Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg hadde XPS M1530 fikk jeg CPU opp i nærmere 90 grader og GPU opp i 99 grader med å spille FSX i sommervarmen. :D

 

EDIT:

Var visst omvendt. :p 99 grader på CPU og 91 på GPU.

 

Syke temperaturer :ohmy:

 

Men ja, har selv merket at sommertemperaturene tar knekken på m1530 pcer :p

 

M1530-en overlevde utrolig nok sommeren i fjor uten problemer, selv med heftig FSX-spilling. :p Hvordan den klarer seg nå har jeg ingen anelse om, siden den ble byttet bort i jula.

Lenke til kommentar
Til dere som sliter fælt med varme sommerdager og en varm 1530. Kjøp dere denne her :)

 

Den tar vel ikke å kjøler ned luften, den pumper bare den luften den finner rundt i romme opp under pc'n din, eller tar jeg feil?

 

For hvis den bare pumper opp luft som er i rommet, så fikser jo den ingenting, siden det er der problemet ligger, det er ikke noe kald luft, sitter jo her "nå" i 20 grader eller mer, I dunno...... Og nei, det hjelper ikke å sette opp vinduet,ute der er det bare varmere :p

Endret av happytrigger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en litt under 1 år gammel Dell XPS M1530. Jeg har fått bulker og ujevnheter i aliminiums "Panseret", det "robuste" tastaturet har mistet space knappen og H knappen, den blir ufattelig varm uten at jeg spiller og bare hører på musikk og er på IM programmer. Tror du Dell sin brae service vil komme til meg og fikse alt det her?? garantien har ikke gått ut :) takk for kjapt svar ;) Også blinker skjermen noen ganger når jeg spiller, men det er vel bare at jeg er litt lat og ikke har lastet ned nye drivere .. :p

Lenke til kommentar
Jeg har en litt under 1 år gammel Dell XPS M1530. Jeg har fått bulker og ujevnheter i aliminiums "Panseret", det "robuste" tastaturet har mistet space knappen og H knappen, den blir ufattelig varm uten at jeg spiller og bare hører på musikk og er på IM programmer. Tror du Dell sin brae service vil komme til meg og fikse alt det her?? garantien har ikke gått ut :) takk for kjapt svar ;) Også blinker skjermen noen ganger når jeg spiller, men det er vel bare at jeg er litt lat og ikke har lastet ned nye drivere .. :p

 

Bare å ta en tlf til dei :) Eg fekk skifta dekselet og harddisk takket være garanti.

Lenke til kommentar

Hei, maskinen min pleier å komme opp i 68 grader uten at jeg gjør noe. Men i det siste har det skjedd en del rare ting: Burnout Paradise er blitt helt ubrukbart, kræsjer med en gang jeg kjører litt fortere, hver gang. Jeg har ikke helt greid å finne ut om det er en software eller hardware-feil, hvordan kan jeg teste det? Kjørte Dell's eget diagnoseprogram (for bl.a. skjermkort) uten feilmelding.

 

Noe annet er at det var veldig, veldig tungvint å starte opp maskinen i dag. I første forsøk stoppet den opp ved visning av Dell-logo og BIOS-info, i andre forsøk tok den samme skjermen 3-5 minutter å laste ferdig. XP-skjermen ble lastet ferdig på nullkommaniks, merker heller ingenting i bruken nå. CPU og RAM er i live. What to do?

 

På forhånd 1000 takk til kompetansefolket!

Lenke til kommentar

Ser en del her har litt småproblemer med varmen.

 

Jeg kjøpte med 9 cellers batteri av 3 grunner : Batteri tid, god stilling på tastatur til skriving og bedre kjøling på pc'en. De xpsene som ligger dødt nedpå vil slite med tunge oppgaver i den værste sommervarmen. Sjekk også at vifta og grillene til luft inn og luftut kke er tette av støv. Jeg skrur av dekselet hvert halvår eller mer og fjerner støv med trykkluft på boks, og bruker en qtip mellom viftebladene. Ellers så vil jeg anbefale å ha oppdaterte drivere. Masse av de moddede driverne til bla skjermkort (som i denne maskina gjerne blir varmt) overstyrer kortet og gjør det varmere. Må si at jeg er fornøyd med den driveren som dell har ute på sine sider, selv om den er fra i fjord en gang. Den er stabil og kjører ikke kortet i filler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Om et par måneder kan du jo installere Windows 7 også. Jeg har det og synes det fungerer utmerket!

 

Host. Jeg kjører 7 nå jeg. To ting virker ikke. Fingeravtrykkleseren (bruker ikke) og ethernet gir bare 100 mb ikke 1 gigabit.

 

Ellers er det en fryd! (Jeg opplever den som mer pålitelig enn Vista.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...