Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Om et par måneder kan du jo installere Windows 7 også. Jeg har det og synes det fungerer utmerket!

 

Host. Jeg kjører 7 nå jeg. To ting virker ikke. Fingeravtrykkleseren (bruker ikke) og ethernet gir bare 100 mb ikke 1 gigabit.

 

Ellers er det en fryd! (Jeg opplever den som mer pålitelig enn Vista.)

 

 

Dere som kjører Windows 7, kjører dere 32 eller 64 bits versjonen?

 

 

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal installere Vista på nytt (nei, ikke W7). Jeg skal bruke den CDen som fulgte med som har Vista på nytt. Jeg skal også formatere disken i samme slengen, og få en ny start, kinda. Men hvordan blir det med drivere og sånn? Må jeg laste ned masse drivere når jeg har re-installert Vista?

 

Og ja; Jeg skjønte det på forrige side som at jeg skulle sette i Vista-CDen, boote fra den og så formattere. Jeg er ikke så inni dette, så hvordan formatterer jeg egentlig? Funker høyreklikk på C: og så "Formatter"?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Jeg skal installere Vista på nytt (nei, ikke W7). Jeg skal bruke den CDen som fulgte med som har Vista på nytt. Jeg skal også formatere disken i samme slengen, og få en ny start, kinda. Men hvordan blir det med drivere og sånn? Må jeg laste ned masse drivere når jeg har re-installert Vista?

 

Og ja; Jeg skjønte det på forrige side som at jeg skulle sette i Vista-CDen, boote fra den og så formattere. Jeg er ikke så inni dette, så hvordan formatterer jeg egentlig? Funker høyreklikk på C: og så "Formatter"?

 

nei, du setter i platen og starter maskinen på nytt, da vil den boote fra cd platen og du formaterer derifra...

Lenke til kommentar
Om et par måneder kan du jo installere Windows 7 også. Jeg har det og synes det fungerer utmerket!

 

Host. Jeg kjører 7 nå jeg. To ting virker ikke. Fingeravtrykkleseren (bruker ikke) og ethernet gir bare 100 mb ikke 1 gigabit.

 

Ellers er det en fryd! (Jeg opplever den som mer pålitelig enn Vista.)

 

Er det ikke bare 100mb ethernet på disse?

Trodde ikke det var 1gb...

Lenke til kommentar

Jeg har formatert og lagt inn Vista på nytt nå. Var ikke no stress, i grunnen. Skrudde av maskinen og satt i plata, trykka F12 når den starta (boot menu) og valgte å boote fra disc. Så kom det opp en rute om å installere Vista og jeg takka ja. Så lurte den på hvor jeg ville installere, og jeg kunne i samme slengen velge å formatere. Alt gikk på 10 minutter.

Lenke til kommentar

Har et problem der venstre musetast er "trykket" inn og ikke gir etter for trykk (slik den alltid har gjort, og skal, i likhet med høyre). Det hele blir som en touchscreen-tast, der tasten fungerer som den skal, men altså er mer ubehagelig å ha med å gjøre, siden den ikke gir etter for trykk; går inn og så "ut" igjen. Noen som har efaring med tilsvarende problem, og evt løsninger?

 

Det hele skjedde helt ut av intet, den plutselig ble slik. Ikke noe vann osv involvert.

Endret av hp85
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Om et par måneder kan du jo installere Windows 7 også. Jeg har det og synes det fungerer utmerket!

 

Host. Jeg kjører 7 nå jeg. To ting virker ikke. Fingeravtrykkleseren (bruker ikke) og ethernet gir bare 100 mb ikke 1 gigabit.

 

Ellers er det en fryd! (Jeg opplever den som mer pålitelig enn Vista.)

 

Jeg kjører W7 64-bit, helt supert! Fingeravtrykkleseren har jeg hentet driver til fra Upek, den funker helt fint. Kjapt og fett operativsystem!

 

Det er imidlertid en ting som irriterer meg (mener å huske at jeg hadde samme problemet i vista). Når jeg kobler pcen til tven min via hdmi blir bildet kuttet oppe og på sidene. Jeg har en Samsung LE32A656 (full HD). Når jeg kobler til og setter oppløsningen på 1920x1080 blir skrivebordet litt større enn skjermen, jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Jeg har prøvd å skalere ved å bruke Nvidia control panel, men da blir ikke bildet like skarpt. Noen råd?

Lenke til kommentar

XPS'en er min første kjempedyre og min første problemmaskin. Det er stadig et eller annet, det nyeste "trikset" er ganske alvorlig. Her beskrivelsen jeg sendte til DELL:

I have experienced hardware crashes several times, accompanied by the

clicking sound the XPS M1530 also makes when turned off normally.

First, sound freezes, afterwards the mouse freezes and the machine

does not react to anything.

 

The clicking sound comes from the lower left quarter of the

keypad-part of the notebook. It is one click, like removing a buckle

on a backpack.

Noen som har opplevd noe liknende?

 

Mvh Ungua

(tenket at etter 13 år med "vanlige" budget-pc'er var det på tide å støte frem i Dell & Mac-klassen - angrer litt)

Lenke til kommentar

Hvor mye tror dere jeg kan få for min M1530?

 

2,0 Ghz Dual Core CPU

nVidia 8600M GT

3 GB RAM

høykapasitetsbatteri

 

Alt av ekstrautstyr som Dell selger den med følger med (også vista home premium)

Det eneste dårlige er noen døde piksler i skjermer i et hjørnet + en liten ripe i lakken.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...