dette burde dog vært noe som hadde en veldig enkel av/på knapp og burde vært informert om fra MS sin side.

 

I forhold til folk som sier at vista suger og er ubrukelig så er dette noe som har gjentatt seg ved hvert OS slipp microsoft har gjort (kanskje med unntak av Win2000 Pro). Når 98 kom etter 95 OSR 2.5 var det massiv klaging på ustabilitet osv....noe som gjentok seg da ME kom etter 98 SE (med god grunn da ME er det eneste OSet microsoft har gitt fullstendig opp å rette alle feilene i), og gjentakelsen kom igjen da XP kom etter 2000 Pro som til nå har vært det mest stabile av alle MS OSene som er rettet mot privat markedet. Vista vil etterhvert bli like stabilt og få like god støtte for HW og tilleggsprodukter som det XP har, men trenger nok noe mer tid.

 

I tillegg bør en kanskje tenke på at Microsoft ikke produserer operativsystemer der gamere og overklokkere er hovedbrukergruppen. Vista er i mange tilfeller vrangt i forhold til spill, webcams etc, men fungerer ypperlig i kombinasjon med Office 2007 og sync med Windowsmobile6 samt kommende windows mobile (photon).

 

Og til de som mener mac har så mye mindre feil...har dere helt glemt hvordan det var i månedene etter at OS X ble lansert?

 

Linux er jo et alternativ for de kyndige, men der er man avhenging av mye høyere kunnskapsnivå, og må gjøre mye av det som er gjort for seg i windows selv.

 

Bottomline, slutt å whine og klag på microsoft....er ikke overveldende glad i dem selv, men de som slenger rundt seg med "jeg går over til mac snart asssss" bør kanskje vurdere noe mer konstruktive poster.....

Lenke til kommentar
Grunnen til at nettverket var limitet til 5% (10%) er antakeligvis en cap som automatisk legges inn ved avspilling av video / audio og som stacket om man spilte av begge. Dette er i teorien ikke helt på bærtur for vanlige forbrukere da de gjerne sitter med lavere spesifiserte PCer enn gjennomsnittet her på forumet, og ville kunne oppleve hakking i lyd / bilde ved filoverføring. Dette burde dog vært noe som hadde en veldig enkel av/på knapp og burde vært informert om fra MS sin side.

 

For det første er det helt talentløst å sette en hard cap på det, du cappes selv om du har den heftigste quad-coren i gata og spiller 128 kbps MP3, for det andre, burde ikke den trådprioriterings-sakken kalre det alene? For det tredje: de burde kanskje tenke på å gjøre noe med ressursbruken når det går nettrafikk, jeg har ikke hatt det problemet med hakking sinden jeg hadde en 166 MMX, se på artikkelen, massive 40%! cpu går unna for å kjøre nettverkstrafikken.

 

At det har vært klagd på tidligere utgaver av windows er greit nok, og denne klaginen har også vært rettmessig i endel tilfeller. Om du mener den ikke er rettmessig nå, så er det vel bare å argumentere imot?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Siden Vista ikke har klart å vise meg en eneste en av alle de svakhetene det liksom skal ha, så er jeg glad de ikke forandrer på så mye, man bør ikke fikse noe som fungerer. Jeg må ha vert utrolig heldig.

9393487[/snapback]

 

må si meg enig her gitt.. kjører vista på 3 maskiner hjemme og ingen feil overhodet. det eneste er litt dårlig maskinvarestøtte for eldre creative lydkort. utover det funker alt bærre lækkert.. selv ikke på en litt odd bærbar sliter jeg. minnes å ha plagdes langt mer med xp, w2k og videre bakover.

Lenke til kommentar
Herregud, klarer de ikke å slippe SP1 før 2008? for en gjeng med idi****

Vurderer Apple sine produkter mer vær dag som går nå for tiden!

9392986[/snapback]

 

Kanskje du burde søke jobb hos MS, siden du mener at det er bare idioter som jobber der? Og "vær" dag? Hva betyr det? At det er fint vær i dag?

9396618[/snapback]

 

Problemet med MS er at det er veldig mange veldig flinke folk som jobber der, og de har veldig store ressurser, til tross for dette klarer de å gjentatte ganger implmentere ting på en idiotisk måte, i sentrale deler av OSets funksjonalitet, det er urovekkende, og vansklig for meg å forstå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...