Gå til innhold

hvordan går det med skoletaperne?


ecko

Anbefalte innlegg

hvordan går det egentlig med de som ikke fullfører utdannelsen fordi at de er late, stressa, eller av andre grunder.

 

hvilke jobber og valg er igjen til de? kan man leve et bra liv med familie selv om man ikke har utdanning?

 

foresten, går det ann å få hjelp til å stresse seg ned å for å ikke være deppa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, er man kreativ nokk eller lignende så kan det hende...bare se på sharif eller hva nå han heter.. Han hoppet jo ut etter ungdomskolen hvis ikke jeg tar feil:S og begynte å selge dekk

 

Bill gates tho.. han fullførte ikke utdannelsen sin(hvis ikke det var examen da?:S)

 

så alt er mulig.. men hvis du skal søke jobb så sliter du kanskje

med mindre man er fornøyd med å jobbe i kassa..

Lenke til kommentar
Nja, det er da ikke umulig at en med ferdiggått studespesialisering med god adferd og orden får den jobben. Hvis du hadde vært arbeidsgiver, ville du hatt en som droppa ut etter ungdomskolen eller en som har tre år til med utdanning?

9380770[/snapback]

 

 

det hadde jo kommet ann på mange flere ting. om han uten utdannelse hadde hatt lignende jobber før, og hva de forrige sjefene sa om han.

Lenke til kommentar

Det kan gå veldig bra! Norge er dårlig på å belønne utdanning. Det er mange millionærer som ikke har gått videregående engang. Har du oppfinnsomhet/talent på ett område, kan det være nok. Underholdningsbransjen er en mulighet.

 

Vet om en kar som tjener over millionen i året på pokerspill på nettet.

 

Bare hold deg unna dop.

Endret av firkantsopp
Lenke til kommentar
Det kan gå veldig bra! Norge er dårlig på å belønne utdanning. Det er mange millionærer som ikke har gått videregående engang. Har du oppfinnsomhet/talent på ett område, kan det være nok. Underholdningsbransjen er en mulighet.

 

Vet om en kar som tjener over millionen i året på pokerspill på nettet.

 

Bare hold deg unna dop.

9382197[/snapback]

 

haha og sammenhengen er?

Lenke til kommentar

Kjell Inge Røkke droppa ut iløpet av ungdomsskolen, om ikke rett etter, og dro på sjøen. Hvis man skal bli virkelig rik må man gutse seg inn i en bransje og gjøre det bra, noe som krever mye tid og penger. Sivinger, leger etc får bare sånn passe bra med penger. Men mange av de virkelige store karene har ikke noe spess utdanning.

 

Sånn generelt så er det veldig mange butikkjobber ute og går, og jeg tenker ofte over at mange av de som jobber i serviceyrker og lignende ikke har en spesiell høyere utdanning. Vet om veldig mange voksne som bare havnet i en bransje, klær, foto, briller, klokker, gullsmed, lekebutikk, og ble der, nå er de typiske kjente skikkelser i lokalmiljøet fordi alle handler hos dem. Mange av disse butikkene har selvfølgelig minst en fagperson som står for selve faget, resten bare jobber der og er opplært.

Lenke til kommentar
Det kan gå veldig bra! Norge er dårlig på å belønne utdanning. Det er mange millionærer som ikke har gått videregående engang. Har du oppfinnsomhet/talent på ett område, kan det være nok. Underholdningsbransjen er en mulighet.

 

Vet om en kar som tjener over millionen i året på pokerspill på nettet.

 

Bare hold deg unna dop.

9382197[/snapback]

Kan gå bra. Alle kjenner eller har hørt om en som klarte seg bra til tross for mangel på utdanning, men dette er jo selvsagt ikke noe å satse på. At du kjenner en som spiller poker har vel heller ikke noe med noe å gjøre.

 

Sivinger og leger tjener ikke så veldig bra, og de må utdanne seg i mange år før de får tjene penger. Jeg tror man gjør det bedre om man drar til sjøs rett etter vgs.

9385652[/snapback]

Det er bare bare bull at sivinger, sivøker og leger ikke tjener bra.

De mest lønnsomme yrkene.

I tillegg sikrer utdanningen deg en trygg framtid. Hva gjør pokerspilleren din når han ikke vinner lenger?

Lenke til kommentar
Bare hold deg unna dop.

9382197[/snapback]

Det er da mange som tjener masse penger på dop. det er ulovlig, men man kan fint tjene masse penger på det.

 

ellers så er vel kanskje militæret en vei å gå...

9390658[/snapback]

 

ja det er så mye penger, men så er det en idiot du har solgt til som syter til moren sin om at hun ikke skal ta PS2en ut av rommet hvis han sier hvor stæshet kom fra.

 

snut med bikje på døra, da er man føkkd.

Lenke til kommentar
Hva gjør pokerspilleren din når han ikke vinner lenger?

9390442[/snapback]

 

Tror ikke du vet nok om poker. Når man er virkelig god i poker, er det ikke lenger snakk om flaks. Han går i overskudd hvert år, solid overskudd. Det er ikke som å kaste terning og håpe på at det går bra. Det handler om skills. Faktum er at hvis man satser tidlig på å bli en skikkelig bra pokerspiller, så vil man tjene langt mer enn det en lege gjør. Attpåtil skattefritt.

Lenke til kommentar
ja det er så mye penger, men så er det en idiot du har solgt til som syter til moren sin om at hun ikke skal ta PS2en ut av rommet hvis han sier hvor stæshet kom fra.

 

snut med bikje på døra, da er man føkkd.

9390772[/snapback]

Som sagt ulovlig, og det er en risk.

 

Men virker som du kan drive på en god stund før politiet tar deg.

 

Og jeg kjenner flere som lever av å deale, som er voksne. De har blitt tatt av politiet flere ganger, og politiet vet at de dealer.

Lenke til kommentar
I tillegg sikrer utdanningen deg en trygg framtid.

9390442[/snapback]

Godt at jeg kan henge meg på noen. Helt enig.

 

Dersom man dropper ut under ungdomskolen kan man klare seg. Man kan skaffe jobb gjennom kontakter, eller bare ha flaks. Hvis ikke må det som regel blodslit og mye jobbing til for å oppnå noe. Det er kun de færreste av "skoletaperene" som ender opp som Røkke. Isteden ender mange opp i kassa på Rimi, og ikke misforstå, det er en viktig jobb det også.

Lenke til kommentar
Tror ikke du vet nok om poker. Når man er virkelig god i poker, er det ikke lenger snakk om flaks. Han går i overskudd hvert år, solid overskudd. Det er ikke som å kaste terning og håpe på at det går bra. Det handler om skills. Faktum er at hvis man satser tidlig på å bli en skikkelig bra pokerspiller, så vil man tjene langt mer enn det en lege gjør. Attpåtil skattefritt.

9390773[/snapback]

Joda, jeg vet at folk som vinner i poker liker å overbevise seg selv og andre om at det kun er dyktighet, men dette er feil. Selvfølgelig er det mye flaks involvert. Det du sier om å "satse tidlig" reagerer jeg også på. Det er mange "yrker" dette gjelder for (rockestjerne, pokerspiller, idrettsutøver osv.), men uforutsette ting skjer. Da står du der på bar bakke uten noe å lene deg på. Syns det er ganske forkastelig at du nærmest reklamerer for å droppe utdanning. Faktum er at det veldig sjelden lønner seg og du fremstår bare som et litt tafatt troll.

Lenke til kommentar
Tror ikke du vet nok om poker. Når man er virkelig god i poker, er det ikke lenger snakk om flaks. Han går i overskudd hvert år, solid overskudd. Det er ikke som å kaste terning og håpe på at det går bra. Det handler om skills. Faktum er at hvis man satser tidlig på å bli en skikkelig bra pokerspiller, så vil man tjene langt mer enn det en lege gjør. Attpåtil skattefritt.

9390773[/snapback]

Joda, jeg vet at folk som vinner i poker liker å overbevise seg selv og andre om at det kun er dyktighet, men dette er feil. Selvfølgelig er det mye flaks involvert. Det du sier om å "satse tidlig" reagerer jeg også på. Det er mange "yrker" dette gjelder for (rockestjerne, pokerspiller, idrettsutøver osv.), men uforutsette ting skjer. Da står du der på bar bakke uten noe å lene deg på. Syns det er ganske forkastelig at du nærmest reklamerer for å droppe utdanning. Faktum er at det veldig sjelden lønner seg og du fremstår bare som et litt tafatt troll.

9396487[/snapback]

 

Og du framstår som en uopplyst drittunge.

 

Hvordan vet du mer om poker enn verdenseliten?? Det er så klart bare tull at det er flaks, de samme vinner jo gang på gang! Fyren jeg nevnte tjener penger hvert år. Det er snakk om dyktighet og skills.

 

Jeg oppfordrer ingen til å droppe videregående, men hvis man er veldig lite motivert for videre skolegang, er det lov til bestemmes seg for å droppe ut og satse på noe annet. Bare man vet hva man gjør. Høyere utdanning er det i hvert fall ingen vits i at alle begynner på. I dag skal jo "alle" bli leger og sivinger. Hva slags samfunn får vi da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...