Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig denne maskinen spesielt dårlig? I går holdt batteriet mitt bare to istdf fire timer. Og dette har allerede blitt erstattet, etter en håndfull uker, fordi det første batteriet ble levert med et knekk i. Satan så dårlig!! Og jeg som trodde at jeg betaler litt mer for å få en velfungerende high-end-maskin. :(

Lenke til kommentar
Er egentlig denne maskinen spesielt dårlig? I går holdt batteriet mitt bare to istdf fire timer. Og dette har allerede blitt erstattet, etter en håndfull uker, fordi det første batteriet ble levert med et knekk i. Satan så dårlig!! Og jeg som trodde at jeg betaler litt mer for å få en velfungerende high-end-maskin. :(

 

Maskinen er high-end, nettopp derfor varer ikke batteriet lenge. Komponentene trekker mye strøm. Mitt batteri varer i 1-2 timer hvis jeg er heldig

Lenke til kommentar

Med 9 celler? Og jeg snakker her om å se film fra harddisken, ingen krevende aktivitet. I tillegg har maskinen klart slik mye lengre før, husker at batteriet holdt akkurat til å se "Benjamin Button", og den filmen varer jo i over tre timer. Med andre ord er det helt klart en tendens å se her.

Lenke til kommentar
har en xps 1530 som er ca 1-5 år gammel. måtte formatere hden og putta inn vista cden. problemet er det at jeg ikke får ut vista cden igjen. er slot in drive. noen som har vært borti noe lignende?

 

Ja. Jeg hadde et problem at CDen ikke kom ut når jeg trykte "utløserknappen". Løsningen min ble teknikker hjem på døren som fikset problemet på garanti.

Lenke til kommentar
har en xps 1530 som er ca 1-5 år gammel. måtte formatere hden og putta inn vista cden. problemet er det at jeg ikke får ut vista cden igjen. er slot in drive. noen som har vært borti noe lignende?

 

Ja. Jeg hadde et problem at CDen ikke kom ut når jeg trykte "utløserknappen". Løsningen min ble teknikker hjem på døren som fikset problemet på garanti.

 

 

er samme problemet jeg har faktisk. er en som har sett på pcen i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Instalerte nettopp Windows 7 på min XPS 1530 og har nettopp instalert de fleste drivere. Når jeg går inn på "Base score" under kontrollpanel får der bare 3,1 i subscore fra å ha 4,8 under Vista. Ifølge testen er det prosessoren min som scorer alt for lavt men jeg finner ikke noen drivere til denne noen plass? Noen som kan gi meg en link så jeg får lastet ned nyere drivere til prosessoren? =)) Intel C2D 2,2 GHz...

Lenke til kommentar
Instalerte nettopp Windows 7 på min XPS 1530 og har nettopp instalert de fleste drivere. Når jeg går inn på "Base score" under kontrollpanel får der bare 3,1 i subscore fra å ha 4,8 under Vista. Ifølge testen er det prosessoren min som scorer alt for lavt men jeg finner ikke noen drivere til denne noen plass? Noen som kan gi meg en link så jeg får lastet ned nyere drivere til prosessoren? =)) Intel C2D 2,2 GHz...

 

Aldri hørt om drivere til cpu. Nærmeste jeg har hørt er til hovedkort. Men Det er jo mulig listen for scoren har blitt hevet på W7? Uansett hadde jeg ikke brydd meg så mye om det hvis jeg var deg. Det viktige er vel om maskinen gjør det du vil fort og feilfritt? (Det gjør i hvertfall min)

Lenke til kommentar
Instalerte nettopp Windows 7 på min XPS 1530 og har nettopp instalert de fleste drivere. Når jeg går inn på "Base score" under kontrollpanel får der bare 3,1 i subscore fra å ha 4,8 under Vista. Ifølge testen er det prosessoren min som scorer alt for lavt men jeg finner ikke noen drivere til denne noen plass? Noen som kan gi meg en link så jeg får lastet ned nyere drivere til prosessoren? =)) Intel C2D 2,2 GHz...

 

Aldri hørt om drivere til cpu. Nærmeste jeg har hørt er til hovedkort. Men Det er jo mulig listen for scoren har blitt hevet på W7? Uansett hadde jeg ikke brydd meg så mye om det hvis jeg var deg. Det viktige er vel om maskinen gjør det du vil fort og feilfritt? (Det gjør i hvertfall min)

 

Det finnes/trenges ikke drivere til CPU. Chipset drivere er vel det nærmeste du kommer.

 

Den score-skalaen har blitt forandret fra Windows Vista til Windows 7.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Ring inn og få nytt hovedkort + nytt kjølesystem (ribbe + vifte). Det er produksjonsfeil på PC-en.

 

PC'en ble kjøpt september 2008, dvs den er ca 15 mnd. Garantien gjelder ikke da lenger, men kan dette ordens alikevell? :ermm:

 

Noen som har nummeret til XPS-service foressten?

Endret av tomati
Lenke til kommentar
Ring inn og få nytt hovedkort + nytt kjølesystem (ribbe + vifte). Det er produksjonsfeil på PC-en.

 

PC'en ble kjøpt september 2008, dvs den er ca 15 mnd. Garantien gjelder ikke da lenger, men kan dette ordens alikevell? :ermm:

 

Noen som har nummeret til XPS-service foressten?

2 års garanti. Eller er det 5? Dette er stadfestet i kjøpsloven, og det er ikke snakk om spesiell Dell-garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...